Posebni dodatki medsebojno vežejo nafto in vodo, ob prehodu skozi sistem pa zaradi majhnih molekul vode ob izgorevanju zato ne nastaja škoda.
Problematične so tudi usedline, ki nastajajo zaradi mešanja biodizla z nafto. Ponavadi je v nafti med pet in 20 odstotkov biodizla. Usedline so pravzaprav alge in mikrobi in povzročajo zamašenost sistemov, avtomobili pa se zaradi tega kvarijo. "Rezultati vsega so pogosto tudi težave na injektorjih. Z določenimi aditivi si je mogoče pomagati, saj razgradijo usedline, ki jih povzroča biodizel na šobah oziroma preprečujejo nastajanje le teh," pravi Mehanik leta 2016 Primož Rožnik.
Kako se pravilno dodaja aditive
"Aditiv, ki se uporablja kot redno pomoč za povečanje mazalnih sposobnosti in čiščenje goriva, je treba dodajati pred servisom ali pa se ga uporabi po opravljenih delih na sistemih za gorivo. Dodaja se ga pri prazni posodi za gorivo, ki jo je treba potem do vrha napolniti z gorivom," pa pravi mehanik Andraž Boh iz avtoservisa Boh.
V večini primerov se vzporedno uporablja še aditiv za čiščenje injektorjev in izgorevalnega prostora. Oba mehanika pravita, da se aditivi priporočajo tako za dizelske motorje kot tudi za bencinske z razliko, da se za slednje uporablja drugačen aditiv za čiščenje injektorjev.
Glede dodatkov proti izločanju parafina iz dizelskega goriva pa je pri osebnih vozilih praksa pokazala, da za to poskrbijo že na samih bencinskih servisih glede na obdobja mrzlega vremena. "Hkrati pa predoziranje s temi dodatki lahko povzroči obratni učinek. Za bencinsko gorivo teh dodatkov ne potrebujemo," pravi Rožnik.
Kakovost goriv je različna
S tem se strinja tudi servisni svetovalec za blagovno znamko Mercedes Benz Andrej Ogrinc iz podjetja Špan, ki pravi, da tovrstni dodatki h gorivu niso potrebni, saj bencinski servisi poskrbijo za ustrezno zimsko gorivo. "Ta že vsebuje primerne aditive za delovanje motorjev v zimskih razmerah."
Kaj pa kakovost goriv na slovenskem trgu? So pri vseh trgovcih enako kakovostna? "Kakovost goriv je različna. Različna kakovost se kaže predvsem v tem, da se z istim rezervoarjem naredi različno število kilometrov. Pri vozilih, ki uporabljajo manj kakovostna goriva, se kaže razlika tudi pri višjih stroških vzdrževanja. Zakaj prihaja do razlik bi bilo dobro vprašati trgovce z gorivom," pravi Španov strokovnjak.
Vedno je treba tankati do vrha, da je v rezervoarju čim manjkrat zrak, ki vsebuje vlago, ki se na hladnih stenah kondenzira. Kdor se vedno vozi skoraj z rezervo in tanka po par litrov, ima v rezervoarju zanesljivo kondenz.
Bumbar. Vsekakor je 1 LITER VODE TEŽJI OD ENEGA LITRA NAFTE!!! Kam hudiča si pa hodil v šolo??? In kje si kupoval nafto ali vodo na kilograme??? Nekateri pa res znate delati butlje iz sebe!
Obstaj dodatek gorivu, ki ni škodljiv in meša vodo z gorivom, to je 96 ali več % alkohol. Lastniki oldtmerjev to uporabljamo vseskozi.Kondenz se nabira v kovinskih rezervarjih zaradi toplotnih razlik.