Avto
3218 ogledov

Mercedes v Slovenijo pripeljal avto, ki ve, koga boste klicali

Mercedes razred A
1/35
Gregor Prebil
Za najmanjšega Mercedesa lahko z lahkoto trdimo, da je to hkrati najbolj pametni mercedes. Letos bo njegove ključe v roke dobilo 100 Slovencev.

Mercedes A želi tako kot mu je to uspelo v 21 letih in treh milijonih prodanih primerkov najmanjšega A-ja še naprej pisati revolucijo na področju avtomobilizma. Če je prvi A, ki so ga novinarji na losovem testu pred več kot dvema desetletjema prevrnili, šokiral Mercedesove inženirje in tudi s tem pripomogel, da je ESP sistem postal del serijske opreme, najnovejši A  najavlja povsem drugačno sedanjost in prihodnost uporabniškega doživetja v avtomobilu – njegova multimedija, ki temelji na umetni inteligenci, je tako dodelana, da se je možno z avtomobilom pogovarjati, dobesedno vam bere misli in se prilagaja vašim potrebam in navadam.

Mercedes-AMG G 63 AMG G 63 Avto Mercedes-AMG G 63 je zver na cesti in terenu

Sistem MBUX  (uporabniški vmesnik glasovnega komuniciranja z vozilom in tudi komuniciranja na dotik) in dinamiko avtomobila smo dodobra preizkusili že na svetovni premieri pred dobrim mesecem dni, tokrat pa na kratko obnavljamo, kaj umetna inteligenca v A-ju omogoča. 

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kaj pomeni umetna inteligenca? To pomeni, da si avtomobil zapomni, da na primer vsak četrtek po telefonu kličete določeno osebo. Tako si bo to zapomnil in v četrtek samodejno ponudil bližnjico do te telefonske številke. Če boste spremenili svoje navade, bo to prepoznal in se znal prilagoditi. Z besednim ukazom, da vas zebe vas bo vprašal ali prilagodi temperaturo v vozilu vašim potrebam, itd. Za zdaj je glasovno ukazovanje na voljo zgolj v najbolj razširjenih tujih jezikih, kdaj bo na voljo tudi v slovenskem jeziku pa za zdaj še ni informacij. Ve se zgolj to, da bo menije v slovenščino Mercedes prevedel do leta 2020.

Mercedes-AMG GT 4-Door coupe Avto Mercedes z verige spustil novo zverino

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kako pameten je najmanjši Mercedes pove tudi podatek, da ima celo dva asistenčna sistema več kot najbolj razkošni mercedes razreda S. Med njimi tudi razširjena uporaba prepoznavanja vozil in tudi kolesarjev v mrtvem kotu. To pomeni, da senzorji in kamera vozil v mrtvem kotu ne prepoznavajo zgolj med premikanjem, ampak tudi, ko avto stoji in smo motor izklopili. Tako na levi strani prepozna, da se vam približuje kolesar in vas na to opozori z vizualnim prikazom, če se ne odzovete in primete kljuko vrat vas na bližajočega kolesarja in morebiten trk z njim, ko odpirate vrata, opozori še z zvočnim signalom. 

Velika novost je tudi navigacijska naprava z obogateno realnostjo. Za vetrobranskim steklom je kamera, ki posname pred nami cestišče. Ko imamo vneseno določeno pot v navigacijskem sistemu nam na zaslonu pred zavojem prikaže sliko in puščico kam moramo zaviti. Prikazuje ulice, hišne številke in celo točke zanimanja (na primer parkirišča, trgovine, restavracije …)

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Avto zna še marsikaj drugega, omogoča tretjo stopnjo avtonomne vožnje na jasno označenih cestah, pravimo ji polsamodejna vožnja – kar pomeni, da lahko za 30 sekund v določenih situacijah celo izpustite volan iz rok, na avtocesti samodejno zamenja vozni pas in prehiti počasno vozilo, sam zavija pred križišči in zavoji ...

Mercedes-benz razred A Vozili smo A! Avto Mercedes razreda A,triumf tehnologije

Nekaj sistemov je serijskih, kot je samodejno zaviranje v sili, sistem, ki spremlja osredotočenost voznika, pa sistem, ki opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu, v primeru, da se ne odzovete pa elektronika krmili tudi volan in vozilo vzdržuje na voznem pasu med črtami na cestišču …

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

A pa ni odrasel le po tehnološki plati, ampak tudi, če gledamo zgolj zunanje in notranje gabarite. Je za 12 centimetrov daljši, ima tri centimetre raztegnjeno medosje in s tem ponuja več prostora za potnike in prtljago.

Motorni pokrov je nižji, ožji in širši so žarometi, ki spominjajo na tiste pri novem prestižnežu CLS, A je prvič dobil diamantno masko s kromanimi vsadki, maska je tudi bolj strma. Spredaj lahko svetijo multibeam led žarometi. Zadaj so zdaj dvodelne zadnje LED luči, zaradi česar vrata prtljažnika ne gredo več okoli luči, s tem pa so dobili za 20 centimetrov večjo odpiralno površino. Prtljažnik je zrasel za 29 litrov na 370 litrov. Zdaj so serijska 16-palčna platišča, prej 15-palčna, omisliti pa si je možno tudi 19-palčna. Razred A je zaradi drugačne umestitve sedežev in A-stebričkov precej bolj pregleden navzven. 

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kabina je prostornejša, poudarek pa je na praktičnosti, a tudi na visoki ravni premijskega občutka in vsesplošni digitalizaciji. Prednji del notranjosti A-ja zaznamuje nenavaden dizajn armaturne plošče, ki se od enih do drugih vrat razteza v enem kosu, medtem ko sta nanjo postavljena dva velika "plavajoča" digitalna zaslona. Serijski 'adijo' klasičnim vgrajenim števcem, torej. Kombinacija velikosti zaslonov bo odvisno od opreme 7,0 - 7,0 palca, 7,0 - 10,25 palca ali 10,25 - 10,25 palca. Omogoča izbiro kar 64 barv ambientalne svetlobe. Razred A je iz luksuznega S-a povzel tudi upravljanje funkcij na volanskem obroču prek na dotik občutljivih stikal. Po zgledu športnejših modelov znamke pa so posebnost poseben okrasni element "turbinske" odprtine za prezračevanje z vgrajeno ambientalno osvetlitvijo. Višji opremski nivoji poznajo tudi hlajenje in masažo na sedežih.

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mercedes-Benz MBUX Avto V mercedesu A preizkusili, kaj zmore umetna inteligenca

Razred A je z izidom nove generacije na voljo v treh pogonskih različicah, z dvema 4-valjnima bencinskima motorjema A 200 z močjo 120 kW (163 KM) in A 250 z močjo 165 kW (224 KM) ter 4-valjnim dizelskim motorjem A 180 d z močjo 85 kW (116 KM). Ostale pogonske izvedbe bo možno naročiti julija 2018 (A 160, A 180, A 220 4MATIC) in oktobra 2018 (A 200 d, A 220 d in Mercedes-AMG 35 4MATIC).

Mercedes razred A | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Razred A

Gorivo

Menjalnik

Gibna prostornina
(cm3)

Valji

Moč kW
(KM)

Navor
(Nm)

Hitrost
(s)

Kombinirana poraba goriva
(l/100km)

Izpusti CO2
(g/km)

Maloprodajna cena
(z vključenim DDV)

A 180 d

Dizel

7G-DCT

1.461

4

85 (116)

260 Nm pri 1.750 - 2.500

10,5 do 100 km/h

4,5 - 4,1

118 - 108

28.950 EUR

A 200

Bencin

Mehanski menjalnik

1.332

4

120 (163)

250 Nm pri 1.620

8,2 do 100 km/h

6,3 - 5,8

144 - 133

28.670 EUR

A 250

Bencin

7G-DCT

1.991

4

165 (224)

350 Nm pri 1.800

6,2 do 100 km/h

6,5 - 6,2

149 - 141

34.420 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.