Fordov mali 1,0-litrski turbobencinski agregat je še drugič zapored najbolj prepričal žirijo novinarjev iz 36 držav, ki mu je podelila 479 točk, kar je 78 točk več kot ob zmagi lani in 71 točk več od letos drugouvrščenega Volkswagnovega 1,4-litrskega štirivaljnega TSI ACT motorja s funkcijo izklopa dveh valjev. VW-agregat je sicer zmagal v kategoriji novih motorjev. Tretje mesto v izboru je pripadlo BMW-jevemu dvolitrskemu bencinskemu twin turbo agregatu, ki je prejel 247 točk.
Na Žurnalu24 smo temeljito preizkusili dvakratni najboljši motor leta:
- C-max je peti član družine
- Izpodrivata večje motorje
- Vsak peti je trivaljni
- Trivaljni motorji so prihodnost
Fordov trivaljnik, ki je v Evropi na voljo s fiesto, B-MAX, focusom, C-MAX in grand C-MAX; izbrali pa ga bodo lahko tudi kupci modelov transit connect, transit courier, tourneo connect, tourneo courier, mondeo in ecosport, združuje neposredno vbrizgavanje goriva, turbopolnilnik in variabilno krmiljenje ventilov za zmanjšanje porabe goriva. Zasnovali so ga v Fordovih raziskovalnih in razvojnih središčih v Aachnu in Merkenichu v Nemčiji ter Duntonu v Veliki Britaniji, izdelujejo pa ga v Kölnu in Craiovi v Romuniji. Motor je tako majhen, da bi ga lahko odložili v predal za prtljago nad sedežem v letalu. Modeli s tem motorjem bodo kmalu na voljo po vsem svetu. Zdaj ga lahko izberejo kupci novega ecosporta v Indiji in na Kitajskem, v drugi polovici leta pa bo poganjal fiesto v Severni Ameriki.
Dodatna potrditev 1,0-litrskemu ecoboostu je pred kratkim prišla tudi s strani Daimlerja, kjer so se po pisanju Autonews Europe za nasvet pri razvoju majhnih motorjev obrnili na Ford prav zaradi 1,0-litrskega ecoboost bencinarja.
LESTVICA V KATEGORIJI NAJBOLJŠI MEDNARODNI MOTOR LETA:
1. mesto: Fordov 1,0 trivaljni turbomotor (ford fiesta, B-max, focus, C-max, grand C-max)
2. mesto: Volkswagnov 1,4-litrski TSI ACT (polo, beetle, golf variant, golf plus, golf cabriolet, scirocco, eos, jetta, CC, tiguan, touran/cross touran, passat, audi A1, A3, seat ibiza FR, alhambra, ibiza cupra, škoda fabia RS) – 408 točk
3. mesto: BMW-jev dvolitrski twin-turbo štirivaljni bencinski (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) – 247 točk
4. mesto: Porschejev 2,7-litrski DI (boxster, cayman) – 245 točk
5. mesto: Ferrari 6,3-litrski V12 (ferrari F12 berlinetta) – 233 točk
6. mesto: BMW/PSA-jev 1,6-litrski turbobencinski motor (mini cooper S, clubman cooper S, countryman cooper S, coupé/roadster cooper S, paceman cooper S, cooper works, clubman cooper works, coupé/roadster cooper works, paceman cooper works, peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, citroën DS3, C4 picasso/grand picasso, C5/DS5, C4/DS4) –197 točk
7. mesto: McLarnov 3,8-litrski V8 (MP4-12C) – 180 točk
8. mesto: Audijev 2,5-litrski turbo petvaljnik (audi TT RS, RS3, Q3 RS) – 111 točk
NAGRADE V OSTALIH KATEGORIJAH:
Najboljši novi motor: Volkswagen 1,4-litrski TSI ACT
Najbolj zeleni motor: Fiat 875cc dvovaljni turbo CNG
Najboljši športni motor: Ferrari 6,3-litrski V12
Najboljši mali motor: Ford 1,0-litrski ecoboost
Najboljši motor prostornine od 1,0 do 1,4 litra: Volkswagen 1,4 TSI
Najboljši motor prostornine od 1,4 do 1,8 litra: BMW/PSA 1,6-litrski turbobencinski motor
Najboljši motor prostornine od 2,5 do 3,0 litra: BMW 2-litrski twin-turbo štirivaljni bencinski
Najboljši motor prostornine od 3,0 do 4,0 litra: McLaren 3,8-litrski V8
Najboljši motor prostornine nad 4,0 litra: Ferrari 6,3-litrski V12
Ameriski mogoce, evropski nikakor.
Ford??? WTF
ford je sranje na kvadrat