Na Žurnal24 nadaljujemo s pregledom rabljenih vozil. Tokrat smo se posvetili audiju A4 četrte generacije, ki ga je Audi izdeloval med letoma 2008 in 2016. Kaj je treba paziti pri nakupu in kaj lahko pričakujete?
S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljenega audija A4.
Audi svojega predstavnika srednjega razreda audi A4 izdeluje od leta 1994. Trenutno obravnavani A4 spada v tretjo generacijo, vendar nosi uradno oznako B8. Po eni strani pri Audiju z internimi oznakami niso ravno konsistentni, saj včasih novo številko dobi tudi močno prenovljeni audi iste generacije, polega tega pa oznake segajo tudi v območje predhodnika audija A4, audija 80, ki ga je audi prvič predstavil že davnega leta 1966, s črko B in številko pa generacije označuje od leta 1972. Prej so namreč interno oznako F103 poleg audija 80 nosili še audiji 60, 72, 75 in super 90.
Platforma MLB
A vrnimo se k tretji generaciji audija A4. Ta je luč sveta kot limuzina ugledala že jeseni 2007 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, karavan avant pa so javnosti predstavili marca 2008 v Ženevi.
Najbolj pomembna novost je bila, da je audi A4 z novo generacijo nastal na novi modularni platformi za avtomobile z vzdolžno vgrajenim motorjem MLB, ki se je na zunaj odrazila predvsem v krajšem sprednjem previsu, notranjost pa je ob bolj ali manj enaki dolžini v primerjavi z neposrednim prednikom pridobila prostor zaradi daljše medosne razdalje. Večji je bil, tudi prtljažnik, ki je v limuzini razpolagal s prostornino 480 litrov, v avantu pa je bilo osnovnih 490 mogoče povečati do 1.430 litrov.
Tudi težišče avtomobila se je premaknilo malce bolj nazaj, zato je postal bolje vodljiv, saj je razdelitev mase med prednjo in zadnjo premo, z manjšimi variacijami zaradi različnih motorjev in opreme, znašala približno 55:45. K boljši vodljivosti je pripomogla premestitev volanskega droga s položaja za na položaj pred prednjo osjo. Audi A4 je imel v osnovi sicer prednji pogon, na voljo pa je bil tudi štirikolesni quattro. A4 avant je bil na voljo tudi kot terensko zaščiteni allroad.
Pestra ponudba motorjev
Audi A4 si večina predstavlja predvsem z učinkovitimi turbodizelskimi motorji. V osnovi je bil na voljo 2-litrski štirivaljnik, čigar moči so v sedmih različicah segale od 88 do 140 kilovatov. Više je bil 2,7-litrski motor V6 z močjo 140 kilovatov, najviše pa se je uvrščal 3-litrski turbodizelski motor V6 z močjo 177 ali 180 kilovatov.
Spodnji del bencinske palete je predstavljal 1,8-litrski turbobencinski štirivaljnik z močmi od 88 do 125 kilovatov, bolj zmogljiva možnost pa je bil 2-litrski štirivaljnik z močmi med 132 in 165 kilovati. Med »običajno« motorizacijo sta bila v vrhu dva motorja V6: 3-litrski z mehanskim kompresorjem z močjo 200 kilovatov in 3,2-litrski z močjo 195 kilovatov.
Najbolj zaželeni pa sta bili gotovo dve športni različici. Prvi je bil audi S4 quattro s 3-litrskim motorjem V6, ki je razvijal moč 245 kilovatov, kot vselej pa je v vrhu ponudbe bil audi RS4 quattro, ki ga je poganjal 331-kilovatni motor V8 z delovno prostornino 4.163 kubičnih centimetrov.
Leta 2012 je bil audi A4 četrte generacije korenito prenovljen, kar se je odrazilo v drugačnih lučeh in malo drugačnih odbijačih. Malce drugačna, bolj kromirana, je bila tudi notranjost, ki je dobila tudi več možnosti povezljivosti preko vmesnika bluetooth. Malce osvežitve so bili deležni tudi motorji. Sicer pa je bil audi A4 bil deležen stalnih izboljšav, zato se lahko specifikacije različnih primerkov spreminjajo že od leta do leta.
Ponudbo rabljenih audijev A4 si lahko ogledate na AMZS spletni platformi za prodajo in nakup rabljenih (in novih) avtomobilov DoberAvto.si, kjer so najbolj zanimivi avtomobili izpostavljeni tudi z značko OBETAVNO vozilo. Gre za avtomobile z znano zgodovino in realnimi kilometri in se avtomatsko prikaže pri vseh avtomobilih, pogoj je le, da je avto vsaj enkrat opravil tehnični pregled v Sloveniji.
Na kaj morate biti pozorni ob nakupu rabljenega audija A4?
Glede na tehtne razloge oziroma vse prednosti je jasno, da bodo prva izbira tudi pri rabljenih avtomobilih na prvem mestu 2,0-litrski motorji TDI, ki so najboljša možnost, ne samo glede razpoložljivosti, ampak tudi glede obratovalnih stroškov in preostale vrednosti. Zato ni čudno, da je ponudba za ta avto bolj ali manj omejena na preverjeno Volkswagnovo tehniko, s katero ni bilo težav.
Predvsem pa je pomemben podatek, da se lahko te avtomobile, ob predpostavki, da se je predhodni lastnik vsaj približno držal servisnih intervalov in protokola, popravlja za razmeroma ugoden denar. Na trgu je poleg originalnih nadomestnih delov tudi veliko dobrih kopij, ki vse skupaj pocenijo. A kot rečeno, zelo pomembno je, da je bil avto ustrezno servisiran, v nasprotnem primeru pa vas lahko čakajo nekoliko dražja intervencijska popravila.
Na primer, ko se dela veliki servis z menjavo zobatega jermena, ki je predviden na vsakih 210.000 prevoženih kilometrov, je nujna tudi zamenjava vodne črpalke in napenjalcev. Če kaj od naštetega izpustimo, se motorju na dolgi rok ne obeta nič dobrega.
Ker gre za motorje z visokotlačnimi sistemi vbrizga goriva, je treba preveriti, v kakšnem stanju so vbrizgalne šobe. To najhitreje in najbolj enostavno naredimo tako, da pogledamo v izhod izpušne cevi. Če sistem skupaj z ventilom EGR in katalizatorjem dobro deluje, torej uniči vse saje oziroma trdne delce, bo ta na notranjem delu celo belkasto sivo obarvan. Če je izpuh črn, sajast ali če se med dodajanjem plina iz izpušne cevi pokadi gost črn dim, pa je to znak, da je nekaj zelo narobe. Takšno popravilo vas bo hitro olajšalo minimalno za 1.500 ali raje 2.000 evrov.
Preverite tudi, če ima avto težave s sistemom adblue. Če opazite sledove puščanja ali če svetijo opozorilne lučke, to ni dober znak. Pri mehaniku, ki lahko priključi avto na diagnostiko, se bodo hitro razkrile morebitne napake ali manipulacije.
Samodejni menjalnik? Da, a le, če je bil redno servisiran!
Z redno menjavo olja in filtra, torej ustreznim servisiranjem, bi morali menjalniki dobro delovati tudi, ko ima avto na števcu veliko kilometrov. Zato je treba med testno vožnjo dobro preskusiti. Če menjalnik pretika tekoče in če ni kakšnih tresljajev ali mehanskih zvokov.
Na voljo sta tudi 2,7-litrski motor s samodejnim menjalnikom ter 3,0-litrski motor v kombinaciji s štirikolesnim pogonom quattro. Pri 2,0-litrskih motorjih ni samodejne menjalniške možnosti, vendar je 3,0 na voljo tudi s polavtomatskim menjalnikom S-tronic.
Bencinske različice so na trgu rabljenih avtomobilov dokaj redke, saj so bili audiji A4 največkrat kupljeni kot službena vozila za veliko prevoženih kilometrov. Zato so dizelski motorji zahtevali manjše obratovalne stroške. Bencinski motorji se začnejo z 1.4 TFSI pri novejših modelih, sicer pa na trgu najdemo največ Audijev A4 z odličnim 1,8-litrskim turbo motorjem ter 2,0-litrsko različico. Oba sta na voljo s samodejnim menjalnikom. 3,2-litrski motor V6 s štirikolesnim pogonom je bolj avto za navdušene športne voznike, vendar je redek na trgu rabljenih vozil.
V segmentu, v katerem prevladujejo tekmeci s pogonom na zadnja kolesa, je Audi še naprej ponujal ta model z možnostjo izbire prednjega ali štirikolesnega pogona. To je ključni razlog, zakaj je morala znamka ta avtomobil izdelati zelo pametno, da bi se približal užitku v vožnji, ki ga ponujajo konkurenti. Pri tem je inženirjem pomagala uporaba visokotehnološke šasije MLB Evo, ki je igrala ključno vlogo pri tem, da je ta avtomobil lahko zmanjšal težo do 120 kg. Ta platforma je Audiju dala tudi priložnost za razvoj prefinjenega popolnoma neodvisnega petvodilnega sprednjega in zadnjega vzmetenja, ki zagotavlja vrhunske standarde vožnje. S podvozjem na splošno pri teh avtomobilih ni težav in tudi kot rabljeni nudijo zanesljivost in varnost na cesti.
Nekaj težav se je pojavljalo z infotainment sistemom, zato vsekakor pred nakupom preverite, kako delujejo avtoradio, navigacija in predvsem povezljivost s pametnim telefonom.
Po rabljen avto na wwwDoberAvto.si
Spletna stran DoberAvto.si ponuja najbolj transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov. Pri vsaki oddaji oglasa je prvi in seveda obvezni korak vpis avtomobila z identifikacijsko številko, ki je kot nekakšen EMŠO vsakega avtomobila. Ker so vsi podatki o vozilih, ki so registrirani v Sloveniji, shranjeni v javno dostopni odprti bazi podatkov, iz katere spletna stran DoberAvto.si tudi črpa te informacije je vsak oglas opremljen z zadnjim zabeleženim stanjem števca kilometrov. Pri odločitvi vam bodo pomagale tudi oznake AMZS Obetavno, ki se oglasom dodajajo samodejno, in značka AMZS Preverjeno, kjer gre za pregled avtomobila pred nakupom, ki je sicer možen v servisnih centrih AMZS. Gre za podroben, uro in pol trajajoč pregled, kjer vam strokovnjak pregleda avto na več kot 100 točkah in poda neodvisno poročilo o stanju avtomobila.
Mater, spet reklame