Na prvi pogled se zdi nesmiselno vstavljati 1,3-litrski bencinski štirivaljni motor v veliki SUV, a bo marsikdo presenečen nad zmogljivostmi. Ne gre zanemariti, da je treba s tem motorjem računati na pogon spredaj in ne štirikolesni pogon, kar ga tudi glede na statistike, ki razkrivajo, da se v veliki večini ta vozila vozijo po mestu in asfaltu, ne omejuje bistveno. Še posebej, ker lahko izdatno obremenimo streho in tudi vlečemo počitniško prikolico.
Nissan velik SUV X-trail v Evropi doživlja preobrazbo. Okoljske smernice so poskrbele, da so Nissanovi inženirji poskrbeli za »transplantacijo« motorjev, ki morajo biti bolj učinkoviti in bolj čisti. To bi morali ceniti tudi kupci vozil.
V motorno paleto so nedavno dodali 1,7-litrski turbodizelski motor, ki je zamenjal dvolitrsko enoto in kot omenjeno mali in hkrati lahki 1,3-litrski turbobencninski motor, s katerim ciljajo predvsem na učinkovitost in manjše izpuste emisij in smo ga tokrat preizkusili v petsedežni različici Nissanovega velikana. Prihaja kot zamenjava za 1,6-litrski motor s podobno močjo. Pri Nissanu v Sloveniji sicer 60 odstotkov svojih vozil prodajo v različici z bencinskim motorjem.
Del multimedije je nekoliko manjši - 7,0-palčni zaslon na dotik (že v manjših avtomobilih se pojavljajo 8-palčni zasloni), ki med drugim prikazuje tudi podatke s satelitske navigacije. Testni avto je imel dodatne funkcije za varnost, kot so avtomatsko zaviranje v sili, opozorilo o zapustitvi voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov. Vsi sistemi so se med testom ponovno izkazali za dobrodošle, saj delujejo dobro. V pomoč pri parkiranju so sprednji in zadnji parkirni senzorji, 360-stopinjska parkirna kamera, ki voznika na ovire opozarja s ptičje perspektive, vstop in zagon brez ključa. Vtis bi bil še boljši, če bi bil osrednji zaslon vsaj palec večji, najnovejši suvi imajo danes že popolnoma digitalizirano instrumentalno in armaturno ploščo, s tem pa bi bila lahko tudi kakovost slike in grafična podoba na zaslonu boljša.
Naj vas oznaka motorja DIG-T ne zavede, saj je to kratica, s katero pri Nissanu označujejo turbobencinske motorje. Isti motor najdete tudi v partnerskem modelu renault kadjar, od lani je na voljo tudi na manjšem nissan qashqaiju, enako velik motor pa se je odlično obnesel tudi v Mercedesovih kompaktnih kombilimuzinah, enoprostorcih in malih križancih. Zakaj se ne bi tudi v X-trailu, kjer pa mora vseeno premikati bistveno večjo maso, kot pri kompaktnih vozilih.
Številke mu govorijo v korist, saj je moč bencinskega motorja, ki mu pri pospeševanju pomaga turbina kar 117 kilovatov moči (160 KM), tudi navora 270 Nm bi moralo biti na papirju dovolj. Kaj pa v praksi? Velik avto in majhen motor? Sliši se čudno. Menjalnik je dvosklopčni samodejni sedemstopenjski, ki je edina izbira z malim bencinskim motorjem s precej zajetno konjenico pod motornim pokrovom. Avtomatik bistveno pripomore pri doseganju večjega udobja in skladnostmi z delovanjem številčnih sistemov za pomoč vozniku, ki jih premore X-trail.
11,5 sekundni pospešek od 0 do 100 km/h ni nekaj s čimer bi se lahko pretirano hvalil, a je bolj pomembno, da veliko maso učinkovito premakne z mesta pri mirovanju. Navora je dovolj že v nizkih vrtljajih, zato avto dobro pospešuje. Enako lahko trdimo za srednje vrtljaje – na primer pri podeželski vožnji, ko je treba hitro pospešiti od 70 do 100 km/h in prehiteti počasno vozilo. Menjalnik sicer na začetku v korist boljše odzivnosti prestavlja v višjih vrtljajih, kar se pozna tudi na prebijanju zvoka v kabino. A se je velik SUV izkazal za agilnega tudi v mestih in hitrega na avtocesti. Tudi prehitevanje z njim je povsem prijetno in varno. Se pa dinamična plat vozila izkazuje na porabi goriva. Da je motor v prvi vrsti namenjen umirjenim voznikom kažejo naše meritve. Na avtocesti od Ljubljane do Prekmurja je potovalni računalnik na koncu poti pokazal porabo 7,3 litra bencina na 100 kilometrov, kar je dobro. Že ob 10 ali 20 km/h hitrejši vožnji po avtocesti pa poraba poskoči za liter in še kakšen deciliter čez. Najbolj se 1,3-litrski bencinski motor izkaže v primestni vožnji, ko lahko z njim umirjeno in tiho križarimo že s porabo manjšo od šestih litrov, medtem ko je v mestu poraba med osmimi in devetimi litri.
Nissan X-Trail je akustično dobro izoliran avtomobil, bolj kot avto, ki bi ga kupili zaradi natančnega krmiljenja in zmogljivega in na ta račun tršega podvozja, pa smo ga spoznali kot udobnega potovalnika, z udobnima foteljema spredaj, ki ponuja obilje notranjega prostora v kabini in tudi prtljažniku. V notranjosti je edino razočaranje, da so nekateri deli preveč plastični. Zato pa lahko kljub motorju z majhno prostornino in pogonom spredaj, streho obtežimo kar s 100 kilogrami, za seboj pa lahko vlečemo prikolico s skupno maso do 1500 kilogramov.
Dvosklopčni menjalnik deluje predvsem udobno in nemoteče opravlja svoje delo, vse dokler vozimo umirjeno. Takoj ko želimo iztisniti iz motorja in vozila več dinamike pa kaže znake »nervoze«. To se izkazuje predvsem s tem, da motor drži na višjih obratih, da bi bilo prehitevanje dovolj hitro, posledično pa rad postreže z nezaželenim »cukanjem«.
Medtem ko je za voznike, ki radi vozijo zelo dinamično bolj primeren dražji dizelski motor, prav tako vsestranski pa je bencinski turbo motor. Sploh, če pričakujete, da boste avto uporabljali le za potovanja po mestu, primestno vožnjo in bo vaša letna kilometrina segla do 15.000 kilometrov.
Na splošno je X-trail atraktiven, tudi s sodobnimi tehnologijami ter dobro znanimi Nissanovimi asistenčnimi sistemi dobro založen avtomobil in je kot tak vsestransko uporaben in varen družinski avto, s katerim se boste dovolj udobno vozili tudi po slabše vzdrževanih cestah. Le malo lastnikov vozila bo potrebovalo dodaten štirikolesni pogon.
Podatki o vozilu: (Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 DCT, 2WD, Tekna TL)
Motor: 1.332 cm3, bencinski, štirivaljni, pogon spredaj
Moč: 117 kW (160 KM) pri 5.500 vrt/min. Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.690 × 1.820 × 1.740, medosna razdalja 2.705
Prtljažnik (v litrih): 565- 1996
Poraba na testu: 7,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 145 g/km
Zmogljivosti: 198 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 27. 800 (osnovni) / 34.700 (osnovni testni) / 35.780 (testni z dodatno opremo) /32.280 (Testni s komercialnim popustom)
Plusi: Videz, udobje, prostornost, varnostna oprema, živahen motor;
Minusi: Porab goriva ob hitrejši in dinamični vožnji, multimedija oblikovno in uporabniško zaostaja za novejšimi konkurenti, za odtenek preveč plastike v kabini;
Downsizing se ne splača. Ob polžji vožnji morda prišparaš kak €. Ob normalni uporabi avta je pa poraba večja kot ob normalni uporabi enakega avta z večjim motorjem.