Ceed se vse bolj samozavestno, če ne že kar agresivno prebija proti prednjim vrstam v nižjem srednjem razredu. S prenovo so temu, za moje pojme povsem evropskemu modelu, Korejci uspeli pokrpati nekatere pomanjkljivosti, zelo všečna pa je športna podoba, ki jo odslej prvič ponuja tistim kupcem, ki želijo poudariti svojo dinamičnejšo osebnost.
Različica ceed GT z 1,6-litrskim turbo motorjem in 150 kW (204 KM) morda sama po sebi res ne more parirati takšnim kalibrom, kot so golf GTI ali focus ST, temu primerno je ta model tudi redek primerek na cesti. Se pa imamo GT-ju zahvaliti za agresivno oblikovano podobo, od katere ima odslej korist tudi običajni ceed. Testni karavan ceed sportwagon se je namreč ponašal z novo opremo GT line, ki po komercialno uspešnem zgledu nekaterih konkurentov avto obda z nekaj prav atraktivnimi priboljški.
Ker je GT line najvišja stopnja opreme, je vse maksimalno elektrificirano, celo zunanje kljuke so osvetljene, avto pa lastnika pozdravi z razpiranjem ogledal, četudi se mu zgolj približa in ga še ni odklenil. Prestižno!
Namesto gumbov izrastka, namesto izbire v meniju gumb
A če bi ostalo le pri zunanji obliki, Kii ne bi prišla daleč. Notranje počutje je prav tako dobro. Ugaja nabor mehkih materialov, ki v kabini ustvarjajo vtis visoke kakovosti, na sedenje in ličen volan nimam pripomb, le veliko tipk se je že razpaslo na njem. Sem pa tja je dodan še kakšen ličen detajl, kot je svetleči gumb za zagon, ki dvigajo vozniško samopodobo. Ne morem pa mimo še enega gumba, ki mu gre bržkone primat najredkeje uporabljenega v avtu - ceed ima povsem samostoječ gumb na sredinski konzoli, s katerim spreminjamo enote termometra zunanje temperature med Celzijem in Fahrenheitom. Je bilo res treba?
Dizel zelo pozitiven korak naprej
Med vožnjo se čuti, da so dodali nekaj zvočne izolacije, saj je splošni vtis tišji, kljub temu pa dizel še vedno ostaja hrupnejši od želja. A 1,6-litrskemu motorju sem pripravljen to pozabiti, saj me je s prenovo pozitivno presenetil z ostalimi lastnostmi. Na polno zajame sapo že od 1.500 vrtljajev, zato je vožnja z njim ležerna, po zaslugi stotih kilovatov pa lahko tudi dovolj dinamična. Poraba ni najnižja med tekmeci, a jo v mešanem režimu ni težko držati pod šestimi litri. Serijski motor nima start&stop sistema.
Ročni menjalnik dobro sodeluje, v pozabo so šla nekdaj za korejce značilna neusklajena prestavna razmerja, manjka mu le še za odtenek boljša natančnost oziroma gladkost pretikanja. Podvozje ceeda je povsem dovolj sposobno, da brez težav odpelje tudi hitre ovinke, avto deluje zanesljivo, podvozje je dober kompromis med udobjem in mehkobo.
Eno večjih poglavij, kjer ceed še caplja za nekaterimi sodobnimi tekmeci, je področje naprednih asistenčnih sistemov. Zgolj v dodatni opremi in na ločenih postavkah so na voljo opozorilo za mrtvi kot in nenamerno prehajanje voznih pasov, medtem ko samodejnega zaviranja ne pozna. Toyota je pri posodobeljem aurisu denimo dokazala, da je mogoče te sisteme ponuditi ugodno in v celovitem paketu.
Za konec
Karavanski kia ceed je ne le spodoben tekmec karavanom nižjega srednjega razreda, temveč je na marsikaterem področju že kar enakopraven konkurent, medtem ko je še vedno nedosegljiv glede obljubljene garancije sedmih let, ki obljublja trdoživost. Testni ceed sportwagon GT line je s ceno segel do skoraj 21.500 evrov. Je to upravičljivo? Tudi po tej plati se vidi, kakšen preskok v samozavesti so naredili pri Kii. Čeprav je opremsko težko primerjati v detajle, sta po cenikih denimo cenejša tako ford focus v ST line izvedbi (1,5 TDCi) kot tudi renault megane GT line (dCi130), cenovno na približno enaki ravni pa je močnejši seat leon FR (2,0 TDI).
Podatki o vozilu (Kia ceed sportswagn GT line 1,6 CRDi)
Motor: 1.368 ccm,
Najvišja moč in navor: 100 kW (136 KM), 280 Nm od 1.500 vrt./min
Najvišja hitrost: 194 km/h
Pospešek: 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 5,8, l/100 km
Cena: 21.490 €
Plusi: dodatki k obliki, korektnost izdelave, visoka raven udobja, spodoben motor
Minusi: ni slovenskih menijev, motor brez start&stop sistema, pretiravanje z gumbi