Avto > Testi
11585 ogledov

Avto, ki je preživel napad dveh avtomobilskih premikov: SUV in WLTP

Renault Scenic
1/31
Anže Petkovšek Renault Scenic
Na testu smo preizkusili avto, ki se je uspešno prilagodil vsem pravilom, ki se v avtomobilski industriji hitro menjajo.

Leto 1996 bo pri znamki Renault zapisano z zlatimi črkami v zgodovinsko knjigo podjetja in tudi avtomobilizma. Predstavljen je bil model scenic. Renault je z njim takrat predstavil povsem novo oblikovno zasnovo – monovolumen, oziroma enoprostorec C razreda. Ti so zaradi prostorne in modularne zasnove potovalne kabine hitro postali zelo popularni pri družinah. A le do pojava križancev.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault Clio V Avto V čem je clio boljši od vseh drugih renaultov

Zato sta scenic in grand scenic v četrti generaciji in po pet milijonih prodanih primerkov enoprostorcev začenjata pisati zgodbo na novo - kot »most« med enoprostorcem in terencem. Renault je torej »prvi potegnil pištolo in ustrelil.« Kasneje je s podobno potezo sledil tudi Peugeot, ki ni upokojil enoprostorcev 3008 in 5008, ki sta postala prav tako prostorna suva. Tudi zato sta scenic in grand scenic za razliko od številnih popularnih modelov (zafira, ford C-max, ford B-max in drugi) obstala na trgu.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault zoe Vozili smo Avto Vozili smo: Renault zoe po novem obljublja 400-kilometrski doseg

Ko se je grand scenic dobro vživel v svojo novo vlogo, SUV-ja z ogromnimi serijskimi 20-palčnimi kolesi, je sledila nova »avtomobilska vojna« poimenovana WLTP oziroma realni podatki o emisijah, hkrati pa se morajo tudi terenci približati meji izpustov CO2 na 95 gramov na prevoženi kilometer. Zdaj so torej na udaru, predvsem okoljskem, tudi terenci. CO2 je glavni kamen spotike v Bruslju. Strožji emisijski standardi za proizvajalce avtomobilov so popolnoma spremenili ponudbo motorjev z notranjim zgorevanjem. Moderni dizelski, s posebnimi filtri trdnih delcev in sečnino (Ad blue), nosijo oznako Euro 6 d- temp. Spremembe so seveda vplivale tudi na francoskega Renaulta, ki je na primer zamenjal vse 1,6-litrske dizelskem motorje za 1,7-litrske. Nov motor v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom smo preizkusili v grand scenicu, ki je imel v našem primeru pet sedežev (možno je naročiti tudi sedemsedežno različico). Test.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

renault, renault clio, renault clio williams, renault clio 16v, renault sport, rs Avto Renault clio williams: avtomobilska legenda, ki se je gotovo spomnite!

Naloga scenica, poleg bolj čiste vožnje, v osnovi ostaja enaka kot že skoraj četrt stoletja, ko je bil zasnovan na konceptu varnosti, prostornosti in prilagodjivosti, v osnovi pa je bil namenjen družinam z večjimi potrebami po prostoru in po možnosti še s pasjo kletko v prtljažniku. Sam nanj še vedno gledam bolj kot na enoprostorca in ne SUV vozilo. Na slednje najbolj opozarjajo prepoznavna ogromna serijska 20-palčna kolesa, tudi z višjo postavo in še vedno zanimivimi steklenimi površinami, znotraj pa deluje zelo enoprostorsko z močno naprej pomaknjenim vetrobranskim steklom, ki na prednjih sedežih ponuja občutek sedenja v dnevni sobi. Tudi odlično obdelani prtljažnik, katerega nakladalno dno je sicer suvovsko višje od tal, pa s 718 litri prostornine ostaja pravi družinski prijatelj. 

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault koleos Avto Na slovenske ceste zapeljal največji Renaultov SUV v novi preobleki

Rezerve ostajajo na zadnji klopi, kjer se avto zaradi visokega stropa zdi ogromen, a smo bili vsaj v klasičnih enoprostorcih navajeni več prostora v širino. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40. Veliko bolje bi bilo, če bi bili zadaj trije ločeni sedeži. Se pa zadnja klop preprosto podre kar s pritiskom na stikalo v prtljažniku. Sredinski sedež zadaj nima isofixa, ima pa ga sopotnikov v prednjih vrsti.
Počutje v vozilu je v prvi vrsti udobno, temu je podrejena tudi vožnja. Dobri sedeži so nas razvajali tudi na daljši vožnji, lahko so usnjeni in električno nastavljivi. Avto je, kljub temu, da ga na cestah videvamo že štiri leta, še vedno všečen in oblikovno moderen v kabini. Renault je eden začetnikov vgradnja veliki zaslonov na dotik in tudi digitalnih merilnikov.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Espace Avto Potrjeno: Renault umika iz Slovenije legendarni model

A tehnologija, predvsem digitalizacija avtomobilskih kabin napreduje tako hitro, da smo po prvi vožnji novega capturja in še prej clia, pri scenicu že imeli nekaj »zamer« ob pritiskanju stikal, predvsem velikega deljivega zaslona, ki je bistveno slabše odziven, počasnejši kot pri omenjenih Renaultovih manjših in novejših modelih, kjer je viden tudi ogromen preskok v kakovosti. V scenicu sicer prevladujejo mehke površine, a končna obdelava nekoliko šepa, kar se je na primer poznalo pri kakšnem »čričku« v kabini, tudi prstni odtisi se na svetleči plastiki hitro poznajo. Ergonomsko gledano ima nekatera stikala še vedno preveč skrita. Meni za uravnavanje ventilacije so skrili v zaslon na dotik, kar vozniku med vožnjo onemogoča, da bi hitro uravnaval ustrezno pihanje, še posebej ker je slabše odziven. Zato pa hvalimo, da lahko menije prebiramo v slovenskem jeziku, digitalni merilniki so pred očmi voznika zelo pregledni, pohvaliti velja tudi delovanje navigacije, grafika je pregledna in zato je razbiranje podatkov enostavno.
Še ena stvar. Grand scenic je imel opremo Bose, zato bodo na svoj račun prišli tudi ljubitelji glasbe, ki uživajo v dobri reprodukciji zvoka.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek
Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek
Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Kar zadeva vožnjo je motor pisan na kožo tistih, ki uživajo v dolgih in nenapornih vožnjah. Z najmočnejšo različico s 110 kW / 150 KM je potovanje precej prijetno. Dizelski motor na papirju ponuja precej navora že v nižjih vrtljajih, živahen pa bi moral biti tudi v srednjem območju vrtenja, a smo pogrešali več odzivnosti, ko smo pohodili stopalko za plin. Tudi na račun šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki bi zamenjali z avtomatiko EDC, a je na voljo le pri 88-kilovatnem dizlu. Ker je umerjen za lagodna potovanja in ne dirkaške podvige, je, tudi poraba goriva zelo ugodna. Nekaj več kot sedem litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov smo namerili v povprečju.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek
Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Renault Clio RS Line Avto Novi clio bo ovrgel večino očitkov o cliu in Renaultu

Avto nasploh je udoben, podvozje mehko požira neravnine, kljub 20-palčnim pnevmatikam, tudi volan je dobro umerjen, da manevriranje v mestih ne bo prenaporno.

Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek
Renault Scenic | Avtor: Anže Petkovšek Renault Scenic Anže Petkovšek

Zaključek. Grand Scenic je dnevna soba na 20-palčnih kolesih, v kateri se lahko, če izberete dodatna sedeža, na pot podajo tri generacije družine. Najzmogljivejši, čisti dizel, ne ponuja presežka v smislu dinamičnega izkoristka kilovatov, je pa prijetno delujoč in nenaporen, hkrati pa je tudi poraba plinskega olja zelo ugodna za tako velik avto. Grand scenic bo zadovoljil praktične voznike, ki potrebujejo veliko prostora, take, ki obožujejo futuristično francosko oblikovanje, v katerem je uporabljene veliko več domišljije kot v nemških vozilih in predvsem mehko požiranje kilometrov, ne glede na stanje asfaltirane podlage.

Podatki o vozilu: (Renault grand scenic blue dCi 150 bose)
Motor: 1794 cm3, turbodizelski, štirivaljni
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.635 × 1.866 × 1.653, medosna razdalja 2.804
Prtljažnik (v litrih): 718-1.901
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 127 g/km
Zmogljivosti: 208 km/h, 12,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 19.840 (osnovni) 29.871 (testni z dodatno opremo)/28.871 (testni z dodatno opremo in popustom)

PLUSI: Udobje potovanja, prostorna kabina, velik prtljažnik, oblika;

MINUSI: Želeli bi si bolj odziven motor in natančen menjalnik, odzivnost multimedije;
 

Komentarjev 1
  • bolhač 15:06 26.januar 2020.

    7.2 l/100km ?!? A se hecate?