Avto
770 ogledov

Malo Hondino srce velikih namenov

TZAVTO, honda civic in CR-V, 12. 12. 13, avtor: Andrej Leban
1/17
TZAVTO, honda civic in CR-V, 12. 12. 13, avtor: Andrej Leban
Slutili smo, da bo 1,6-litrski dizel hondi civicu pisan na kožo, napovedim, da bo primeren tudi za CR-V, pa smo se nasmihali. A morali smo spremeniti mnenje.

Honda ni nikoli hitela pri agregatih. Evropejci so jo leta prehitevali z uvajanjem dizlov, njenega še nedavno edinega 2,2-litraša je vmes povozil čas, šele pred kratkim je napovedala male turbobencinarje, ki so v Evropi že dolgo trend. A pod katerikoli motor se je znamka podpisala, je bil temeljito izdelan in je pomenil skoraj nedosegljivo merilo za dolgotrajno delovanje.

Novi 1,6-litrski dizel i-DTEC, ki dopolnjuje predimenzioniranega brata, je eden od najboljših motorjev te prostornine na trgu. Zmore 88 kilovatov in kar 300 njutonmetrov navora. Primerljivo velika izdelka koncernov Volkswagen ali PSA sta po vseh bistvenih parametrih zadaj, parira mu le nekoliko močnejši Renaultov dCi.

Civic prerojen

Motor smo preizkusili v civicu in CR-V. Civic je z njim prerojen, saj je avto zaradi lažjega nosu med ovinki agilnejši kot z večjim dizlom ter zaradi zaloge navora precej prožnejši v primerjavi z obema bencinarjema, ki sta še na voljo. Sodelovanje z lekarniško natančnim menjalnikom je zgledno, ne glede na potovalno hitrost pa je poraba lahko zelo majhna. Mali dizel je sicer pri civicu od 1,8-litrskega bencinarja dražji okoli 500 evrov.

Pri civicu sta v ospredju tudi udobje in uporabnost prtljažnika. Čeprav na začetku notranjost deluje nekoliko posebna, se jo je mogoče hitro navaditi, gibanje gumbov in ostalih stikal pričajo o visoki kakovosti, četudi je trde plastike za evropske okuse veliko. Oblika osrednjega informacijskega zaslona vliva lažno pričakovanje, da o večji pestrosti podajanja informacij. V oči padejo nekatere podrobnosti, kot je denimo fantastično zlaganje zadnje klopi, na široko odpiranje vrat in velik prtljažnik.

Pri CR-V le na dvoje koles

V CR-V smo se usedli z obilico zadržkov, saj suva takih mer z mesta ne zna premakniti vsak mlinček. A motor je presenetil še enkrat. Jasno, da CR-V z njim ne more kopati po asfaltu, a za večino drugih potreb je povsem dovolj.

Tudi izračun porabe je pustil vtis, za SUV takšnihle mer je podatek o dobrih šestih litrih zelo dober rezulrat. Je pa pri CR-V velik hendikep dejstvo, da je mali dizel na voljo le s prednjim pogonom, kar utegne odvrniti marsikaterega kupca, ki si želi še zanesljivejše lege ne glede na podlago in letni čas. Ja, po snegu torej avto zna kopati. Škoda, saj je 2,2-litrski dizel 4WD dražji za konkretne štiri tisočake, 2,0-litrski bencinar 4WD pa za tri.

Prilagajanja zadnje klopi je v CR-V sicer nekaj manj, a še vedno gre za zelo praktičnega suva.

Tehnični podatki (Honda CR-V in civic 1,6 i-DTEC)

Motor: 1.597 cm3, dizelski, 88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 300 Nm pri 2.000 vrtljajih

Poraba CR-V na testu: 6,1 litra/100 km, izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti CR-V: 182 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena CR-V: od 24.990 evrov (testnik 26.490 evrov)

Poraba civica na testu: 5,4 litra/100 km, izpust 94 g CO2/km
Zmogljivosti civica: 207 km/h, 10,5 sek. od 0 do 100 km/h
Cena civica: od 20.320 evrov (testnik 23.980 evrov)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.