Preden sploh povežemo bateriji obeh vozil s premostitvenimi kabli, moramo vedeti, kje je locirana baterija vozila, ki ga oživljamo, in vozila, ki je pri tem v pomoč. Čedalje več vozil ima baterijo locirano drugje, kot pod pokrovom motorja. Novejši BMW in mercedesi imajo baterije v prtljažnem prostoru, citroën xsara picasso pod voznikovim sedežem, enoprostorci, kot so citroën C8 in podobni, pod desnim sedežem spredaj ... Ko lociramo obe bateriji, se je treba z drugim avtomobilom približati dovolj blizu avtomobila z izpraznenjenim akumulatorjem. Tako blizu, da kabli sežejo od enega akumulatorja do drugega.
Baterije so že večkrat eksplodirale
Nato najprej z rdečim kablom povežemo oba pozitivna pola (oznaka +) na obeh baterijah. Najprej klemo namestimo na pozitivni pol izpraznjenega akumulatorja, nato še delujočega vozila. S klemami črnega kabla (minus pol), pa najprej povežemo minus pol delujočega vozila, pri nedelujočem avtomobilu pa kleme kabla ne priklopimo na minus pol na akumulatorju, pač pa poiščemo dober neizoliran prevodnik okvarjenega avtomobila, bodisi na motorju ali karoseriji. To pa zato, ker vedno obstaja možnost, da so okrog okvarjene baterije hlapi, ki so vnetljivi in eksplozivni. Mehaniki pravijo, da so se že večkrat srečali z eksplozijo okvarjene baterije. Ker imajo sodobni avtomobilih raznorazne senzorje, ki skrbijo, za merjenje toka in napetost, se telo ne zaganja več ob polih. Vsekakor je treba upoštevati navodila proizvajalca, da s priklopom ob ta senzor slednjega ne poškodujemo, oziroma uničimo. Novejša vozila imajo tam še cel kup drugih senzorjev, odklopnikov.
Naslednja stopnja je, da motor delujočega avtomobila zaženemo in ga pustimo "teči“ vsaj 10 minut. S tem bomo poskrbeli, da bo delujoče vozilo napolnilo baterijo nedelujočega avtomobila - ki ga ne zaganjamo. S tem bomo del energije že oddali v izpraznjen akumulator, ki si bo tako malo opomogel. Po desetih minutah ugasnemo delujoči avto in zaženemo drugega. Še preden to naredimo v nedelujočem vozilu ugasnemo vse velike porabnike energije (gretje stekla, sedežev, klimo ...). Ko avto zaženemo je priporočljivo, da spet deset minut "teče“ na mestu, da se akumulator normalizira. Kable odstranimo šele takrat, ko ugasnemo motor avtomobila, s pomočjo katerega smo zagnali izpraznjeni akumulator. Kable odstranimo v obratnem vrstnem redu – najprej črni kabel za minus pol iz okvarjenega vozila, nato delujočega in zatem še rdeči kabel iz okvarjenega in nazadnje delujočega avtomobila.
Kabli naj bodo izhod v sili
Boris Verbič, diagnostik pri znamki Mercedes-Benz pri podjetju Špan nam je pojasnil, da lahko z neznanjem priklopa premostitvenih kablov povzročimo škodo na avtomobilu. V primeru napačnega priklopa kablov – zamenjana polariteta - se lahko v vozilu lahko uniči kar nekaj krmilnikov, če je akumulator zanič (v stiku) lahko v skrajnem primeru pride tudi do požara ali ekspolzije akumulatorja.
Pri vozilih z bencinskim motorjem je idealen kabel, katerega premer je 16 mm, pri vozilih z dizelskim motorjem pa 25 mm. Kdor se želi izogniti morebitnemu tveganju, uporablja premostitvene kable, ki ustrezajo standardu DIN 72553 ali ISO 6722.
"Paziti je treba tudi na presek kablov, po navadi cenejši kabli nimajo dovolj velikega preseka, tudi na samih klemah se lahko pojavi slab stik, tako se kleme pri uporabi, ko čez kable teče velik tok, lahko segrevajo in celo zažgejo, posledično pa lahko pride do opeklin. Če že kupimo kable naj bodo kakovostni, višjega cenovnega razreda," pravi strokovnjak za vozila, ki opozarja, da v primeru okvare električnega sistema vozila (morebiten kratek stik) ali v primeru okvare akumulatorja motorja nikakor ne "oživljamo" s kabli.
Boris Verbič pravi, da opažajo stalno povpraševanje po akumulatorjih, po navadi pa jih menjajo ko popolnoma odpovedo ali pa preventivno ob rednih servisnih pregledih. Opozarja na dejstvo, da se moč akumulatorjev z nižanjem temperature močno znižuje, tako da lahko “na pol” zanič akumulator poleti deluje brez opaznih težav, pozimi pa ravno zaradi nižjih temperatur toka za zagon motorja ne doseže.
Dodaja še, da naj bo zagon vozila s pomočjo kablov le izhod v sili: "Pri samem postopku se lahko pojavi nihanje napetosti električnega sistema vozila, s tem lahko poškodujemo elektronske komponente, ki so občutljive na nihanja napetosti."
Ko lociramo obe bateriji, se je treba z drugim avtomobilom približati dovolj blizu avtomobila z izpraznenjenim akumulatorjem. Tako blizu, da kabli sežejo od enega akumulatorja do drugega. TAKOLE STE NAPISALI. Pa saj ne morem verjet, da ste ugotovili, da morajo… ...prikaži večo kabli doseči OBA AKOMULAORJA. Kako bi sicer pomagali drugemu vozilu. Tisti ki je TA članek pisal, je verjetno BICIKLIST. Ljudje božji, kakšne neumnosti vse pišete v svojih člankih. saj človek rad prebere kakšen nasvet, če je uporaben
Kabli morajo imeti pravšen presek? Iz tega sledi, da presek ne sme biti ne premajhen in ne prevelik. Omov zakon pamet uri: presek kablov naj bo čim večji, najmanj pa 20 mm2. Še največji problem pri poceni kablih so kleme… ...prikaži več in pritrditev kabla na njih, ne pa presek.
"Po desetih minutah ugasnemo delujoči avto in zaženemo drugega. Še preden to naredimo v nedelujočem vozilu ugasnemo ...... Ko avto zaženemo je priporočljivo, da spet deset minut "teče“ na mestu, da se akumulator normalizira. Kable odstranimo šele takrat, ko ugasnemo… ...prikaži več motor avtomobila, s pomočjo katerega smo zagnali izpraznjeni akumulator." KAJ JE ZDAJ PRAV????? ALI DELUJOČI AVTO LAHKO UGASNEMO 2X???? PA TI NOVINARJI SO SUPERMANI, DA JIH ŠE SVET NI VIDEL!!! IDIOTIZEM NA KUBIK!!!