William Todts iz Transport&Environment ob tem poudarja, da proizvajalci tovornjakov trdijo, da so vredni zaupanja, da bodo proizvajali učinkovitejše tovornjake. "Realnost pa je, da v zadnjem desetletju niso naredili praktično nobenega napredka pri učinkovitosti porabe goriva," opozarja.
V zadnjih desetletjih so emisije tovornjakov v Evropi kljub gospodarski krizi strmo narasle; med letoma 1990 in 2010 za 36 odstotkov.
ZDA prehitevajo Evropo
Odkar je Agencija za zaščito okolja v ZDA na omejitve, uvedene leta 2011, predlagala nov 24-odstotni cilj za izboljšanje ekonomičnosti porabe goriv do leta 2017, se povečuje pritisk na ukrepanje EU na področju standardov učinkovite rabe goriv v tovornjakih, poudarjajo v Focusu.
Katarina Otrin iz društva ob tem dodaja, da je pomanjkanje napredka na področju izpustov ogljikovega dioksida iz tovornjakov pri Evropski komisiji neverjetno.
"Več kot desetletje po tem, ko so voditelji EU zahtevali strategijo za zmanjšanje ogljika iz tovornega prometa, še nismo našli načina za merjenje emisij. Medtem so v ZDA uvedli prve omejitve ogljikovega dioksida iz tovornjakov, Agencija za zaščito okolja v ZDA pa bo kmalu objavila nove cilje za po letu 2020," je dodala.
Štiri države, med njimi tudi Slovenija, so junija komisijo pozvale, da so za dosego podnebnih ciljev potrebni standardi za emisije iz tovornih vozil, so še zapisali.