Lahko bi rekli, da so se pri Renaultu koleosa ob osvežitvi lotili na podoben način kot pred tem manjšega kadjarja, saj za oba velja, da jima je prenova prinesla precej višjo kakovost. Vsaj to da misliti koleos, ki je na test prišel z najboljšim paketom opreme initiale paris, ki mu zares ne moremo prav veliko zameriti.
Za obliko, ki je seveda razen nekaj malenkosti bolj ali manj enaka kot doslej, velja, da bolj ali manj prilagojena izhaja iz talismana, kar nikakor ni slabo. Koleos je, kot je tako veliko suv lahko, na videz prav prijeten avtomobil, ki se je s tem pred dobrimi tremi leti, po zgledu sorodnega nissana X-traila, povsem ločil od svojega predhodnika, ki je bil le malo preoblikovan samsung in se nekako ni vtisnil v srca evropskih kupcev. Sedanji koleos je postal avtomobil, ki je veliko bolj usklajen z okusom evropskih kupcev.
Velik enoprostorec
V navdušenju evropskih kupcev je tudi »pokopal« svojega enoprostorskega sorodnika espaca, ki sicer ponuja nekaj več dolžine in nekaj več prtljažnika od solidnega koleosovega, ki meri solidnih a ne razredno največjih 579 litrov, a s svojo karoserijsko zasnovo ne ustreza več trenutnim »pričakovanjem trga«. Vsekakor koleos na dolžini 4,672 metra ponuja zelo veliko prostora, ki navduši predvsem zadaj, kjer ga boste pri tekmecih težko našli več.
Kot se za model z vrha Renaultove lestvice spodobi, potniški prostor ni le prostoren, ampak tudi udoben, za kar med drugim skrbijo sedeži iz usnja napa, ogrevanje volanskega obroča in vseh sedežev (zadnje se vključi z zanimivimi stikali na sredinskem naslonjalu za roke), masažna funkcija voznikovega sedeža in podobno. Le odlagalnih površin je v tako velikem avtomobilu nekako premalo oziroma so razmeroma majhne in nedostopne.
Podaljšan seznam opreme
Pri Renaultu so odgovorili tudi na zamere, da koleos ne ponuja prav veliko asistenčne opreme. Med drugim v njem doslej ni bilo na voljo niti radarskega tempomata, ki je v njegovem razredu že kar samoumeven. No, po novem ga ima in učinkovito deluje, poleg njega pa tudi drugi elementi Renaultovega sistema ADAS, ki poleg aktivnega tempomata vključuje še samodejne žaromete, opozorilnik pred zapustitvijo voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik na utrujenost voznika, 360-stopinjski nadzor nad okolico avtomobila, osveženo aktivno zavorno pomoč, ki zaznava tudi pešce, in še kaj. Posodobljen je tudi solidno povezljiv infozabavni sistem, ki v sodelovanju z 8,7-palčnim za dotik občutljivim osrednjim zaslonom deluje prav dobro.
K udobju pripomore tudi precej mehko podvozje, ki lepo blaži neravnine s tal in kljub temu zagotavlja dovolj predvidljivo vožnjo, ki je nekako v soglasju z delovanjem motorja in menjalnika. Testni koleos je namreč poganjal močnejši 2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 140 kilovatov in navorom 380 njutonmetrov. Na prvi pogled povsem dovolj, a upoštevati moramo, da koleos že prazen tehta skoraj 1,8 tone, nekaj zmogljivosti pa se »izgubi« tudi v prenosih in menjalniku CVT z prednastavljenimi prestavnimi razmerji. Težko bi se sicer pritoževali, da moči manjka, a se ta razvija na nekoliko obotavljiv, a kljub temu povsem zadovoljiv način, ki ljubiteljem klasičnih terencev nasmeh na obraz pričara predvsem z mogočnim zamolklim zvokom motorja med pospeševanjem. Povsem solidna je ob tem tudi poraba goriva.
Štirikolesni pogon z majhnim stikalom
Koleos ima štirikolesni pogon, ki je načeloma enak tistim, ki jih poznamo, iz nissanov X-traila in qasdhqaija, renaulta kadjarja ali pa dacia dusterja, in lahko deluje s povsem izključenim zadnjim pogonom, samodejnim razporejanjem moči med kolesi ali s fiksnim prenosom med kolesi, a ima manjšo posebnost. Velik kolutni regulator, ki ga poznamo iz drugih športnih terencev skupine, je namreč v kadjarju nadomestilo majhno stikalo na armaturni plošči. Zanj morate natančno vedeti, je je, da ga med vožnjo hitri najdete, a princip delovanja je načeloma enak in enako soliden kot pri drugih štirikolesno gnanih modelih is skupine Renault-Nissan.
A zaključimo lahko, da koleos kljub solidnemu štirikolesnemu pogonu ni kleni terenski avtomobil, ki bi prav pogosto obiskal brezpotja, ampak ga bodo njegovi lastniki bolj uporabljali v vlogi terenu naklonjenega enopstorca, ki mu je s prostorno kabino pravzaprav pisana na kožo in je v bistvu tisto, za kar so bili športni terenci izumljeni. Vsekakor se bolje počuti na avtocesti, kot pa na terenu.
Podatki o vozilu (Renault koleos initiale paris 2.0 blue dCi 190 CVT 4WD)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.995 ccm
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrtljajih
Največji navor: 380 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 198 km/h, 10,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.672 x 1.813 x 1.667, medosna razdalja 2.704
Prtljažnik (v litrih): 498 – 1.706
Poraba: 6,9-7,1 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 180-183 g/km
Cena v evrih: 40.150
Plusi: oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik, oddaljenost dna od tal, cena
Minusi: razgled nazaj, oblika je odvisna od okusa posameznika, majhne odlagalne površine v kabini