Redno usposabljanje poklicnih voznikov določa evropska direktiva 2003/59/ES, v kateri so opredeljene zahteve za osnovne kvalifikacije in redno usposabljanje poklicnih voznikov, ki imajo dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorije C ali D.
Redno usposabljanje poklicnih voznikov je obvezno. Kandidati, ki so opravili prvi tečaj, ga morajo opravljati vsakih pet let pred iztekom veljavnosti spričevala, ki potrjuje redno usposabljanje. Z rednim usposabljanjem kandidati posodobijo in utrdijo znanje, ki je nujno za njihovo delo. Pri usposabljanju je poseben poudarek namenjen varnosti v cestnem prometu, racionalni porabi goriva in novostim v predpisih o opravljanju prevozov v cestnem prometu.
Poleg rednih letnih usposabljanj za voznike C in D kategorije izvaja AMZS tudi usposabljanje za pridobitev kode 95. Predavanja potekajo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, če pa skupina šteje vsaj 10 kandidatov, pa tudi na lokaciji, ki jo izbere naročnik. Po končanem predavanju organizirajo tudi izpit, ki ga kandidati opravijo pred komisijo.
Prikazi s simulatorji
S simulatorjem analognega in digitalnega tahografa udeležencem praktično prikažejo pravilno uporabo obeh tipov tahografa. Simulator prikaže, kako vstaviti tahografski vložek za analogni tahograf ter pametno kartico za digitalni tahograf. Na podlagi zapisov lahko predavatelji z udeleženci analizirajo podatke, ki jih je moč prebrati iz dokumentacije. Največ pozornosti je namenjeno podatkom, pri katerih najpogosteje prihaja do kršitev predpisov.
Udeleženci usposabljanja se lahko seznanijo tudi z indikatorjem za ugotavljanje alkohola v izdihanem zraku oziroma s praktičnim prikazom uporabe etilometra. Kako delujejo alkohol, droge in utrujenost na voznika, lahko simulirajo s posebnimi očali. Za skupine, ki usposabljanje izvajajo v prostorih AMZS Centra varne vožnje, lahko na simulatorju prikažejo tudi prevračanje vozila.
Poligon s šestimi sklopi
Praktične izobraževalne vsebine potekajo na poligonu, ki je razdeljen v šest ločenih sklopov, med katerimi so najpomembnejši in hkrati najzanimivejši tisti, ki imajo vgrajene posebne drseče površine in vodne šobe. Vozniki na teh voznih površinah poleg slabega oprijema in zanašanja lahko preizkusijo zaviranje na drsni površini in na mešani vozni podlagi, opravijo primerjavo zaviranja na suhi in mokri podlagi in se seznanijo, kako poteka umikanje oviram brez zaviranja in z zaviranjem, opravijo vožnjo po klancu navzdol, da vidijo vpliv klanca na zavorno pot, vožnjo v ovinku in zdrs zadka vozila ter spoznajo, kako ukrepati v takih primerih. Vsebine predavanj prilagajajo zakonsko predpisanemu programu.
Predavanja lahko potekajo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem ali na lokaciji, za katero se dogovorijo s skupino udeležencev.
Saj sem napisal, da gre samo za pobiranje denarja. Kaj ti pomaga tisti žig, če se pa ne naučiš ničesar? Ne vem kako je za te poklicne voznike, vem pa kako je varna vožnja za osebni avto.
Popolnoma drži, ampak kdo ti bo pa žig za zasneženi parking pritisnil?
Pač način, da se lahko pobira denar. Če je tako kot pri varni vožnji za avto je tako popolnoma brez veze. Ker se stokrat več naučim, če grem na zasneženo parkirišče in se tam malo pozabavam z avtom, kot pa… ...prikaži več na tej varni vožnji. No upam, da je za tele poklicne voznike malo boljše narejeno.