Renault megane je v sedanji generaciji na trgu že kar nekaj let in pravkar je bil tudi osvežen. A že pred tem je dobil tudi novi bencinski motor.
O turbobencinskem motorju, ki ga je Renault razvil v sodelovanju z Daimlerjem, smo sicer že večkrat pisali, saj ga je Renault namenil tudi kadjarju, dacia dusterju in še nekaterim modelom Renaulta in Nissana, prav tako pa poganja tudi novi mercedes razred A in druge Daimlerjeve modele.
V testnem avtomobilu je bila različica TCe 140, torej 1,3-litrski štirivaljnik z največjo močjo 103 kilovatov in navorom 240 njutonmetrov, ki se na prednji kolesi prenašata s pomočjo ročnega šeststopenjskega menjalnika. Kombinacija se v praksi izkazala za zelo solidno in precej dobro ustreza naravi Renaultove družinske kombilimuzine spodnjega srednjega razreda.
Navidezna športnost
Testni renault megane je bil sicer opremljen s paketom GT line, ki je njegovemu videzu dal športni pridih, a v bistvu gre za precej običajen dobro opremljen avtomobil z opremo intense, ki se na cesti izkaže bolj za udobnega kot pa za športnega, tudi če preklopite na športni način delovanje. Programi vožnje so sicer takšni, kot pri vseh Renaultovih modelih in omogočajo tudi osebne nastavitve, vendar pa se dejansko izkaže, da boste večino časa vozili v najbolj splošnem načinu comfort.
In temu motor tudi najbolj ustreza, saj se med vožnjo izkaže za dovolj živahnega, z njim dobro sodeluje tudi menjalnik s precej natančnimi hodi roćice, poraba pa je z dobrimi šestimi litri tudi v mejah ugodnega. Po naključju sem se s testnim meganom največ vozil po avtocestah, kjer se je motor pokazal tudi za zelo tihega. Če pa se s takšnim meganom odpravite na zavite ceste in pritisnete na plin, motor pokaže tudi bolj živahno naravo in se bliskovito odziva na ukaze s pedala za plin, a tedaj gotovo ni tih, prav tako pa postane tudi precej bolj žejen.
Veliko domačega
Sicer je bil testni megane takšen kot drugi megani doslej, ki smo ji v zadnjih treh letih že velikokrat vozili. Gre za enega bolj udobnih avtomobilov v razredu, ki se kljub nekaj letom na grbi še vedno pohvali s precej svežo obliko, s katero bi ga lahko ocenili za enega lepših med tekmeci In paket GT line mu tu vsekakor doda še nekaj športnega pridiha.
Kljub temu si s takšnim meganom e boste želeli na dirkališče, ampak se boste v njem bolje počutili med vsakdanjimi opravki in dolgimi vožnjami po avtocestah, kje se izkaže z udobnimi sedeži, povsem dovolj prostora tako spredaj kot tudi zadaj ter solidnim prtljažnikom Ta ima žal precejšen nakladalni rob in je povečljiv na klasičen način, kar pomani, da po zlaganju naslonjala zadnje klopi dno ni ravno.
Nastavitvi voznega programa se sicer prilagaja tudi velik in pregleden osrednji instrumentni sklop, prav tako pa je velik tudi osrednji zaslon infozabavnega sistema, ki žal prevzema tudi večino upravljanja, kar je dobro, dokler je vožnja dovolj mirna, da roka zadene pravi navidezno stikalo, nerodno pa je, ko bi si zaradi nemirne vožnje želeli kakšen spodobnejši naslon za roko. Infozabavni sistem je tudi starejšega tipa, zato se ne odziva ravno tako, kot smo vajeni iz nekaterih novejših tekmecev.
A na splošno lahko rečemo, da je renault megane zelo prijeten in udoben avtomobil, ki mu je novi motor dal še določeno dodatno vrednost, ki pride do izraza predvsem med povsem vsakdanjimi vožnjami.
Podatki o vozilu (renault megane GT line TCE 140 FAP)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 5.000 vrtljajih
Največji navor: 240 Nm pri 1.6000 vrtljajih
Zmogljivosti: 201 km/h, 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.359 x 1.814 x 1.447, medosna razdalja 2.669
Prtljažnik (v litrih): 372 – 1.162
Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 114 g/km
Cena v evrih: 21.550 (osnovna cena testnega vozila: 19.340)
Konkurenti: hyundai i30, kia ceed, škoda octavia, seat leon, peugeot 308, opel astra
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik
Minusi: razgled nazaj, neroden infozabavni sistem, stopnička v povečanem prtljažniku
A mi lahko nekdo razloži, zakaj ima Renault še vedno tako kratko garancijo? A si res ne upajo dati daljše, …