Zurnal24.si in revija Mehanik in voznik smo v sodelovanju s Srednjo poklicno in strokovno šolo Bežigrad izpeljali tretje tekmovanje Mehanik leta, v katerem iščemo najboljšega med najboljšimi.
Dober mehanik: podučen, slepo tiplje, logično razmišlja, spreten in hiter
Samo ta trojica je denimo pravilno rešila elektrotehnično nalogo sestave tokokroga. Rožniku je komisija v laboratoriju dovolila dva poskusa. Zakaj? "Prvi poskus se ni mogel končati dobro, ker je predhodni tekmovalec zvezal kratek stik in skuril varovalko," je pojasnil zunanji član strokovne komisije Peter Caserman, sicer podpredsednik sekcije mehanikov pri Obrtni zbornici Slovenije.
Ker je komisija pravi razlog, zakaj tokokrog ni deloval, ugotovila šele, ko je Rožnik že podrl prvotno vezavo, so mu dovolili še en poskus. "Zvezal je na isti način in takrat je tokokrog deloval," je po koncu tekmovanja pojasnil pomočnik ravnateljice in vodja strokovnega dela tekmovanja Kranjc.
Tretjič in zadnjič
"Samo tekmovanje napreduje na vse višji nivo, kar je edino pravilno. Letos je bilo pet nalog, kar pomeni, da smo morali pokazati širše znanje iz več področjih servisne in avtomehanične dejavnosti in to tako v spretnosti, kot v logiki in teoriji," je komentiral Rožnik takoj po osvojeni tretji tituli.
Tudi tretjeuvrščeni Leon Cafnik iz podjetja Avto Koletnik, ki je lani na tekmovanju osvojil drugo mesto, je priznal, da je bilo zelo zahtevno, najtežje zanj pa je bilo ugotavljanje skritih predmetov. "Več praktičnega znanja smo morali pokazati pred občinstvom, zato je bilo bolj razburljivo. Potrebno pa je izpostaviti, da so se nekateri mladi mehaniki zelo dobro uvrstili."
"Poudarek pri vseh nalogah je bilo tako strokovno znanje kot obvladanje rutinskih opravil. Najboljši je lahko le tisti, ki pokaže kakovost na vseh področjih," je komentiral strokovni vodja tekmovanja Alojz Kranjc.
Kaj mehanikom v njihovih delavnicah po njegovem povzroča največ težav? "Mislim da je to področje elektrotehnike, kjer se lahko pokaže pomanjkanje osnov. Še posebej pri starejših mehanikih zna biti ta problem očiten, saj so se poklica učili, ko je pri avtu prevladovalo še strojništvo, elektrotehnike pa je bilo v izobraževanju bolj za okus. Današnje izobraževanje pa daje velik poudarek tudi na računalništvu, elektroniki in tudi mehatroniki. Razumevanje delovanje nekega sistema pa je osnova za kakovostni servis, še posebej če pogledamo na vse te napredne sisteme, ki danes prihajajo na trg v dizelskih in otto motorjih, kaj šele kasneje, ko bo na trgu veliko električnih vozil, kjer bo potreba po znanju teh veščin še veliko večja, hkrati pa bodo tudi nevarnosti pri servisu električnih avtov večje."
"Tekmovanje je še eno redkih v naši stroki, kjer je v ospredju strokovnost in je za zmago potrebno pokazati resnično znanje," je bil nad potekom tekmovanja navdušen Peter Caserman, sicer vodja lastnega avtoservisa in podpredsednik sekcije avtomehanikov pri Obrtno-podjetniški zbornici. "Poudarjanje strokovnosti, kot je mogoče je za našo delo zelo pomembno. Tudi sam sem profesor na strokovni srednji šoli in sem videl, kje bomo morali pri našem izobraževanju dajati še več poudarka - na elektriki. Električne napeljave očitno mehanikom povzročajo težave."
Caserman sicer opozarja na nujno poglobitev sodelovanja med slovnskimi podjetji s področja izdelave avtomobilskih delov in šolami pri izobraževanju še bolj kakovostnih kadrov.
"Sponzorji in podporniki projekta smo že od samega začetka, torej tri leta. Letošnje finale je prinesel nadaljni napredek v organizaciji, šolska delavnica pa je bila na finalu polna ljudi," je komentiral Ivan Špehar iz podjetja Haberkorn Slovenija. "Podpiramo take projekte in se nam zdi v redu, da delujemo in spoznavamo obstoječe in potencialne stranke in promoviramo blagovno znamko Shell. Naš namen je, da širimo znanje in zadnje novice iz področja razvoja motornih olj. Hkrati pa so taki dogodki priložnost za pridobivanje novi stikov in tudi sklepanje poslov."
Primož Rožnik je najboljši mehanik v državi................To je najboljša reklama ! Čestitke Primož.