Avto
8 ogledov

Honda v formulo zaradi množičnih avtomobilov

Honda CR-V in civic Andrej Leban
Honda se bo po sedmih letih odsotnosti prihodnje leto vrnila v formulo ena. Vzrok je razvoj "zelenih" in ekonomsko učinkovitejših vozil.

Prvotni cilj Honde z vnovičnem vstopom v svet formule ena je neke vrste "tehnološki laboratorij", ki bo pripomogel k razvoju energetsko učinkovite tehnologije, ki jo bodo uporabljali pri izdelovanju avtomobilov za množice.

Ciniki so se že oglasili. Pravijo, da je razvoj novih tehnologij le izgovor in da želijo Japonci popraviti slab vtis, ki so ga v F1 pustili med letoma 2000 in 2008.

Šef Hondinega F1-razvoja Yasuhisa Arai se s tem celo deloma strinja in pravi, da se želijo vrniti k uspehom s konca 80. let prejšnjega stoletja, ko sta v McLarnovi hondi prevladovala tako brazilski šampion Ayrton Senna kot francoski Alain Prost. Leta 1988 je dvojec osvojil 15 od 16 zmag v sezoni.

"Seveda ni smisel tekmovati, če ne meriš na zmago," pravi Arai, "zato smo sestavili zmagovalno ekipo in se povezali z McLarnom." Honda bo McLarnu, eni izmed najuspešnejših ekip v zgodovini F1, od prihodnjega leta zagotavljala motorje.

Laboratorij na kolesih

Honda se v F1 ne vrača le zaradi dirkanja. Verjamejo namreč, da lahko tako hitreje in lažje razvijejo hibridno tehnologijo na osnovi bencinskega motorja. Novi standardi od letos zahtevajo uporabo 1,6-litrskega motorja s turbotehnologijo, dirkalniki pa uporabljajo energijo, ki se shranjuje pri zaviranju ali pri izpuhu. S tem dosegajo za tretjino manjšo porabo kot lani.

Prav regeneracija energije je tisto, kar je zanimivo za Hondo, ki želi razviti zmogljiv sistem za regeneracijo energije iz izpušnega sistema (toplotna energija), ki se nato shranjuje v baterijah. Tehnologija je v uporabi že letos, Honda pa namerava iti za McLarnov dirkalnik še korak dlje, v smeri hitrejše vožnje in večjega dosega.

Arai poudarja, da današnji najnaprednejši bencinski motorji z notranjim zgorevanjem izkoriščajo največ 30 odstotkov odpadne toplotne energije motorja. Preostala se izgubi med zaviranjem ali skozi izpuh, dodaja Arai, ki meni, da lahko izkoristek odpadne energije dvignejo nad 40 odstotkov.

"Tehnologija za kaj takega še ni pripravljena," pravi 57-letni inženir in zaključuje: "To je velik izziv, a uresničljiv. Še bolje je, da je, da bomo lahko tehnologijo uporabili pri izdelavi klasičnih avtomobilov."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.