Na začetku leta 2014 sem se udeležil predstavitve takrat novega mercedesa razreda V. To se ni zgodilo v Stuttgartu, kjer je sedež Mercedesa, ampak v neposredni bližini štaba glavnega tekmeca BMW. Mercedes razred V se je novinarjem z vsega sveta namreč na ogled postavil v olimpijskem parku v Münchnu.
Prinesel je velike spremembe
Morda so pri Mercedesu takrat izzivali tekmeca, češ, glejte, kaj znamo narediti, vi pa ne, morda tudi ne. Bolj pomembno je bilo, da je Mercedes razred V takrat prinesel nekaj novega, tako, kar zadeva oblikovno drznost in nizek količnik zračnega upora, značilen za osebna vozila, kot udobje, predvsem pa materiale in tehnologijo, s katerimi so pri Mercedesu svojega »kombija« - pravijo mu sicer velikoprostorec, brez sramu primerjali s prestižnimi modeli. Takrat je uvajal celo nove tehnologije. Na primer, že leta 2014 je imel touchpad, sistem, ki deluje po zgledu drsnika pri prenosnih računalnikih, s katerim upravljamo funkcije, ki se prikazujejo na samostoječem zaslonu in že deset asistenčnih sistemov, prvič tudi tehnologijo za prepoznavanje bočnega vetra. Bil je tudi prvi v razredu, ki je uvedel polne žaromete LED.
Pri slovenskem uvozniku za znamko Mercedes-Benz so razgrnili načrte za razred V za leto 2019. Skupaj z aktualno različico nameravajo do konca leta v Sloveniji prodati 180 V-jev, od tega 120 prenovljenih vozil. Cene za kratko izvedenko se začnejo pri 44.820 evrih za osnovni dizelski motor, ki je s pogonom na zadnji kolesi edini kombiniran s šeststopenjskim mehanskim menjalnikom. Dolga različica je dražja za 750 evrov, ekstra dolga pa za 1690 evrov. Osnovni dizel s štirikolesnim pogonom in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom stane 53.520 evrov (kratka različica). Za novi razred V z najzmogljivejšim motorjem in pogonom zadaj je treba odšteti 52.620 evrov, cena pa za najbolje motorizirano in opremljeno različico seže do 94.560 evrov. Cena za različico marco polo bo znana konec meseca aprila.
Tudi AMG paket
Ob prenovi so V-ju oblikovalci namenili osvežitev na zunaj in v potovalni kabini. Takoj je opazna drugačna, velika maska hladilnika, ki je v primeru izbire paketa AMG diamantna s kromanimi vstavki, kar daje še močnejši vizualni vtis na cesti. Z AMG paketom dobite še drugačna platišča in drugačne, zajetnejše odprtine za zrak. Nekoliko bolj atletsko oblikovani so tudi odbijači. Tudi barve so nove. Izbrati ga je možno v bolj živih barvah, na primer modri ali rdeči. A vse vidne spremembe bi lahko označili za majhne, tudi v potovalni kabini, kjer so še najbolj opazni novi zračniki, ki so po zgledu na najnovejše Mercedese oblike turbine letalskega motorja, bistvena prednost pa je enostavno in učinkovito usmerjanje pihanja zraka. Prenovljeni razred V znotraj kaže originalno zasnovo s touchpadom, osrednjim lebdečim zaslonom in analognimi merilniki z vključenim TFT digitalnim zaslonom, kar pa ni več po najnovejših smernicah znamke. To pomeni, da V še ni popolnoma digitaliziran. Tudi MBUX sistem, ki se je sposoben učiti od voznika, še ni na voljo v tem vozilu.
Izkazalo se je, da je velikoprostorec postal eden pomembnejših produktov proizvajalca vozil iz Stuttgarta. Vozilo sicer proizvajajo v Španiji, kjer smo se, v okolici Barcelone, spoznavali s prenovljeno različico razreda V, pa tudi z mobilno hišo na kolesih, mercedesom razred V marco polo (vtise bomo na zurnal24.si strnili v prihodnjih tednih), usedli pa smo se tudi v konceptni električni razred V. Pri Mercedesu mu pravijo EQV, v serijski različici pa bo premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Frankfurtu jeseni letos, neuradno pa na ceste zapelje že pred koncem leta.
Za velike družine in posel
Notranji oblikovalci so več pozornosti posvetili materialom, ki so kakovostni in očem prijetni (tudi, ko gre za plastiko) in funkcionalnosti, saj je V namenjen kar trem skupinam kupcev, velikim družinam s potrebami po prostoru, aktivnim ljudem z veliko športne opreme in poslovnežem, saj je s prilagajanjem in obračanjem sedežev vozilo lahko tudi mobilna pisarna z zložljivo mizico.
Razred V je sicer na voljo v treh dolžinskih različicah in lahko meri od 4.895 do 5.370 milimetrov (kratka, dolga in ekstra dolga različica), največja prostornina prtljažnika je lahko kar 5.010 litrov, izbrati pa si je možno različne sedežne kombinacije in sedeže po potrebi tudi odstranjevati. Standardno je v vozilu šest sedežev, s štirimi individualnimi sedeži zadaj, v vozilu pa lahko naenkrat potuje največ osem potnikov. Ne glede na to, katero od treh različic izberete, prostora je v vseh na pretek.
Masažni salon
Največji poudarek ob prenovi v povezavi s potovalno kabino je možnost doplačila komfortnih sedežev v drugi sedežni vrsti. Luksuzna sedeža ponujata potovanje kot v prvem razredu na letalu. S pomočjo električnega pomika je možno nastaviti najrazličnejše naklone in tudi privzdigniti noge, lahko pa se sedež spremni v masažni salon, saj zna tudi dobro zmasirati hrbtni in ledveni del. Sedeža sta lahko tudi ogrevana, v vročih dneh pa tudi hladita.
Več varnosti
Nabor asistenčnih sistemov so povečali na skupaj 13, poudarek pa gre sistemu aktivne zavorne asistence, ki prepreči, ali omili nesrečo s samodejnim zaviranjem pred ustavljenim vozilom spredaj, oviro ali pešcem. S stališča varnosti in vidnosti v temi in slabih vremenskih pogojih so pomembna novosti pametni polni LED žarometi, ki ves čas oddajajo maksimalen snop bele svetlobe, z vklapljanjem in izklapljanjem modulov pa poskrbijo, da nikoli ne zaslepijo nasprotnega prometa.
Prvi vitsi
Prenovljeni razred V smo preizkusili v različici V 300 d AMG z novim štirivaljnim dizelskim motorjem in devestopenjskim samodejnim menjalnikom, ki zamenjuje sedemstopenjsko avtomatiko. Oblikovno gledano velikih zunanjih sprememb avto niti ni potreboval, saj deluje moderno in se dobro prodaja. Mercedes jih je do zdaj prodal že več kot 200 tisoč, tudi v Sloveniji je razred V med najbolje prodajanimi vozili znamke Mercedes-Benz. Škoda le, da AMG paket tudi v notranjost ne prinaša več športnega pridiha. Imeli bi na primer športni AMG volan in sedeže, tako pa je tudi z AMG opremo notranjost običajna. Kakovosti materialov ne gre oporekati, res se je treba potruditi, da najdemo trdo plastiko, velike površine, kot na primer armaturna plošča, pa so prevlečene s kakovostnim usnjem. Tisti, ki se je zaljubil v novo, digitalno notranjost Mercedesovih osebnih vozil, bo moral počakati na novo generacijo V-ja. Usedli smo se tudi v masažni sedež v drugi vrsti. Za dva luksuzna sedeža je treba odšteti nekaj manj kot osem tisočakov. Vtis je odličen, saj redkokateri avtomobil zmore tako dobro masirati hrbet. Zdaj se bo potnik počutil vsaj tako dobro, kot v Mercedesovi najbolj luksuzni limuzini razred S. Glavni poudarek je bil na motorju in menjalniku, ki smo ga spoznali že v nekaterih najnovejših limuzinah z zvezdo v nosu, na primer razredu E. Dodana vrednost 176 dizelskim kilovatom moči je, kar 500 Nm navora, kar ob dobri vodljivosti in direktnem volanu, omogoča, da bodo nad njim navdušeni tudi vozniki, ki prisegajo na bolj dinamično vožnjo. Pristoji mu tudi novi menjalnik, ki je umerjen za gladko in nemoteno vožnjo, voznik pa lahko z obvolanskimi prestavnimi ročicami poskrbi tudi za nekaj adrenalina. V dinamiki vožnje mu v tem razredu ni kos noben drug velikoprostorec. Prav zares se voznik v njem počuti kot v osebnem avtomobilu, v prvi vrsti pa je to udoben potovalnik. Znajde pa se tudi med ovinki. Nagibanje ni pretirano, prepriča zvočna zatesnjenost. V-ja po zavitih cestah v okolici Barcelone nismo »šparali«, tudi zato je bila poraba višja (9,4 litra plinskega olja na 100 kilometrov), kot bo v vsakodnevni vožnji, ko je treba računati na porabo med 8 in 9 litri.
Nov, zmogljiv dizel in samodejni menjalnik
Na voljo je s štirivaljnim turbo dizelskim motorjem z oznako OM 654 prostornine dveh litrov, in sicer v treh različicah. V 220 d zagotavlja moč 120 kW (163 KM) in 380 Nm navora, različica V 250, 140 kilovatov moči (190 KM) in 440 Nm navora, top različica V 300 d pa 176 kW kilovatov moči (239 KM) in 500 Nm navora. Slednji ponuja 30 Nm dodatnega navora, ko voznik potrebuje izrazitejši pospešek. Pospešek od 0 do 100 km/h je pri najzmogljivejši različici motorja 7,9 sekunde, največja hitrost je 220 km/h.
Mercedesovi inženirji so nam razložili, da je namen štirivaljnega dizla zmanjšanje emisij in porabe goriva, hkrati pa znižuje tudi nivo vibracij in hrupa, ki se prenaša v potovalno kabino.
Voznik lahko izbira med udobnim in športnim voznim programom. Vse različice so standardno na voljo s pogonom na zadnji kolesi, opcijsko pa s 4MATIC stalnim štirikolesnim pogonom. Kljub pogonu 4X4 višina vozila ostaja pod dvema metroma, kar mu omogoča parkiranje v klasičnih parkirnih hišah ali garažah.
Prihodnost je električna
Štiri leta po začetku prodaje razreda V so pri Mercedesu razkrili električno različico EQV. Pogovarjali smo se z Janom Behrensom, produktnim strokovnjakom za Mercedes razred V.
Opazil sem, da je EQV precej drugačen od klasičnega mercedesa V z dizelskim motorjem. Kje so glavne oblikovne razlike?
Želeli smo, da se električni avtomobil razlikuje že na prvi pogled. Tako kot SUV ECQ je tudi značilnost električnega V-ja modra barva, najdemo jo na motorni maski, v potovalni kabini, na platiščih. Drugače oblikovana so tudi svetila in maska. Znotraj so posebni zlati vsadki.
V oči mi je padlo, da ima EQV za razliko od klasičnega V-ja že pametno multimedijo MBUX , tudi drugačen zaslon …
Res je. A naj poudarim, da gre v primeru EQV le za konceptno vozilo. Serijsko vozilo bomo pokazali na avtomobilskem salonu v Frankfurtu letos jeseni. Ni nujno, da bo vozilo enako. Bi pa za trenutni V potrebovali novo arhitekturo, da bi mu omogočili vse najnovejše tehnologije.
Zanimivo je, da imate v ponudbi že električnega dostavnika e-vita.
V tem primeru gre za popolnoma drugačno funkcionalnost, kot pri električnem EQV. eVito ima precej manjši doseg in je v prvi vrsti primeren za dostavo v mestnih središčih, zato ne potrebuje večjih baterij. EQV je potovalnik za prevoz do osmih ljudi, za daljše poti. Ne posega niti v prtljažni prostor. V tem pogledu je enak svojemu dizelskemu bratrancu.
Kaj pa pogon in druge karakteristike?
Elektromotor poganja sprednji par koles, največja moč pa je 150 kilovatov (204 KM). Hitrost je zaradi večjega dosega omejena na 160 km/h. Pomembno je tudi to, da lahko baterijo zgolj v 15 minutah napolnimo za do 100 kilometrov poti.
V Španiji ste nam predstavili tudi različico avtodoma marco polo z dizelskim motorjem. Lahko pričakujemo tudi električno različico?
O tem za zdaj ne razmišljamo.