Skupaj s spletno stranjo za prodajo preverjenih rabljenih vozil Doberavto.si smo se tokrat lotili pomembnega elementa ob nakupu rabljenega vozila, ki mu kupci posvečajo premalo pozornosti - to je vpliv platišč na nakup rabljenega avtomobila oziroma težave po nakupu. Na trgu rabljenih vozil so namreč tudi vozila, ki nimajo homologiranih platišč.
Poškodbe platišča pri nakupu rabljenega avtomobila, kot so ukrivljenost, razpoke in druge fizične poškodbe, vplivajo na zmogljivost avtomobila, poleg tega pa so lahko popravila draga. Ob nakupu rabljenega avtomobila je pri strokovnjakih treba nujno preveriti, ali je prisotna fizična poškodba. Prav tako morate odstraniti kolo in platišče ter preveriti, ali je na zadnji strani morda vidna fizična poškodba. Poškodbe lahko v prihodnosti vodijo do resnejših napak.
Kako se pregleda platišče?
Ob nakupu imejte zato s seboj imejte dober vir svetlobe, da pregledate vsak centimeter platišča. Lahko so poškodbe zgolj kozmetične narave, ki močno zmanjšajo vizualno privlačnost vozila. Poškodovani robovi so značilne kozmetične poškodbe, ki jih boste odkrili na platiščih rabljenih avtomobilov. Bodite pozorni na morebitne znake neenakomernosti. Prav tako lahko sami ocenite v kakšnem stanju je barva platišča in, ali je platišče načela korozija, odkruški, bledenje, praske. Kozmetične poškodbe boste najlažje odkrili, ko so platišča čista. Strokovnjaki za popravilo lahko obnovijo platišča, a tudi za to obstajajo omejitve.
Popravila so omejena
Pri poškodbah platišč gre v večini primerov za "kleparska popravila“, torej ravnanje platišč, vse več pa je lepotnih popravil, kjer s posebnimi stroji stružijo robove, ki postanejo spet gladki, brez prask. Po potrebi se na platišče z varjenjem dodaja nov material. Platišča so sicer videti kot nova, pomembno pa je, da se lahko eno platišče na ta način popravlja največ dvakrat, če pa je že prvič popravljeno nestrokovno, pa popravilo sploh ni več možno.
"Pri Doberavto vsem kupcem svetujemo, da so ob nakupu rabljenega avtomobila v izogib visokim stroškom menjave ali popravila pozorni predvsem na dve stvari. Najprej, kakšno je dejansko stanje platišč skupaj s pnevmatikami. Druga stvar je prav tako pomembna, treba je preveriti, ali so neoriginalna platišča vpisana v homologacijskem kartonu. Platišča morajo biti homologirana in ustreznih dimenzij, v nasprotnem primeru imamo lahko težave in nepotrebne stroške."
Za značko Preverjeno mora biti platišče pregledano
Pri Doberavto, ki deluje v okviru AMZS, opozarjajo tudi, da nas menjava obrabljenih pnevmatik in poškodovanih platišč močno udari po žepu. Zato je pomemben natančen pregled. Testna vožnja, ki mora biti obvezni del pregleda, ko kupujete rabljen avto, lahko pokaže, ali gre tudi za druge, večje poškodbe na platiščih in ne samo lepotne napake. "To se pozna kot tresenje volana pri večjih hitrostih, prav tako se čutijo tresljaji na podvozju, kar je seveda znak, da bo treba v popravilo ali menjavo vložiti precej denarja," opozarjajo pri spletnem prodajalcu rabljenih vozil, kjer s posebnimi značkami ob rabljenih vozilih izpostavljajo obetavna in preverjena vozila. "Na to v kakšnem stanju so platišča ne vpliva na značko OBETAVNO vozilo, ki se dodeljuje avtomatsko vsakemu oglasu, če sistem Avtolog.si ni zaznal nepravilnosti pri prevoženih kilometrih in je urejeno lastništvo ter da avto ni v bazi ukradenih vozil. Značko AMZS PREVERJENO pa dobijo le vozila, ki so strokovno pregledana na AMZS. Če bi se med pregledom izkazalo, da kaj ni v skladu s tolerancami ali tovarniškimi normativi, bo to tudi zapisano v poročilu, ki je pripet oglasu v PDF obliki," so nam razložili pri Doberavto.
Na trgu tudi replike
Pri nakupu rabljenega avtomobila morate, ne glede na to, da vam je avto zelo všeč, oceniti, ali so platišča pristna ali ne. Odkrivanje replik je lahko težavno. Lahko prosite prodajalca, da pokaže dokumentacijo za nakup platišč. Če prodajalec ne želi predložiti dokumentacije, ali jo je izgubil, se morate obrniti na strokovnjaka za platišča, ki vam bo pomagal razjasniti pristnost kolesa. Dokazi o replikah lahko močno znižajo prodajno ceno.
Na pomembnost homologacije opozarja tudi Franc Zajec, vodja tehničnega centra pri AMZS, ki je za zurnal24.si dejal, da področje ustrezne uporabe platišč in koles določa že proizvajalec, ki mora v homologacijski listini podati dimenzije, ki so dovoljene za vsak konkreten avto. Odkar so strožje tudi okoljevarstvene zahteve, je vpisanih različnih dimenzij platišč in pnevmatik bistveno manj kot nekoč. V procesu pridobivanja potrdil o izpustih so avtomobilski proizvajalci precej omejeni s tem, kakšne dimenzije lahko uporabljajo, če želijo ugoditi vsem strogim normativom. Večje in težje pnevmatike na avtomobilih pa pomenijo tudi večjo porabo goriva in s tem tudi večje emisije izpušnih plinov. "Vsak posameznik lahko z namestitvijo platišč, ki niso originalno homologirana, pride na AMZS in s potrdilom, ki ga izda, ali uvoznik avtomobila, ali pa proizvajalec platišč, enostavno vse skupaj uredi. Postopek je tak, da se pregleda dokumentacija, nova platišča pa vpiše v prometno dovoljenje. S tem se izognete težavam ob kontrolah prometa, oziroma vozila s strani prometne policije. Vsakemu, ki ima vprašanja glede ustreznosti platišč na njegovem vozilu svetujemo, da se obrne na AMZS tehnične preglede, ki so razporejeni po vsej Sloveniji. AMZS pregledniki so strokovno usposobljeni in bodo z veseljem svetovali," pravi Zajec.
Slaba platišča, težave med vožnjo
Platišča imajo lahko tudi velik vpliv na ceno rabljenega vozila. Danes ni nič nenavadnega, da imajo vozila tudi 20-palčna platišča. Pri Doberavto pravijo, da dokler govorimo o dimenzijah platišč 15-, 16- in tja do 17-palcev, cene niso tako visoke, vse ostalo pa vas lahko močno udari po žepu. Z večjo dimenzijo platišč in pnevmatik je ob morebitnih poškodbah temu primerno večji tudi strošek. Zavedati se moramo, da se cene najbolj priljubljenih in množično uporabljenih dimenzij (govorimo o 16- in 17-palčnih platiščih) med seboj močno razlikujejo.
"Cena za originalno platišče ali od priznanega proizvajalca platišča, je okoli 200 evrov. To pomnožimo s štiri in smo na strošku okoli 800 evrov. Za nižjo ceno, govorimo o 30- do 40- odstotkov cenejših izdelkih, se dobijo platišča sprejemljive kakovosti z vso ustrezno dokumentacijo za urejanje homologacije, a brez zvenečega imena. Po tem imamo še platišča, ki se prodajajo prek raznih spletnih platform, ki so lahko celo ponaredki priznanih proizvajalcev. Pri teh je potrebna velika pazljivost. Ne govorimo samo o tem, da ste zaradi tega lahko hitro ob kar nekaj sto evrov, predvsem je težava, ker so tehnologije in materiali pri izdelavi takšnih platišč bistveno slabši. Lahke zlitine, ki se uporabljajo za izdelavo platišč, so povsem drugačnih lastnosti in so bistveno bolj podvržene mehanskim poškodbam. Pojavijo se težave s tresenjem volana, vplivajo na obrabo podvozja in na udobje vožnje. Tu se žal potrjuje star pregovor, da za malo denarja dobite malo glasbe," še svetujejo pri Doberavto.
Vpisane imam H, avto pa doseze najvec 175km-h. Povsem zadostujejo ze T, ampak ker je v Sloveniji divoljeno najvec 130km-h moram jaz pa vseeno kupovati H. Narobe svet. Ali kot v butalah ko se norci radujejo vsskih 5 let ob manjavi.
bučki. in potem naj pregledam vse fedre in ves auspuh in ... ja grem po nevega pa mi kdo garantira do bo tud tam vse v nulo ? nihče. zato pa je garancija in koluanca. edino kar se mora pogledat… ...prikaži večt je da so platišča dimenzij kot piše v homologaciji in da imajo pravilni hitrostni razred gume. vse ostalo nehite basat s tole reklamo. al pa ukinte spletno strano avto. net in njej podobne.
Malo reklame še za platišča