Spomnimo: povprečna starost avtomobilov v Sloveniji je nekaj več kot deset let, kar pomeni, da se na slovenskih cestah dnevno vozi še precej avtomobilov iz začetka tisočletja. Toda kako varni so ti avtomobili v primerjavi z današnjim obdobjem?
Obrnili smo se na uradnega ocenjevalca preskusnih trkov v Evropi, neprofitno organizacijo Euro NCAP (Evropski program za ocenjevanje novih avtomobilov), in konkretno povprašali za toyoto yaris, letnik izdelave 2002. Gre sicer za svoje čase zelo varen avtomobil, saj je kljub le dvema zračnima blazinama leta 2000 prejel kar štiri zvezdice na preskusnem trku, še posebej navdušujoč je bil rezultat bočnega trka.
Kaj pomeni 20 let razvoja v tehnologiji?
Kako bi se toyota yaris iz leta 2002 odrezala na današnjem preskusnem testu? "Ne da bi jo še enkrat testirali, tega ne vemo, vsekakor pa lahko z gotovostjo trdimo, da štirih zvezdic ne bi dobila. Našim strankam vselej govorimo, da je ob nakupu vozila pomembno, da je slednje opremljeno z najvišjo možno stopnjo varnosti, seveda v povezavi z vašim proračunom," so nam pojasnili pri neprofitni organizaciji, ki redno testira nove modele na tržišču.
"Splošno pravilo je, da bo novejši avto bolj robusten kot starejši. Jasno je, da vsi ne kupujejo novih avtomobilov, tako da se pred tem dobro pozanimati o varnostnih specifikacijah, ki jih določen model vozila ponuja. In izberite tisto vozilo, ki ima najboljše rezultate. To pa dandanes že vključuje varnostne tehnologije, število zračnih blazin itd.," so še dodali pri Euro NCAPU.
Za nas so še pojasnili, da so pred 25 leti v primeru nesreče avtomobili v primeru trka konstrukcijsko razpadli, kar je povzročilo veliko število poškodb potnikom. Z leti se je varnost v avtomobilih tudi zavoljo izsledkov raziskav Euro NCAPA začela občutno izboljševati. In eden takšnih prebojev se je zgodil ravno na začetku tisočletja, ko so – tako kot toyota yaris – avtomobili že imeli sistem ABS-zaviranja, vsaj dve zračni blazini v kabini. Nekateri drugi iz premijskih razredov pa so bili že opremljeni tudi s sistemi za pomoč voznikom (t. i. ADAS). Posledica vseh izboljšav je bila ta, da večina avtomobilov iz začetka tisočletja tako ni več razpadala, kot v preteklosti, prav tako pa je bila dodatna prednost to, da so varnostni sistemi že lahko preprečili določene oblike nesreč, ki so se dogajale v preteklosti.
Mislim, da bi bil pravi odgovor, da je avto iz začetka tisočletja varen ravno toliko, kot je bil na zečetku tisočletja?
povejte mi kako ABS vpliva na dejstvo da avto ne razpade pri trku ? pa še eno vprašanje zadnjič je bilo povedano da se masa vozil z leti povečuje. največje dovoljene hitrosti pa ostajao enake torej se energija pri trku… ...prikaži večrku povečuje. tretjič vse te blazine, ki se ob trku sprožijo povečajo tlak v kabini in s tem lahko povzročijo mehanske , pa tudi kemične poškodbe. avti pa dejansko niso bolj varni, ker gre vse znanje v smeri doddajanja pripomočkov, ki so brez veze.