Marsikateri voznik si raje, kot da bi zjutraj na mrazu drgnil steklo, v svojem vozilu omisli ogrevan vetrobran, ki se je tudi na našem preizkusu izkazal za hiter pripomoček za odmrznitev ledenega vetrobranskega stekla. Poleg tega v zadnjih letih v vse vrste vozil, tudi cenejše in manjše, avtomobilski proizvajalci vgrajujejo sistem ogrevanja sedežev in volana, s pomočjo katerih na bolj udoben način prevozimo prve kilometre na poti do službe, dokler klimatski sistem ne ogreje potovalne kabine. Bistvena prednost ogrevalnega sistema je prav udobje, saj se volan hitro ogreje na 32 stopinj Celzija in za vožnjo ne potrebujemo rokavic, enako velja za sedeže, ki grejejo tako zadnjico in hrbet, zato se lahko že takoj znebimo debelih vrhnjih delov oblačil.
Vsi ti sistemi so veliki porabniki elektrike, ki jo mora zagotoviti akumulator in alternator. Kako obremenjen je zaradi tega akumulator vozila in ali lahko pride ob hkratni uporabi vseh sistemov do njegove izpraznitve? Toplota se namreč generira s tokom, ki teče skozi ogrevalne žice.
Akumulatorji zaradi elektronike izboljšani
Primož Rožnik, tehnični inštruktor v podjetju GMT in ADEL in trikratni Mehanik leta pojasnjuje, da so zato v novejših vozilih akumulatorji in alternatorji izboljšani in ojačani z novimi tehnologijami, da lažje zadovoljijo povečane potrebe po električni energiji. "Se pa v praksi kaže, da kljub temu akumulatorske baterije odpovedujejo pogosteje, kot so pred leti. Tveganje za izpraznitev akumulatorja zaradi uporabe gretja sedeža in volana je majhno, saj ogrevanje deluje samo ob prižganem motorju. Kljub temu pa se lahko zgodi, da pod pogojem uporabe teh sistemov pri zelo ponavljajočih se kratkotrajnih vožnjah, izpraznimo baterijo do te mere, da le ta ni več sposobna zagnati motorja," dodaja Rožnik.
Obremenitev alternatorja je lahko večja od njegove zmogljivosti in se dodatna energija črpa iz akumulatorja, ki pa nima možnosti nadomestiti te izgube zaradi prekratkega časa delovanja motorja.
Popravila zelo zahtevna
Kaj pa, ko pride do okvare sistema za gretje? Specialist na področju prevlačevanja volanov in sedežev je Zdravko Železnik iz podjetja Avtotapetnik, ki nam je pojasnil, da je vzdrževanje grelnih naprav težko, ker so grelci pod prevleko, naj bo to pod usnjem ali blagom na volanu ali pod sedeži.
"Če gre za okvaro gretja na volanu, je treba obiskati pooblaščen servis. Tam s testerji ugotovijo napako. Tak volan je težko popraviti, saj so grelne naprave zelo močno prilepljene na plastičen volan,“ pravi sogovornik in svetuje, da, če je možno, se pri proizvajalcu znamke avtomobila naroči nov sitem in se zamenja.
Z menjavo sistemov za ogrevanje sedežev imajo veliko izkušenj, pri volanskih sistemih gretja pa je to težje, saj mora to delo opraviti avtoelektričar. "Za sedeže je stvar nekoliko lažja. Mi le vgradimo grelne naprave, nato pa avtoelektričar grelec poveže s sistemom napajanja,“ še pravi sogovornik.
snežinko, to je res, zato je ta sistem prilična kozlarija, zaganjači zahtevajo drugačne, boljše, dražje, težje zasnove, isto alternatorji. Če nisi ravno sredi Ljubljane doma, kjer s prižganim avtom več stojiš kot se voziš, je to res tumarija. Men bi… ...prikaži več se prvič ugasnil po 15 km ko se pripeljem pred službo. Akumulatorji so seveda veliko bolj obremenjeni in prej crkujejo. Evo ti profit.
Seveda so navedli vse mogoče, samo pravega razloga za zanič accu ne: start-stop sistem. Vsak vžig avta vzame toliko energije iz baterije, da je vse ostalo nepomembno, pa tudi vžig je edini, ki črpa elektriko iz BATERIJE, ostali sistem delujejo… ...prikaži večo samo pri prižganem motorju, kar pomeni, da energijo črpajo iz alternatorja in zato nimajo vpliva na okvaro baterije. Ravno start-stop sistem je odgovoren za večje število okvar na baterijah in seveda tudi zaganjačih.