Med prvimi na svetu mi je bilo dovoljeno, da se ob grški obali zapeljem in v živo preizkusim, kaj zna povsem novi captur. Kar težko je verjeti, da je bil še leta 2013 ob premieri prve generacije ta model skoraj osamljen v razredu malih mestnih križancev. Poleg njega je bil le nissan juke. A če lahko "odbitemu" juku pripišemo, da je pomagal s svojo zunanjo podobo pritegniti pozornost kupcev na takrat povsem svež razred, potem je bil prav gotovo renault captur tisti avto, ki je ta vozila tržno dokončno osmislil. Capturja so si želele "imeti" praktično vse druge znamke in danes je v istem razredu že okoli 20 tekmecev. Ki gredo bolj ali manj vsi po osnovnem capturjevem receptu: privlačna podoba, visoko sedenje, notranja praktičnost. In prodaja danes še kar ni dosegla vrhunca.
Da že prvi captur ni imel 4x4 pogona, so mu kupci zlahka odpustili, čeprav smo takrat govorili še o mestnih "terencih". Kaj odpustili, captur je kljub eksponentno naraščajoči konkurenci v šestih letih prodajo le še stopnjeval, tako da je do danes zapeljal kar 1,5 milijona kupcev in postal ter ostal absolutni prvak svojega razreda.
A captur 1 še zdaleč ni bil idealen avto. Bolj zahtevni vozniki smo mu očitali predvsem notranjo plastičnost in občutek poceni izdelave, pa tudi pomanjkanje zanesljivejšega obnašanja na cesti. Še posebej v zadnjih letih je ob silovitem razvoju na teh področjih ostal daleč zadaj pri aktivnih pomagalih in varnosti. Nekaj, na kar so kupci novih avtov postali zelo občutljivi.
Pet vprašanj in odgovorov:
Kaj? Najbolj prodajan mali križanec druge generacije želi ostati na prvem mestu.
V čem je boljši? Atraktiven izgled, nešteto možnosti kostumizacije, visoka stopnja udobja, karavanski prtljažnik, napredni asistenčni sistemi ... Zdaj v dolžino meri že 4,23 metra.
Kaj bo serijskega tudi pri vstopni opremi? Polni LED žarometi, premična zadnja klop, zadnje prezračevalne reže, radar, poldigitalni merilniki, …
Česa konkurenca v tem razredu še nima? Priključnega hibrida za množice. Obljubljajo ceno, zaradi katere bo marsikdo pripravljen skočiti na elektrificiran vlak prihodnosti.
Kdaj pride v Slovenijo? Takoj po novem letu, spomladi pa še priključni hibrid.
In tukaj je sedaj captur številka 2. Boljši in naprednejši v vseh pogledih. Predvsem pa mnogo večji, kot da se spet ne namerava ozirati na začrtane vzorce. In čeprav se zdi, da v tem razredu danes težko pokažeš nekaj zares novega, je captur 2 poleg znatne nadgradnje vsebine, prostornostnosti, kakovosti in praktičnosti napovedal ravno to - demokratizacijo električnega pogona! Ker želi biti in ostati še naprej prvi med podobnimi.
1. Zunanja oblika
Znane poteze, a zrisane povsem na novo. Capturjevim oblikovalcem je spet uspel zelo privlačen izdelek, ki je lahko všeč tako mlajšim kot starejšim. Oblika prodaja in tega se pri Renaultu dobro zavedajo. Avto je postavljen na novo prilagodljivo platformo, ki jo je najprej izkoristil clio. Captur je glede na predhodnika precej večji, v dolžino se je podaljšal kar za 11 centimetrov in zdaj že odločno trka na vrata za številko večjim križancem.
Čeprav je daljši in širši, so mu celo izboljšali aerodinamiko. Ohranili so pravo razmerje proporcev, niso pretiravali z ostrimi linijami in malce umirili podaljševanje "trepalnic" dnevnih LED svetil. Prednja svetila so serijsko vedno polni LED, kar je ena od posebnosti avta, z njimi tudi nadomeščajo meglenke, ki jih avto ne pozna več. Captur kot prvi Renault uvaja nov kljukast pristop k zadnjim (seveda LED) svetilom, ki pa začuda podnevi ostajajo ugasnjene.
2. Notranja oblika
Nadgradnja tiste iz novega clia, ki mu sledi po všečni moderni podobi in veliko vsebine. Če bi delal neposredno primerjavo iz starega capturja, pa bi še prej kot digitalizacijo, zelo dobre tanke prednje sedeže in notranji občutek prostornosti postavil na prvo mesto materiale. Na tem področju je captur povsem obrnil ploščo. Ne glede na tip opreme potnike obdaja mehkoba in občutek kvalitetne izdelave, ki sta iz povsem drugega sveta kot trda in grobo sestavljena plastika iz predhodnika. Že megane deluje v primerjavi s capturjem prav plebejsko.
Potrudili so se pri tipkah in gumbih (spet clio ...), lastnik pa ima sedaj končno vtis, da sedi in upravlja kakovosten, skorajda premijski avto. Odprite iz zaloputnite vrata na starem in novem capturju, pa vam bo tudi po tem detajlu jasen (slišen) preskok.
Detajl, vreden omembe, je lebdeča konzola pri avtomatskem menjalniku, a le pri najlepši opremi initiale. Kot nekakšen "pomol" štrli iz armature, je lepo obdelana, krona vsega pa je umetelna ročica menjalnika, ki spominja na tisto iz letala (ali prestižnega audija). Razne možnosti personalizacije so pika ni i, izbira različnih barv nočne osvetlitve pa še en dokaz, kako hitro lastnosti prestižnih vozil prehajajo v množične avte.
Prvi občutki iz oči v oči z novim capturjem
Avto je večji, toliko večji, da se bo morda komu zdel že prevelik. A na drugi strani ponuja vse tisto, kar potrebuje velika večina voznikov in voznic, ne glede na starost in življenjski slog. In glede na različne možnosti kombinacij je le malo verjetno, da ne bi vsakdo našel nekaj zase. Takoj se vidi, da je bila vidna in otipna kakovost med razvojem prioriteta številka 1. Materiali in njihova obdelava v notranjosti so res na visokem nivoju, že od nižjih oprem dalje. Ali povedano konkretneje - VW t-cross niti slučajno ne dosega takšne ravni.
Preizkusil sem oba 1,3-litrska motorja, oba z višjimi nivoji opreme. Osebno mnenje: v tem avtu je že 96-kilovatni motor z ročnim menjalnikom več kot dovolj za spodobne pospeške, učinkovitost in enostavno vožnjo. Močnejši motor pride v kombinaciji z najdražjo opremo, ki se odkrito spogleduje s premijskim razredom. Da, tudi s tisto posebno sredinsko konzolo.
Med vožnjo je novi captur bolj entuziastičen, volan je hitrejši, hrupnost zmanjšana. Dvosklopčni menjalnik ni tako bliskovit, kot zna nemška konkurenca. 4x4 različice še naprej ne bo, niti ob prihodu priključnega hibrida. Na vsak način pa - captur ima resnično vse potrebno, da ostane prvak razreda. Cena za Slovenijo še ni določena, a naj bi ostala blizu sedanjim okvirjem.
Spodaj drug ob drugem stari in novi captur.
3. Praktičnost
Brez pretiravanja lahko zapišem, da bo captur kralj svojega razreda. Ker je tako zrasel, so znotraj pridobili veliko dodatnega prostora. Že prej je bil eden boljših pri prostoru za zadnja potnika, sedaj je še bolje. Po avtu je za 27 litrov različnih odlagališč, pred sopotnikom je ostal tudi velikanski in uporaben predalnik.
Glavna novost je prtljažnik, ki je zrasel v tem razredu do neprekosljivih 536 litrov. Te se doseže z odstranitvijo dvojnega dna in serijskim vzdolžnim pomikom zadnjih sedežev za 16 centimetrov. Captur je torej izredno praktičen avto, celo bolj kot za razred večji križanci. Zadnje reže za prezračevanje so serijske, prav tako velika posebnost razreda.
4. Pogon
Captur po večini sledi trendu zadnjih renaultov. Glavnina bo motoriziranih s strani 1,0-litrskega trivaljnika s 73 kW (100 KM), ki je močnejši in prožnejši od starega 0,9-litrskega, ima pa le pet prestav. Bolj odločnim bo zelo dobro služil 1,3-litrski štirivaljni s 96 kW (130 KM), razvit v sodelovanju z Mercedesom. Ponuja polni navor pri nizkih vrtljajih, mogoče si ga je omisliti tudi s sedemstopenjskim dvostopenjskim menjalnikom (serijsko šeststopenjski ročni), ki je v primerjavi pridobil eno prestavo in serijske obvolanske ročice.
Čisto na vrhu pa bo še močnejši 1,3-litrski motor s 113 kW (155 KM), ki ima EDC že serijsko. Rezerviran je za najbogatejšo opremo initiale. Med motorji bosta v Sloveniji na voljo še dva čista dizla dCi 95 in dCi 115, katerih primarna raba naj bi bila avtocesta.
Velika novica pa bo prihod priključnega hibrida prihodnjo pomlad, prvega v segmentu in sploh prvega tako "nizko" med velikoserijskimi avti. Pri Renaultu pravijo, da nameravajo z njim "demokratizirati" električna vozila, ki so zdaj bistveno dražja od klasičnih motornih različic, prav tako pa obstaja še veliko zadržkov v glavah kupcev pri prehodu na povsem baterijska vozila. Captur plug-in naj bi bil vmesni korak proti prijazni elektrfikaciji. Poganjala ga bo kombinacija elektromotorja in 1,6-litrskega atmosferskega bencinarja s skupno sistemsko močjo okoli 120 kilovatov.
Pri Renaultu so med razvojem črpali iz dosedanjih bogatih izkušenj z električnimi avti in tudi iz formule 1 ter za avto razvili poseben tip menjalnika, ki omogoča vožnjo v štirih različnih režimih - samo na bencin, samo na elektriko, vzporedni in zaporedni hibrid. Zgolj na elektriko bo avto lahko peljal s hitrostjo 135 km/h in do 45 kilometrov daleč, v mestnem režimu pa celo do 65 kilometrov. Polnjenje 9,8 kWh baterije prek kabla bo torej omogočalo, da bo priključni hibrid videl klasično bencinsko črpalko zelo poredko ali le med daljšimi potovanji. Več o ceni in drugih podrobnosti bo znano v prihodnjih mesecih
5. Digitalizacija in personalizacija
Komur ni dovolj 90 kombinacij zunanjih barv (štiri različne dvotonske barve strehe), 18 kombinacij notranjosti in povrh še dodatni paketi personalizacije, potem mu ni pomoči. Captur je hkrati še precej razširil trend, ki ga je s prvo generacijo pomagal vpeljati. Ogromen preskok je napravil tudi pri digitalizaciji in povezljivosti. Osnovne opreme bodo sicer imele bolj klasičen videz delno digitaliziranih števcev, s katerimi pa ni po videnem prav nič narobe. Bolje opremljene pa dobijo 9,3-palčni voznikov zaslon z ličnim podajanjem informacij. Osnovni sredinski zaslon sistema Easy link je sedempalčni, lahko pa zraste do 10,2 palca in je prilagodljiv po željah uporabnika. V ozadju navigacije se kombinirajo podatki Googla in Tom Toma.
Asistenčni sistemi so povsem novo poglavje za capturja, predstavniki znamke so na predstavitvi samozavestno ponavljali stavek "best in class". Serijsko je opremljen tudi z radarjem, zato je delovanje samodejnega zaviranja zanesljivejše. Ima vse, kar je pred kratkim uvedel že clio - asistenta za držanje smeri, opozorilo na mrtve kote, 360-stopinjsko kamero, radarski tempomat, asistenta za zastoje … Novost pri capturju in tudi pri Renaultu pa je opozorilo na zadnji prečni promet pri vzvratni vožnji.
Captur oziroma renault - ne hvala. Trenutno sicer vozim clia 2016 tce 0.9, ki dela odlično, pa vendar bo zagotovo moj zadnji renault. ( Captur je bil pa ženin in je presrečna prešaltala na Opla ! )
Nakup novega Capturja 2017. Prodaja 2018, vmes pa: - ropotanje v motornem delu ob vožnji vzvratno ( 3x na servisu, napaka neodpravljena) - zamakanje v notranjost vozila pri vetrobranskem steklu ( ugotovljena napaka pri izdelavi) - poraba pri mestni vožnji… ...prikaži več 9.5l / 100 km - močan piš vetra ter zanašanje pri vožnji na avtocesti nad 130kmh - ropotanje hlajenega predala za plastenke - ob vsakem prevzemu vozila iz servisa nova poškodba notranjosti ( ris od izvijača na sprednjem stebričku,...)
Kaj pa cena za hibrida??? To je pomemben podatek pri odločitvi!