Kia Motors je razkrila več podrobnosti o svojem novem ročnem menjalniku (iMT – intelligent Manual Transmission), ki je namenjen različnim Kiinim blagim hibridom (MHEV). To predstavlja prvo uporabo 48-voltnega blagega hibrida z menjalnikom ‘clutch-by-wire.’
Tehnologija je razvita z namenom zagotavljanja boljšega izkoristka goriva in zmanjšanja emisij CO2. Pri korejskem proizvajalcu vozil trdijo, da novi menjalnik v kombinaciji z 48-voltnim starterskim generatorjem blagega hibrida v realnih voznih pogojih zmanjša emisije CO2 za približno 3 %.
Namesto mehanske povezave iMT sklopka nadzoruje popolnoma elektronsko. Neopazno se integrira s starterjem-generatorjem blagega hibrida (MHSG) in ugaša motor prej kot Kiin ISG sistem ustavi/spelji (Idle Stop & Go) med »coastingom« (to je stanje, ko se vozilo pelje brez plina - po inerciji - in se počasi ustavlja do popolnega mirovanja. Prav tako omogoča kratka časovna obdobja »ugasnjenega motorja« med coastingom pri hitrostih do 125 km/h, ki se ponovno sprožajo, ko voznik pritisne stopalko za plin ali sklopko.
Kiin novi iMT je bil razvit v Hyundaijevem tehničnem centru v Offenbachu (Nemčija), pod vodstvom dr. Michaela Winklerja, vodje oddelka za razvoj pogonov. Winkler o razvoju menjalnika pravi: “Vedno iščemo nove načine za izboljšanje izkoristka motorjev in njihovih zmogljivosti, in iMT je takšna inovacija. Samodejni ali dvojnosklopčni menjalnik ustreza številnim voznikom, vendar imajo evropski vozniki še vedno raje možnost, da sami prestavljajo. Glede na rastoče povpraševanje po elektrificiranih modelih je iMT rezultat naših prizadevanj po elektrifikaciji ‘klasičnih’ ročnih menjalnikov.”
Avto ostane v izbrani prestavi tudi takrat, ko motor ugasne. Zahvaljujoč moči, ki jo zagotavlja MHSG, se motor ponovno prižge takoj ko voznik pritisne na zavorno stopalko ali na stopalko za plin. Če voznik pritisne sklopko, da bi prestavil (pri vklopljeni sklopki) ali če je hitrost vozila prenizka za trenutno prestavo, se prižge motor v položaju “neutral”.
Čeprav iMT predstavlja novo tehnologijo elektronskega prestavljanja, ki nadomešča mehanski člen med voznikom in menjalnikom, po zagotovilih Kie samo delovanje še vedno ostaja zabavno kot pri ročnem menjalniku. Stopalka za sklopko deluje na enak način kot pri običajnem ročnem menjalniku, a z boljšim nadzorom zaradi elektromehanskega nadzora sklopke in z ‘boljšim stikom’, ki voznikom omogoča gladko pretikanje.
Pri Kii po korakih razložili, kako novost deluje:
- Voznik pusti vozilo v prestavi, ko je to v “coastingu”, z nežnim upočasnjevanjem vozila (npr. pri zavijanju, v križišču ali v zgoščenem prometu).
- Ko je vozilo v prestavi, iMT pošilja elektronski signal menjalniku in MHSG-ju za neopazno ugašanje motorja in odpiranje sklopke.
- Ob ugasnjenem motorju je avto še naprej v »coastingu«, z vklopljeno sklopko, ki omejuje upočasnjevanje in dovoljuje vozilu, da maksimalno izkoristi kinetično energijo.
- Ko voznik pritisne na plin za pospeševanje ali sklopko za menjavo prestave, MHSG ponovno prižge motor v izbrani prestavi ali v neutralu (z vklopljeno sklopko).
- Električna moč MHSG-ja in 48-voltne baterije v hipu zagotovi ustrezno delovanje motorja in menjalnika, ki omogočita pravšnjo hitrost.
- Če hitrost vozila pade pod določeno vrednost, se motor ponovno prižge s pomočjo sistema MHEV, sklopka pa se izklopi, da se izogne delovanju motorja v neustrezni prestavi.
iMT bo prvič predstavljen pri modelih z blagim hibridom in Kiinimi najnovejšimi motorji Smartstream. Prvi tovrstni model bo ceed (vse karoserijske različice) z EcoDynamics+ izvedenkami, ki ga poganja 1,6-litrski CRDi dizelski motor z blagim hibridom. iMT bo na voljo tudi pri prenovljenem riu EcoDynamics+, ki jeseni pripelje v Evropo z novim 1.0 T-GDi bencinskim motorjim in blagim hibridom. Novi menjalnik bo do konca letošnjega leta dobil svoje mesto tudi pri ostalih modelih Kie.