Mercedes je v švedski prestolnici razkril povsem novega športnega terenca. Nič nenavadnega, pravite? Ne, razkril je model EQC, prvi model iz svoje povsem nove družine polno električnih avtomobilov z oznako EQ. Z njim je napovedal električno prihodnost, Tesli pa sporočil, da ima končno več kot zgolj resnega tekmeca.
EQC SUV bo Mercedesu pomagal dosegati vse strožje emisijske cilje v Evropi in na Kitajskem, hkrati pa želi dobiti bitko s Teslo v ZDA kot znamka, ki z električnim pogonom izboljšuje okolje.
"Električni pogoni so odločilni za mobilnost v prihodnosti," je ob predstavitvi vozila dejal prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche in pojasnil, da so v razširitev družine EQ vložili več kot 10 milijard evrov in še dodatno milijardo v naslednjih letih globalno proizvodnjo baterij za električna vozila.
EQC bodo začeli proizvajati v prvi polovici prihodnjega leta, izdelovali pa ga bodo na povsem novi Daimlerjevi arhitekturi za električna vozila Electric Vehicle Architecture ali platforma EVA. Koncern namerava do leta 2022 predstaviti 10 polno električnih vozil znamke Mercedes in Smart.
EQC v dolžino meri 4,76 metra, širok je 1,88 metra (z ogledali 2,10 metra in visok 1,62 metra. Medosna razdalja meri 2,87 metra, prostornina prtljažnika je 500 litrov.
Pri Mercedesu so pojasnili, da so značilni oblikovni elementi EQC, ki bodo vidni tudi pri prihodnjih modelih, žarometi in maska motorja, veliko je modrih svetlečih detajlov, vanj pa so vgradili najnovejšo generacijo multimedijske enote MBUX, ki se pohvali z umetno inteligenco, kar smo preizkusili v najnovejšem modelu razreda A. Voznik lahko izbira med petimi načini vožnje (comfort, eco, max range, sport in individual).
SUV ima vgrajeno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 80 (kWh), kar mu po zagotovilih tovarne zagotavlja 450-kilometrski doseg z enim polnjenjem baterije. Pospešek 2425 kilogramov težkega terenca od 0 do 100 km/h je 5,1 sekunde, kar pomeni, da v primerjavi s SUV GLC le športna AMG različica do stotice pospešuje hitreje. Največja hitrost je v korist preobremenjenosti baterije elektronsko omejena na 180 km/h. Baterijo je možno na hitri polnilnici (110 kW) do 80 odstotkov kapacitete napolniti v 40 minutah.
Baterija napaja asinhroni električni motor na obeh pogonskih oseh, kar razporejanje navora na vsa štiri kolesa. Prednji motor je prilagojen za največjo učinkovitost pri počasnejši vožnji, motor na zadnji pogonski osi pa dinamičnim karakteristikam vozila. Skupaj zmoreta 300 kilovatov moči (402 KM) in kar 765 Nm navora.
Iz Mercedesa so sporočili, da je EQC uspešno končal teste v programu zimskega testiranja na Švedskem (pri temperaturah do - 35 stopinj Celzija) kot tudi vročinskih testov poleti v Španiji.
Proizvajali ga bodo v Nemčiji, nemški mediji pa pišejo, da bo začetna cena okoli 70 tisoč evrov. V Stuttgart verjamejo, da bodo električna vozila do leta 2025 predstavljala med 15 in 25 odstotki njihove prodaje.
Glavni tekmeci mercedesa EQC bodo tesla model X, jaguar I-pace, ki so ga začeli proizvajati pretekli mesec in audi e-tron, ki je prav tako zapeljal v proizvodnjo.
Nekdo je danes zjutraj al včeraj komentiral, kako nas s perejo s temi "umazanimi" dizli in potem objavljajo članke kako "neskončno čista" so električna vozila. Ampak niso. Mi to vemo. Ne nas podcenjevat. Prosim.
Alicia_Degotardi , torej si lahko ta avto privoščiš v dveh mesecih... bravo!
Kakšno slovnično skrpucalo pretiravanja pa je tole "...več kot zgolj resnega tekmeca..."?!