V času, ko avtomobilski trg tudi v Evropi osvajajo samodejni menjalniki v kombinaciji z asistenčnimi sistemi, smo morda kar nekoliko pozabili na pravila, ki smo jih nekoč poznali vsi vozniki. Kako delati z ročnim menjalnikom in česa nikakor ne smemo početi
Ročica ročnega menjalnika in pedal sklopke še vedno ostaja nekaj, kar voznika poleg volanskega obroča še najbolj povezuje z avtomobilsko mehaniko. A preveč sproščeno ravnanje z njo lahko povzroči marsikatero težavo, ki smo jo v avtomobilih s samodejnimi menjalniki že nekako pozabili.
Leve noge nikoli ne pustite počivati na pedalu sklopke
To je morda ena bolj redkih napak, a se vseeno dogaja, da kateri voznik tudi med vožnjo nogo obdrži na pedalu sklopke. Če leve noge po speljevanju in menjavanju prestav ne umikate s sklopke, lahko minimalno razklenete stik med vztrajnikom in lamelo, s tem pa povzročite, da zaradi slabega stika drsita. To lahko povzroči prehitro obrabo lamele, poškoduje pa se lahko tudi potisni ležaj, ki je v tem primeru preveč izpostavljen obremenitvam. Če torej noge ne umikate s pedala sklopke, lahko povzročite predčasno drago menjavo njenih delov.
Ne pospešujte pri prenizkih vrtljajih motorja
S pospeševanjem pri prenizkih vrtljajih motorja, denimo s 50 kilometrov na uro v peti ali celo šesti prestavi, ne bomo škodovali le sklopki, ampak celotnemu pogonskemu sklopu, predvsem pa motorju. Če namreč – največkrat v želji po čim manjši porabi goriva – v visoki prestavi pritisnete na plin, da bi hitro pospešil, lahko močno preobremenite celotni pogonski sklop z motorjem kot njegovim srcem. Dober primer je vožnja kolesa. Tisti, ki je kdaj poskusil speljati s previsoko prestavo, gotov ve, da je za to porabil vse svoje moči, učinka pa je bilo malo ali pa je celo moral ustaviti, saj naprej ni šlo. Enakim obremenitvam je izpostavljen pogon avtomobila in motorju lahko prav tako povsem poide sapa. Pred pospeševanjem torej prestavite stopnje ali dve navzdol in pustite motorju, da zadiha.
Ne "obešajte" se na sklopko
Nikoli se v želji po hitrem štartu ne "obešajte na sklopko". Ta postopek, pri katerem delno popustimo sklopko, da lamele drsijo med seboj in nam zato denimo tudi med postankom na klancu ni treba zategniti ročne zavore, močno obremeni tako lamele kot tudi potisni ležaj sklopke. Posledica je močnejša obraba elementov in predčasna draga popravila sklopke. Med postanki torej uporabite zavore in ročno zavoro, saj so temu namenjene.
Pred semaforjem naj bo menjalnik v nevtralnem položaju
Ko stojite pred rdečim semaforjem, vedno prestavite v prosti tek in popustite pedal sklopke. Če tega ne storite, se obrablja predvsem potisni ležaj sklopke, saj je ves čas postanka brez potrebe izpostavljen obremenitvam, za katere ni bil narejen. Pojasnilo, da boste z menjalnikom v prvi hitreje speljali, ko se bo prižgala zelena luč, na prometno preobremenjenih mestnih ulicah ni ravno na mestu.
Med vožnjo roke ne naslanjajte na prestavno ročico
Ko ne prestavljate, pustite ročico menjalnika pri miru. Če se z roko naslanjate na ročico, lahko povzročite preveliko obrabo zobnikov in okvaro menjalnika. Sicer pa bi med vožnjo morali z obema rokama tako ali tako držati volanski obroč, zato ni razloga, da desnica počiva na menjalniku, ali pa navsezadnje levica na vratih.
Ali veš, kje najti žensko za eno noč? Pridite v >>> www.Bredhot.Com
Se strinjam, da se pred semaforjem ne drží sklopke ampak da v ler, ampak je pa treba spremljati dogajanje in malce pred zeleno prestavit v prvo, da spelješ ČIMPREJ. Ne pa nekateri, ki čakajo 10 sekund preden se spomnijo najti prvo...
Zadnja drži samo moraš malo tiščati v levo ali desno in po 50000km ga uničiš