Spremembe niti niso tako velike in jih opazi le pozorno oko, kar je tudi razumljivo, saj twingo v tej generaciji kljub petim letom generacijskega življenja še vedno ni izgubil oblikovne svežine, ki mu jo je tedanji Renaultov oblikovalec Csaba Wittinger nadel po zgledu renaulta 5 turba in z njegovimi oblikami zakril tehnično sorodnega smarta forfour.
Manjše a opazne spremembe
A na twingu vseeno opazimo. da so z odbijača izginile okrogle dnevne luči , ki v led tehniki po novem kot okvir obkrožajo žaromete, nekaj več je kroma, nekaj manj pa črne plastike, drugače, novejšim renaultom bliže, pa je razporejena tudi razsvetljava na zadku.
V notranjosti lahko opazite nekaj sprememb na armaturni plošči, infozabavni sistem izboljšuje povezave s pametnimi telefoni, povečano pa je tudi število priključkov za polnjenje mobilnih naprav, sicer pa je občutek na voznikovem delovnem prostoru podoben kot pred prenovo. To pomeni tudi, da voznik in sovoznik na povsem dovolj udobnih sedežih, tudi če sta bolj kurpulentih postav sedita brez občutka prevelike utesnjenosti, zadaj pa bodo morali odrasli sicer skleniti nekaj kompromisov, za udobje otrok pa je dobro poskrbljeno.
Namenjen krajšim potem
Seveda pa o zadostnem udobju lahko govorimo tedaj, ko twinga uporabljamo na potrebe, za katere je bil razvit, torej za vožnje po urbanih središčih in kratke skoke v njihovo okolico. Med daljšimi vožnjami po avtocestah pa se bo namreč treba sprijazniti z dejstvom, da je udobje vseeno orimerno le majhnemu avtomobilu in da izpod dna razredno povsem solidnega prtljažnika, kjer se pod razmeroma tanko plastjo pločevine in zvočne izolacije skriva motor, prihaja razmeroma veliko hrupa. Vsekakor več, kot pa bi ga bilo v primeru, da bi motor bil vgrajen spredaj.
A kot rečeno, na poteh, ki jim je twingo primarno namenjen, tega niti ne boste zares opazili, ampak boste bolj cenili, da se 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 68 kilovatov in navorom 135 njutonmetrov v kombinaciji z lahkim avtomobilom in petstopenjskim menjalnikom precej živahno vrti in je povsem kos dirjanjem po mestnih ulicah in da pri tem niti ne porabi prav veliko goriva. Na testu je namreč poraba segla nekoliko nad šest litrov, a bi ob zmernejši vožnji lahko bila tudi precej manjša. In ne pozabimo omeniti dejstva, da boste morali, če hočete imeti bencinski motor, morali kupiti twinga, saj je njegov nemški sorodnik smart po novem na voljo le z električnim pogonom.
Okreten in obvladljiv
Motor je torej v twinga vgrajen zadaj in poganja zadnji kolesi, kar ima določene prednosti predvsem pri okretnosti. Ker se lahko prednji kolesi v primerjavi z malčki s sprednjim pogonom nekoliko bolj zasukata, je manjši tudi obračalni krog, posledično pa je twingo precej okreten avtomobil, kar ne bo prišlo do izraza le med prerivanji po mestnih ulicah in vožnjah skozi ostre ovinke, ampak tudi med parkiranjem, saj boste lahko twinga precej preprosto spravili tudi na tesne parkirne prostore. In v tem primeru bi vam v primeru testnega twinga pomagala tudi vzvratna kamera, ki se kljub temu, da so twingovi zunanji gabariti povsem dobro obvladljivi, izkaže več kot dobrodošlo in poskrbi za boljšo oceno oddaljenosti od ovire.
Renault twingo intens TCe 95, kakršnega sem vozil na testu, v osnovi stane 13.090 evrov, z dodatno opremo in uvoznikovim popustom pa 13.760 evrov, kar ni ravno poceni, a če si želite prav takšnega mestnega malčka, ki se po zaslugi platnene strehe v toplih dneh tudi prikladno spremeni v kabriolet, bi gotovo lahko pomislili tudi nanj.
V takšni reinkarnaciji renaulta 5 turba twingu sedanje tretje generacije sicer ni uspelo ponoviti uspeha dolgoživega prvega twinga, ki si je po prihodu v devetdesetih letih z igrivo obliko in praktično zasnovo hitro pridobil skoraj kultni status, a kljub temu lahko potrdim, da je zelo šarmanten in živahen majhen avtomobil, ki vam v trenutniku zleze pod kožo.
Podatki o vozilu (renault twingo intens TCe 95)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 898 ccm
Največja moč: 68 kW (93 KM) pri 5.550 vrtljajih
Največji navor: 135 Nm pri 2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 165 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.614 x 1.646 x 1.544, medosna razdalja 2.492
Prtljažnik (v litrih): 174—918
Poraba: 5,7 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 128 g/km
Cena v evrih: 13.760
Plusi: Privlačen videz, motor, okretnost
Minusi: Manjši prtljažnik, hrup motorja, cena