"Mislim, da bi se razprava lahko razvila tudi v smeri, ali bi bilo potrebno zračne blazine na vsakih nekaj let zamenjati," je številne odpoklice vozil zaradi težav z zračnimi blazinami v zadnjih mesecih komentiral prvi mož združenja japonskih avtomobilskih proizvajalcev Fumihiko Ike. "Neuradno smo pogovore o tem že začeli," je povedal Ike, sicer predsednik proizvajalca Honda Motor.
Takata zakuhala škandal svetovnih razsežnosti
Več milijonov vozil številnih svetovnih proizvajalcev, vključno s Hondo, Toyoto in General Motors, je bilo v minulih tednih vpoklicanih na pregled oziroma zamenjavo nevarnih zračnih blazin proizvajalca Takata. Zračne blazine lahko namreč ob aktivaciji raznese, ob čemer se razletijo mali in smrtno nevarni kovinski delci.
Policisti naj bi nek primer avtomobilske nesreče zaradi nastalih poškodb sprva celo obravnavali kot umor, preden so jih povezali z zračno blazino. S poškodbami, ki so jih povzročile napačno delujoče zračne blazine, naj bi bilo povezanih najmanj pet smrtnih avtomobilskih nesreč v ZDA in Maleziji.
Kritiki sicer trdijo, da Takata še vedno ne ve, zakaj sploh prihaja do napačnega delovanja zračnih blazin. Trenutno vse kaže na postopno poslabšanje njihovega delovanja. Prav zato se ena od možnih rešitev težave kaže v tem, da bi za zračne blazine uvedli "rok trajanja".
Honda je sicer največja stranka Takate in ima v njej 1,2-odstotni lastniški delež.