Ta je bil tudi najpomembnejši element, s katerim se je pohvalil kadjar, ki se je pri nas na testu ustavil nazadnje. In po njegovi zaslugi lahko povem, da se dizelski motorji še niso dokončno poslovili in da so lahko za marsikoga še vedno zelo ugodna rešitev. Vsaj v primeru, ko bi radi z razmeroma ugodno porabo goriva in s solidnimi zmogljivostmi premagovali dolge razdalje.
Kadjar je namreč lansko leto dobil novi 1,7-litrski turbodizelski štirivaljnik blue dCi 150, ki z močjo 150 'konjev' nadomešča stari 1,6-litrski turbodizelski motor z močjo 130 'konjev', torej je od njega za 20 'konjev' močnejši, kar se v razmeroma težkem avtomobilu precej pozna. Boljši je namreč tudi navor, s tem pa tudi prožnost, kar se je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, s katerim je bil opremljen testni kadjar, odrazilo v dovolj poskočnosti in odzivnosti za vsakdanjo rabo. Tudi, če bi si od motorja zaželel kaj več, bi šlo, le poraba goriva se lahko tedaj poveča, a ne prav za veliko.
Ugodna poraba
Poraba na testu namreč kljub ne ravno optimalnemu ravnanju z avtomobilom ni segla čez sedem litrov, kar je za tako velik in tudi težak avtomobil precej ugodno, če pa bi vozil bolj preračunljivo, bi lahko šlo še niže, saj pri Renaultu navajajo povprečno porabo pod 6 litri. A to je nekaj, kar boste res dosegli le z veliko potrpežljivosti med vožnjo.
Pri Renaultu pravijo, da je novi motor čistejši tudi, ko gre za dušikove okside, ki so poleg saj, ki jih iz izpuha odstranjujejo filtri trdnih delcev, glavni razlog za nepriljubljenost dizelskih motorjev. Te odstranjujejo s selektivno katalitsko redukcijo, ki poteka s pomočjo vbrizgavanja sečnine. Žal to vozniku prinaša sitnost v obliki dolivanja dodatka AdBlue, brez katerega bo motor pod prisilo elektronike odpovedal poslušnost.
Tak kot bratje
Razen motorja je testni kadjar bil precej enak drugim kadjarjem, zato lahko le ponovim, kar je bilo rečenega o njih. Pri Renaultu so se ob prenovi odzvali, na kritike, ki jih je bil predhodnik deležen glede končne izdelave in zdaj lahko nasprotno govorimo o zelo dobro izdelanem avtomobilu, ki vzbudi celo občutke prefinjenosti.
Udobno se sedi tako na sprednjih sedežih kot tudi zadnji klopi, prostora je primerno dovolj, ne razočara pa niti prtljažnik. Razgled naokoli je dober, čeprav elektronska pomoč ne škodi, dobra je tudi opremljenost, prav tako pa je pregleden in ergonomičen tudi voznikov delovni prostor, kar pa že nekako spada v znamkino podobo.
O obliki bi se lahko pogovarjali, saj morda kadjar ne bo všeč vsem, a v takšni kombinaciji s kovinsko modro barvo, kakršen je bi testni, deluje precej lično.
Štirikolesni pogon za mirnega duha
Testni kadjar je imel najmočnejši dizelski motor in kot takšen je tudi edini na voljo s štirikolesnim pogonom, dobro znano tehniko, ki jo poznamo tudi iz nissanov in dacij. Lahko rečem, da dobro deluje, čeprav to niti ni tako pomembno, saj se bo verjetno redko zgodilo, da bo lastnik takšnega kadjara kdaj zapeljal na teren. A če nič drugega, bo lahko bolj mirega duha premagal marsikatero makadamsko ali zasneženo cesto, tudi zato, ker se podvozje in volan lepo odzivata na voznikove ukaze in mu posredujeta tudi dovolj informacij o podlagi, štirikolesni pogon pa deluje povsem samodejno in se sam prilagaja voznim okoliščinam.
Podatki o vozilu (Renault kadjar BOSE blue dCi 150 4WD)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.749 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih
Največji navor: 340 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 197 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.499 x 1.836 x 1.613, medosna razdalja 2.646
Prtljažnik (v litrih): 472 – 1.478
Poraba: 5,7-6,0 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 150-159 g/km
Cena v evrih: 30.510
Konkurenti: dacia duster, nissan qashqai, hyundai tucson, kia sportage, škoda karoq, seat ateca, peugeot 3008, opel grandland X
Plusi: oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik, oddaljenost dna od tal, cena
Minusi: razgled nazaj, oblika je odvisna od okusa posameznika
Zakaj za boga milega tolk vlacte te renoje naprej?? nissan qaskaj dci fuc pri 170000 (slabe tri leta star), megan 1.9dci pri 210000km (4leta), Trenutno na suzuki grand vitari 1.9ddis (renojev dci) pri 250000km....ma je blo vmes menjana cammonrail pumpa… ...prikaži več in turbina...bomo vidli kako bo naprej
rafo, verjetno si mislil vw 2.0tdi
Verjetno še nisi imel Renaulta dizel,da take pišeš Do 250,000 nimaš kaj prckat po motorju,razen redni servis.