S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljenega volkswagna passata.
Ko kdo išče veliko limuzino ali karavan srednjega razreda, je volkswagen passat gotovo eden od avtomobilov, ki se ga prvi domislimo. Volkswagen passata, ki bo z novo generacijo na voljo le še kot karavan, v karoserijski obliki torej, ki so jo največkrat prodali, izdeluje že od leta 1973, torej že petdeset let. Vendar se bomo tokrat posvetili generaciji B6/B7, ki so jo izdelovali med letoma 2005 in 2015, s korenito prenovo leta 2010.
Passat serije B6, ki je marca 2005 debitiral na avtomobilskem salonu v Ženevi, je bil precej povsem drugačen od predhodnika. Predvsem pa je prekinil z izročilom, po katerem si je platformo delil z audijem A4, saj so ga zasnovali na modificirani platformi volkswagna golfa, kar se je poznalo predvsem v prečni vgradnji motorja, Predhodnik je namreč imel vzdolžno vgrajeni motor.
Leta 2010 je doživel korenito prenovo, ki sta ji botrovala oblikovalska zvezdnika Klaus Bischoff in Walter de Silva. Čeprav je bil oblikovno korenito osvežen in ga nekateri Volkswagnovi entuziasti imenujejo kot novo generacijo B7, je imel veliko skupnega s serijo B6. Predvsem v kabini je bilo razlik manj kot na zunanjosti.
Veliko pa je bilo tehničnih novosti, saj je passat tedaj med drugim dobil adaptivni nadzor nad šasijo DCC, samodejne žaromete, sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti in sistem za samodejno zaviranje v sili. Prenova mu je prinesla tudi terenu naklonjeno karavansko različico alltrack.
Kakšen je rabljen volkswagen passat?
Tudi, ko se je trg štiri- in petvratnih družinskih avtomobilov podobne velikosti in oblike, zahvaljujoč porastu priljubljenosti enoprostorcev in nekoliko kasneje SUV-jev, začel krčiti z zaskrbljujočo hitrostjo, se je volkswagen passat odlično upiral novim trendom. Volkswagen passat ostaja eden glavnih predstavnikov družinskih karavanov in limuzin, zato ni naključje, da tudi na trgu rabljenih avtomobilov dosega izjemne rezultate.
Ko pomislimo na passata, seveda ne moremo mimo priljubljenih dizelskih motorjev. Na voljo je tudi vrsta dobrih bencinskih motorjev, a ko govorimo o idealni kombinaciji ni dvoma. To je 2,0-litrski motor TDI z močjo 140 'konjev', ki passatu zagotavlja najboljši kompromis med zmogljivostjo in varčnostjo.
Celovita prenova leta 2010 je passatu dala popolnoma nov, bolj oglat videz od maske do zadnjih luči, in prenovljeno notranjost. Novejši passat je bil s svojimi standardnimi strešnimi nosilci ostrega videza, pri čemer je bil karavan videti bolj eleganten kot limuzina. Tudi prtljažnik je bil večji in izrazito prostoren.
Zvezda nove linije bencinskih motorjev je bil zmanjšan 1,4-litrski motor TSI z močjo 120 'konjev', ki se je prodajal poleg 1,8-litrskega motorja TSI z močjo 158 'konjev' in 2,0-litrskega motorja TSI z močjo 207 'konjev'. Dizelski modeli, ki so vedno predstavljali daleč največji delež prodaje, pa so postregli s paleto, v kateri so kupci dobili 1,6-litrski motor TDI z močjo 103 'konjev' in znani 2,0-litrski motor TDI, ki je na voljo v dveh močeh: 138 in 167 'konjev'.
Leta 2012 je bil predstavljen robusten karavanski passat alltrack s štirikolesnim pogonom in večjo oddaljenostjo dna od tal, ki je bil na voljo z 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem TDI z močjo 138 'konjev' in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali 2,0-litrskim motorjem TDI z močjo 167 'konjev' in šeststopenjskim semodejnim menjalnikom DSG.
Kateri je najbolj zanimiv?
Passat je dobro opremljen in soliden avto, ki se danes v kakršni koli preobleki zdi sodobnejši, kot kaže njegova starost. Je tudi avtomobil, ki bi bil ob skrbnem nakupovanju odličen rabljen avtomobil.
Pri spletnem oglasniku DoberAvto.si, kjer promovirajo transparentne oglase, kjer že z VIN številko razkrijejo veliko o zgodovini vsakega avtomobila, pravijo, da se določeni passati prodajajo bolje kot drugi: »Volkswagen passat je med največkrat iskanimi rabljenimi avtomobili na naši spletni strani. Za svojo ceno ponudi zelo veliko, predvsem pa skozi leta izredno dobro drži ceno. Še posebej je potrebno izpostaviti avtomobile z boljšo opremo. Ti zelo hitro zamenjajo lastnika. Za passata z opremo R line so kupci denimo pripravljeni odšteti tudi nekaj več denarja, predvsem pa je zanimanje zanj še večje, kot recimo za osnovne ali srednje opremljene avtomobile.«
Kakovostna izdelava in dobri materiali
Notranjost rabljenega passata je trpežna in vzdržljiva, vendar temeljito preverite vse električne sisteme. Ali res delujejo vsi sistemi,vsi gumbi, ali morda kje sveti kakšna opozorilna lučka? Prav tako je zelo pomembno, da pri avtomobilih z veliko kilometrino preverite vzmetenje, še posebej, če nameravate pogosto prevažati veliko prtljage in potnikov. Enako velja tudi če nameravate pogosto pripenjati prikolico.
Krmilni sistem lahko povzroči težave, zato poskrbite, da bo servo deloval enakomerno in dosledno in bodite pozorni na nenavadne zvoke. V nasprotnem primeru boste morda morali plačevati popravila.
Ko govorimo o družinski uporabi, se izogibajte 113-'konjskemu' 1,6-litrskemu bencinskemu motorju FSI. Če ste v avtomobilu sami, je povsem v redu, polno obremenjen pa enostavno deluje podhranjeno. Naš najljubši motor je 2.0 TDI s močjo 138 'konjev'. V ponudbi ni najmočnejši, vendar ponuja več kot primerno zmogljivost. Obstaja še močnejši 2.0 TDI z močjo 167 'konjev', ki omogoča zelo dobro vožnjo.
Ponudbo rabljenih volkswagnov passatov si lahko ogledate na spletni platformi za prodajo in nakup rabljenih (in novih) avtomobilov DoberAvto.si kjer so najbolj zanimivi avtomobili izpostavljeni tudi z značko OBETAVNO vozilo. Gre za avtomobile z znano zgodovino in realnimi kilometri in se avtomatsko prikaže pri vseh avtomobilih, pogoj je le, da je avto vsaj enkrat opravil tehnični pregled v Sloveniji.
Da boste ob nakupu povsem mirni, pa lahko v najbližji AMZS center pripeljete avto na pregled pred nakupom, kjer vam neodvisni strokovnjaki pregledajo avto po točno določenem protokolu, ob koncu pa dobite tudi uradno poročilo kjer je jasno razvidno dejansko stanje avtomobila. Tak pregled sicer traja skoraj dve uri in stane 100 evrov (AMZS člani imajo tu ugodnost – popust v višini 20 evrov in plačajo le 80 evrov), nanj pa se je potrebno tudi predhodno naročiti ali direktno na servisu ali pa na brezplačni info številki AMZS: 080 28 20.
Bencinski motorji
Motorja 1,4 in 2,0 TSI sta se izkazala z zanesljivostjo in nezahtevnim vzdrževanjem ter zmerno porabo goriva. Kljub temu, da omenjeni bencinski motorji niso znani po okvarah ali večjih težavah je ob pregledu trga jasno, da so kupci najraje posegali po dizlih, ki v resnici predstavljajo približno 85 odstotkov vseh prodanih passatov. Toda, če danes najdete primerek z bencinskim motorjem in vsaj približno nizkim številom prevoženih kilometrov, je lahko celo bolj gospodaren nakup od dizela, ki ima praviloma dosti več realno prevoženih kilometrov in višje stroške vzdrževanja.
Dizelski motorji
Tehnologija skupnih gorivnih vodov z neposrednih vbrizgom goriva je v tem modelu preizkušena in dodelana. Kdor išče varčen motor z nizkimi stroški vzdrževanja in za ta razred zelo dobrimi zmogljivostmi lahko izbira med 1,6 in 2,0 litrskimi turbodizelskimi motorji. Večji in zmogljivejši motor je kot rabljen najbolj iskan saj poleg boljše uporabniške izkušnje med vožnjo v določenih okoliščinah vožnje poskrbi za celo bolj ugodno porabo goriva. Je pa seveda avto s tem motorjem tudi nekoliko dražji od 1,6 litrskega, s katerim seveda ni čisto nič narobe, le nekaj manj navora in moči ponudi svojemu lastniku. Dizelski motorji so znani po tem, da ob rednem in ustreznem vzdrževanju ne povzročajo preglavic.
Težave z dvomasnim vztrajnikom
Pri vozilih z dizelskimi motorji, pogosteje pri motorjih 1,6 TDI v kombinaciji z ročnimi menjalniki, prihaja do odpovedi dvomasnega vztrajnika in posledično sklopke. Težava je pogosta pri vozilih, ki se vozijo pretežno po mestih in se kaže kot cukanje in tresenje v prostem teku in pri speljevanju ter kovinski ropot pri izklopu motorja.V kolikor avto ni bil redno servisiran in če ima veliko prevoženih kilometrov, je lahko to eden od prvih nepredvidenih stroškov.
Enako velja sistem prisilnega polnjenja. Če je avto ustrezno servisiran, bodo odpadli tudi stroški povezani z DPF filtrom. So pa največkrat težave s tem filtrom povezane z veliko vožnje po mestih in na kratke razdalje, ker se ne uspe učinkovito regenerirati. Te težave so sicer vedno posledica slabšega delovanja sistema prisilnega polnjenja goriva. Ko kupujete rabljen avto, se zato kar se da dobro prepričajte o realnem stanju prevoženih kilometrov in o servisni zgodovini.
Težave z EGR ventilom ali DPF filtrom so vedno simptom neustrezno delujočega drugega dela v kompleksni celoti. Najpogosteje se te težave prepreči s servisom ali menjavo vbrizgalnih šob za gorivo. In smo zopet pri rednem in ustreznem vzdrževanju, in pri tem, koliko kilometrov ima konkreten avto v resnici za sabo in ne samo na števcu.
Z menjalniki ni bilo težav. Je pa potrebno izpostaviti, da je samodejni menjalnik DSG potrebno ustrezno servisirati, menjati olje in filtre v skladu z navodili proizvajalca. Potem bo dolgo časa dobro služil svojemu namenu. V kolikor pa ni bilo tako in se pri testni vožnji pokaže, da menjalnik ne deluje mehko in tekoče, je to lahko znak, da bo potreben večji in predvsem dražji poseg. Cukanje in neenakomerno pretikanje sta zelo slab signal.
Ostale napake
Tako kot pri vsakem nakupu rabljenega avtomobila, je treba biti pozoren na delovanje klimatske naprave. Nekoliko večja je tudi obraba »silent blokov« (gumijastih puš) na podvozju. Pogost je tudi vdor vode v meglenke.
Nekaj lastnikov se je pritoževalo nad okvarami zunanjih vratnih kljuk zato je treba preveriti ali le ta deluje dobro. Pri karavanskih izvedenkah prihaja do odpovedi zadnjega brisalca. Nekateri lastniki poročajo o pojavu rje na karoseriji. Posebno pozorni bodite na zametke rje na vratih in blatnikih. Če ima avto težave z delovanjem sistema start&stop, se lahko te odpravi z menjavo akumulatorja in/ali reprogramiranjem sistema.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki deluje pod okriljem AMZS. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.