Trg rabljenih vozil je v Sloveniji zelo razvit, a statistično zelo slabo pokrit. Tako se lahko zanašamo zgolj na neke okvirne ocene trgovcev z rabljenimi vozili, da vsako leto lastnika pri nas zamenja kar okoli 200 tisoč rabljenih vozil. To pomeni, da na vsakega lastnika povsem novega avta pridejo še trije, ki so kupili nov rabljen avto.
Veliko je koristnih nasvetov in malo manj koristnih modrosti, kako se podati v nakup rabljenega avta, pa tudi kako ga pripraviti, če ga prodajate. Dejstvo je, da kupci najpogosteje iščejo predvsem vozila nižjega cenovnega razreda, medtem ko vrednost praviloma najbolje ohranjajo vozila nemških znamk.
1. Avta ni težko kupiti, težje je ...
Kako pa bi se nakupa rabljenega avta lotil človek z nazivom Mehanik leta? Primož Rožnik, ki je konec novembra še tretjič zapored zmagal na strokovnem tekmovanju, ki smo ga skupaj z drugimi partnerji organizirali pri zurnal24.si, ima kar nekaj nasvetov.
"Ko me moje stranke sprašujejo o tem, kateri model rabljenega avta naj si kupi, jim najprej položim na srce, naj si postavijo cenovni okvir znotraj tistega, kar jim je všeč. Povem jim tudi, da avta ni težko kupiti, težko ga je imeti, zato morajo vnaprej preračunati, kakšne stroške gre pričakovati vsako leto z gorivom, registracijo, pnevmatikami ustreznih dimenzij, z rednimi servisi pa tudi z izrednimi, če bo šlo kaj narobe."
2. Zadnji je boljši kot prvi
Drugo temeljno pravilo, ki se ga drži tudi sam mehanik leta, pravi, da raje kupi zadnji letnik prejšnje generacije nekega modela kot pa prvi letnik novega modela. Pri povsem novih modelih namreč velikokrat prihaja do najrazličnejših "poporodnih" težav, ki jih proizvajalec lahko zazna šele zaradi množične in raznovrstne uporabe njegovih strank, izboljšave pa si sledijo šele v bodočih modelnih letnikih.
3. Zlatih prvih pet minut
Ko ima izbran nek avto in si ga gre ogledati, Rožnik upošteva še eno zelo pomembno pravilo, ki si ga je izoblikoval skozi dolga leta prakse: "Če me pri ogledu avta v prvih petih minutah nekaj zmoti, se obrnem in grem. Karkoli, katerakoli napaka, ki mi daje vedeti, da je nekaj narobe - ali gre to za puščanje olja, ali je notranjost slabše ohranjena, je avto grdo opraskan ... Če te to zmoti po prvih petih minutah ogleda, potem to ni avto zate. Psihologija namreč deluje tako, da po preteklih petih minutah kupec pričenja iskati dobre stvari pri avtu in skuša upravičevati, zakaj bi ga bilo vredno vseeno kupiti kljub najdeni napaki. A če si pripravljen tisto napako spregledati, potem se ponavadi v avtu skrivajo še druge."
"Če pa po prvih petih minutah na avtu ne najdeš nič takšnega, kar bi te motilo, tudi če si laik, potem se velja pregleda lotiti bolj skrbno in temeljito, tudi ob pomoči strokovnjaka. Vse kasneje najdene napake nato služijo za to, da lahko dodatno zbiješ ceno. Mislim da je to dobro sito, da kupec na koncu pride do dobrega avta."
andrej.leban@zurnal24.si
Pametno nekoga vzet s sabo ki se spozna na avte
Tri pravila za laike; 1. Avto slovenskega porekla 2. prvi lastnik. 3. Vozilo z urejeno servisno knjižico ki je lahko preverljiva na tistem servisu kjer je poštemplana ( najboljše če je digitalna, saj težje pride do zlorabe. Če vse to… ...prikaži več štima si že na 80% dobrega nakupa, ostalo pa lahko tudi na oko vidiš ohranjenost zunanjosti in notranjost. Avto ki je dobro ohranjen ima tudi realno ceno in včasih se splača dati tistih par sto evrov več za dober nakup. Je pa tudi res da se takih avtov zelo malo znajde na netu in moraš biti kar previden. Pa nisem mehanik!!!!!!!!
No ja, končno en pameten nasvet. Stvari, na katere ponavadi ne pomisliš in verjetno res držijo. S prvim letnikom novega modela sem res že imel težave, tako da verjetno tudi ostalo drži.