In ti so v kombinaciji z živo rdečo barvo zelo poživili zunanjost kadjarja, ki ima na grbi dovolj avtomobilskih let, da mu je Renault lansko poletje namenil medgeneracijsko osvežitev. Ta je bila kar potrebna, saj je že izgubljal stik s tekmeci, k čemur je gotovo pripomogel sloves ne preveč natančno izdelanega avtomobila.
Na takšne očitke so se pri Renaultu zelo dobro odzvali in se ob prenovi zelo korenito lotili tudi končne izdelave, ki je pripomogla k temu, da kadjar v prenovljeni izvedbi ne razočara s končno izdelavo in vzbuja celo občutke določene prefinjenosti, ki smo je vajeni pri francoskem proizvajalcu avtomobilov.
Udoben in opremljen
Na solidnih sedežih z ugodno kombinacijo oprijemljivosti, podpore in mehkobe se udobno sedi tako spredaj kot tudi zadaj, prostora je primerno dovolj, odlagalnih površin tudi ne zmanjka, prtljažnik pa povsem ustreza razrednim pričakovanjem. Kljub precej zaobljenim karoserijskim linijam je tudi voznikov razgled po okolici dovolj dober, da ni potrebe po uporabi vzvratne kamere ali pa učinkovitem sistemu za pomoč pri parkiranju, ki mu v različici black edition pomagajo tudi bočna tipala. Vsekakor pa sta oba pripomočka vel kot dobrodošla, saj vas lahko rešita marsikatere zagate.
Black edition je najvišja stopnja opreme, kar pomeni, da je imel testni kadjar vso opremo, ki si jo lahko v njem zamislite. Izstopajo predvsem led žarometi, ki ponoči učinkovito razsvetlijo cesto pred avtomobilom in se samodejno zasenčijo, in že omenjena pomoč pri parkiranju, boljši pa je postal tudi infozabavni sistem. Kljub temu je dobro, da so regulatorji klimatske naprave še vedno samostojni in ločeni od upravljanja preko zaslona. Manjka pa denimo aktivni tempomat, kar je seveda posledica tega, da kadjar ni več najmlajši avtomobil.
Učinkovita motor in menjalnik
Oprema black edition vsebuje tudi velika črno lakirana kolesna platišča, ki v kombinaciji s povsem ravnim dnom, ki se poševno dviga proti zadku, vzbujajo občutek robustnosti in željo, da bi avto zapeljali tudi na slabo urejene poti. No, do koder vam pri nas predpisi o vožnji v naravnem okolju to dovolijo, se boste vsekakor brez težav pripeljali, a testni kadjar je s prednjim pogonom kljub temu naklonjen predvsem vožnjam po tlakovanih cestah, kjer ne razočara.
Podvozje in volan se namreč povsem suvereno odzivata na zahteve voznika, precej pa navduši tudi kombinacija motorja in menjalnika. Turbobencinski 1,3-litrski štirivaljnik TCE 160, ki je nastal v sodelovanju z Daimlerjem, se zelo učinkovito odziva na voznikove ukaze preko pedala za plin in omogoči tako lagodno vožnjo v mestnem okolju ali po avtocesti kot tudi občasne izlete na področje avtomobilske športnosti, če se vozniku to zahoče na kakšni ovinkasti cesti. Pri tem mu je v pomoč tudi 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki učinkovito prehaja iz prestave v prestavo. Le speljevanje je lahko zelo sunkovito, če ima voznik pretežko nogo. Kaj pa poraba goriva? Ta se je na testu gibala med sedmi in osmimi litri, kar je za takšen avtomobil povsem v redu.
Bi torej priporočil nakup takšnega kadjarja? Če kupujete avtomobil njegove vrste , bi vsekakor lahko bil na seznamu kandidatov. Za izdatno opremljenega kadjarja black edition TCE 160 EDC FAP boste namreč po odštetju popusta morali odšteti 25.870 evrov. To v absolutnem smislu sicer ni ravno malo denarja, a v primerjavi s tekmeci je cena kljub temu precej ugodna.
Podatki o vozilu (Renault kadjar black edition TCE 160 EDC FAP)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm
Največja moč: 117 kW (160 KM) pri 5.000 vrtljajih
Največji navor: 260 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.499 x 1.836 x 1.613, medosna razdalja 2.646
Prtljažnik (v litrih): 472 – 1.478
Poraba: 6,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 148 g/km
Cena v evrih: 25.870
Konkurenti: dacia duster, nissan qashqai, hyundai tucson, kia sportage, škoda karoq, seat ateca, peugeot 3008, opel grandland X
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik, oddaljenost dna od tal, cena
Minusi: menjalnik ob speljevanju, razgled nazaj, zgolj klasični tempomat