Proizvajalci pnevmatik si seveda želijo, da bi čim več voznikov uporabljalo kombinacijo zimskih in letnih pnevmatik. A ne gre le za kovanje dobičkov, tudi strokovnjaki za varnost delijo njihove želje - dober stik s podlago je najpomembnejši dejavnik za varnost vozila.
Po zakonu sicer ni nič narobe, če tudi poleti uporabljate pnevmatike z zimskim profilom, da je tega le dovolj. A drugačna sestava zimske pnevmatike se z vročim poletnim asfaltom preprosto ne more ustrezno boriti. Zato naj velja pravilo - če je varčevanje res nujno potrebno in z avtom delamo le malo kilometrov, potem je zimske pnevmatike vredno "skuriti" do konca. Pri tem se je treba zavedati, da zimska pnevmatika, ki "preživi" poletno vročino, ne bo nikoli več ista, saj se spremeni njena struktura, zato bo tudi prihodnjo zimo precej slabše opravljala svoje delo.
Preberite še:
Pri proizvajalcu premijskih pnevmatik Continental so opravili primerjalni test med zimskimi in letnimi pnevmatikami. Že pri 15 stopinjah Celzija se je isti avtomobil v enakih situacijah obnašal precej drugače. Takšni so bili rezultati:
Zaviranje na suhi podlagi
Od 100 do 0 km/h. 36,6 metra (letna) proti 44,1 metra (zimska).
Zaviranje na mokri podlagi
Od 100 do 0 km/h. 51,3 metra proti 57,3 metra.
Dvojni zavoj
Vožnja skozi dva zaporedna ovinka - tipična in povsem običajna situacija na cesti. Zadnja prema avtomobila je pri nameščenih zimskih pnevmatikah za pet odstotkov odstopala iz linije letne pnevmatike.
Menjava smeri
Nenadna sprememba smeri, denimo v primeru nevarnosti na cestišču - 15-odstotno odstopanje pri višjih hitrostih.
Držanje ovinka
Natančnost volana pri vstopu, vožnji skozenj in izstopu iz ovinka na podeželski cesti ali avtocesti - 14-odstotno odstopanje.
Obnašanje v mejnih situacijah
Nadzor nad vozilom v mejnih situacijah (podkrmarjenje, prekrmarjenje). Koliko je oddaljena skrajna meja, ko avto uide že iz nadzora? Odstopanje med tipoma pnevmatik 6-odstotno.
Kako delujejo današnje kolikor toliko solidne ( ne kitajske) gume na poletnem asfaltu - FAJN. Kdor se spomni gum trayal in podobnih in jih je v resnici tudi vozil na kakšnem fičku ali stoenki bo že vedel zakaj sem to napisal....
Ja, se strinjam s tabo, kot sem rekel, ko sem delal dvojno ali trojno včasih km kot zdaj, sem imel izrecno zimske, ker sem moral skoraj ob vsakem vremenu na pot, sedaj pa sem prezadovoljen s temi. Sicer za take,… ...prikaži več ki morajo biti ob vsakem vremenu na cesti, je pravzaprav še skoraj nujen štirikolesni pogon, kar pa je bilo meni takrat finančno nedosegljivo. Potem vsaj poskrbiš, da imaš dobre zimske gume in verige. :-)
Saj ti tudi tukaj ko si prilepil piše M+S za zimske gume in celoletne. Celoletna guma mora imeti oznako M+S, ker če jo nebi imela, pozimi nebi veljala zaradi zakonodaje. To je pa potem ogromna razlika, če avta ne rabiš… ...prikaži več v nekem hudem sneženju. Meni kaj takega ne pride v poštev, ker se moram v službo peljati v kakršnih koli razmerah, za povrh pa še živim na hribu.