Kia je skupaj s sestrskim Hyundaijem peti največji proizvajalec vozil na svetu. Glavni trgi so Severna Amerika, Kitajska in Južna Koreja, velike načrte pa imajo predvsem v Zahodni Evropi. Tudi zato vseskozi poudarjajo svojo evropsko naravnanost. V Nemčiji je ob Koreji glavni razvojni center za vozila Kia, v Žilini je tovarna, kjer proizvajajo cee'da in sportageja, v zadnjem desetletju pa so na Slovaškem izdelali že preko 2,5 milijona vozil in več kot tri milijone motorjev, ki jih vgrajujejo tudi v Hyundaije.
Misel na evropske voznike poudarjajo tudi s postavitvijo Petra Schreyerja na vodilno mesto korporacije. Glavni oblikovalec je sploh prvi nekorejski predsednik Kie. V viziji 2020, ki predvideva rast prodaje vozil v Zahodni Evropi na pol milijona letno, bodo svoj delež prispevala tudi baterijska vozila.
11 baterijskih vozil do leta 2020
Prvo od 11 baterijskih vozil, ki bodo v prodajni paleti do leta 2020, je hibridni križanec niro.
Kia je nira premierno predstavila marca letos na avtomobilskem salonu v Ženevi. Gre za odgovor toyoti prius in še bolj novemu modelu C-HR, s katerim se bo pomeril v istem razredu in smo ga pred kratkim že preizkusili.
Kia niro je narejen na isti platformi kot hyundai ioniq, poganja pa ga kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom in elektromotorja. Skupaj zmoreta 104 kilovate moči (141 KM), pri čemer niro obljublja, da v zrak izpušča komaj 88 gramov CO2, kar je za križanca res vrhunski rezultat. To gre zasluga tudi zelo nizkemu koeficientu upora pri Cd 0,29.
Ne brezstopenjski, pač pa dvosklopčni samodejni menjalnik
Posebnost nira je tudi prenos moči, saj niso šli po poti brezstopenjskega menjalnika konkurence, temveč so vgradili dvosklopčni šeststopenjski menjalnik, zaradi česar naj bi bil še precej bolj "vozen". Menjalnik so razvili povsem na novo, saj imajo v svoji paleti tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki pa je večji in težji, kar bi vplivalo na večjo porabo in slabše vozne lastnosti. Pri Kii so prepričani, da imajo z njim izvrstno orožje, ki bo hkrati potešilo veliko zanimanje za manjše križance, a hkrati omogoča zelo ugodne stroške lastništva zaradi nizkih emisij in porabe.
Tudi niro s tigrovo masko
Kia se je odločila za dizajn, ki je nekoliko samosvoj. Spredaj je zdaj že znana Schreyerjeva tigrova maska, žarometi so drugačni kor pri ostalih modelih. Motorni pokrov je zajeten, posebnost so vdolbine, ki pričarajo vtis masivnosti. K športnejši zasnovi svoje doda širok odbijač z značilnimi letvicami spredaj in zadaj ter prednji spojler.
Baterije niso okrnile prostora v prtljažniku
Potovalna kabina je na voljo v rjavi ali črni barvi in je opremljena s svetlečimi zelenimi ploščicami, ki ponazarjajo eko poslanstvo modela. Zaslon na dotik je 7- ali 8-palčni, med merilniki je 4,2-palčni digitalni zaslon. Prostora je še več kot v sportageju, saj je medosje daljše za tri centimetre. Prtljažnik v osnovi meri 427 litrov, ob podrtju zadnjih sedežev pa 1425 litrov. Litij-ionske polimer baterije so skrili pod zadnje sedeže.
Niro ponuja številne sisteme za pomoč vozniki, ki pa so del serijske opreme šele pri najbolje založenem paketu opreme, oziroma za doplačilo. Tako je lahko niro opremljen s sistemom za samodejno zaviranje v sili (zaznava tudi pešce), radarskim tempomatom, sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki voznika opozarja in s posegom v krmiljenje ohranja na voznem pasu, ima tudi sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in opozarjanje na prečni promet.
Cenovno primerljiv s sportagejem
Žarometov led ni, so biksenonski, med sodobnimi pripomočki pa pri Kii omenjajo še brezžično polnjenje mobilnikov, 3D navigacijo, s področja povezljivosti tehnologije applae carplay in android auto, poslušanje digitalnega radia, v povezavi z navigacijo tomtom spremljanje hitrostnih kamer v živo, prometa v živo … . Novost, ki šele prihaja v ponudbo, bo tudi vodič za vožnjo, ki deluje v sodelovanju z navigacijo – z njim pa je možen do tri odstoten prihranek na gorivu.
Najcenejši niro stane 25.990 evrov , kar je primerljivo s podobno opremljenim bencinskim sportagejem s pogonom na prednji kolesni par. Prihodnje leto se bo hibridu pridružil še priključni hibrid, ki naj bi bil po zagotovilih Kie zaradi subvencij še nekoliko bolj privlačen.
Zgleda precej bolj normalno kot vesoljska Toyota C-HR.