Preprečujejo puščanje olja iz motorja. Z dodatkom lahko obnovimo elastičnost tesnil. Primerno za dizelske in bencinske motorje. Proizvod nima škodljivih učinkov katalizator. Vse to obljubljajo proizvajalci aditivov za obnovitev tesnil in zatesnitev motorja, menjalnika, hladilnika, klimatskega sistema.
Miha Grohar iz pooblaščenega servisa Mercedes-Benz Špan tovrstnih dodatkov ne priporoča, ampak svetuje, da se ob puščanju posameznih komponent stranka loti reševanja problema. To pomeni, da se odkrije, kje prihaja do napake in se ta del tudi zamenja.
"Razni aditivi, še posebej pri klimatskih sistemih, povzročajo dodatno mašenje pretočnih kanalov. Potem pride do še slabšega delovanja sistema," pravi strokovnjak, ki pojasni tudi, zakaj sploh pride do puščanja: "Okvare so posledica obrabe vozila. Gre za potrošni material, ki je posledica staranja vozil."
Lahko so v pomoč na kratki rok
Kljub temu priznava, da je na trgu tudi nekaj takih aditivov, ki lahko pozitivno vplivajo na delovanje vozila. Vendar pa tudi ti delujejo na zelo kratko časovno obdobje in jih pogosto uporabljajo tisti, ki se želijo na hitro znebiti vozil s težavami in napakami. "Pri puščanju sistemov, ni važno katerih, je problem treba rešiti pri vzroku. In ne z zasilnimi rešitvami zakrpati stanja," še pravi Grohar.
Mehanik leta Primož Rožnik prav tako opozarja, da moramo biti previdni pri nakupu in uporabi tovrstnih dodatkov za tesnjenje določenih komponent vozila. Na trgu je namreč ogromno različnih dodatkov za isti sistem. Za hladilnik na primer obstaja dodatek za čiščenje ali za tesnjenje. Pri tesnjenju hladilnega sistema je odvisno, ali je razpoka na motorju ali na hladilniku motorja. Ali je narejen iz aluminija ali katerega drugega materiala. "Resni proizvajalci, ki te dodatke proizvajajo, delajo usmerjeno. Le na ta način dosežeš dober učinek," pravi Rožnik.
Nujno prebrati navodila za uporabo
Z dodatki za tesnjenje hladilnega sistema imajo v zadnjih časih obilico težav. Predvsem zato, ker ljudje mislijo, da je dovolj, da aditiv kupijo in ga vlijejo, ne preberejo pa navodil za uporabo. "Nedolgo nazaj me je klicala stranka in potožila, da mu pušča grelec, avtomobil pa se pregreva. Pojasnila je, da je dodala aditive, a pregrevanja ni preprečila. V resnici je zamašilo vse kanale v motorju." Rožnik pojasni, da so imeli dve leti nazaj podoben primer na audiju A6 V8 motor. Strošek popravila bi bil velik. Stranka bi morala zamenjati tudi zobati jermen, saj bi bilo treba vse razdreti, da bi prišli do kosa, ki pušča. Stranka se je zato odločila za aditiv. Zaradi nepravilnega postopka je prišlo do zamašitve vseh vodnih kanalov motorja. Treba je bilo razstaviti cel motor, da so lahko razredčili tekočine.
"Obvezno je treba prebrati navodila proizvajalca izdelka. Ni dovolj samo deklaracija na izdelku. Določeni sistemi za tesnjenje hladilnega sistema se mešajo samo z vodo. To pomeni, da jih moramo pozimi uporabljati le v garaži. Vse je odvisno od navodil," svetuje strokovnjak, ki dodatke za tesnjenje klimatskih sistemom odločno odsvetuje. "Ko enkrat v sistem daš dodatek, je tak sistem za vedno onesnažen, ga ni več moč očistiti. Ta dodatek se veže na vlago in na zrak. V zraku je tudi vlaga. Sistem v principu deluje tako, da tam, kjer nekaj pušča, ko pride v stik z zrakom, se strdi in zatesni." Težava nastane ob manjšem trku vozila. Ko menjajo kondenzator spredaj, je treba sistem izprazniti in odpreti. Tisti trenutek, ko ga odpremo v sistem spustimo zrak, posledica pa je zmešnjava po vsem sistemu. Zato niso vsi dodatki priporočljivi.
Podobno je pri menjalnikih. Rožnik aditiv svetuje le v določenih primerih, saj je menjalnik zelo občutljiv. Še bolj kot motor. "Pri motorju imamo včasih tudi milimeter odprtine, pa bo še nekako deloval. Vedno se velja posvetovati z mehanikom," še svetuje Mehanik.