Avto
69 ogledov

Zaradi japonske laži na servis tudi Slovenci

Zračne blazine Takata
Škandal japonskega podjetja, ki je avtomobilski industriji dobavljalo sporne zračne blazine, postaja vse globlji, potem ko se je izvedelo, da so vodilni že leta 2004 vedeli za napake, a so skušali stvari pomesti pod preprogo. Zato morajo tudi slovenski vozniki s svojimi vozili na servise.

Gre za enega najhujših škandalov v avtomobilski industriji doslej, saj se potencialna napaka nevarne sprožitve zračne blazine lahko primeri v kar 14 milijonih avtomobilov po vsem svetu.

Po poročanju uglednega New York Timesa je eden od nekdanjih zaposlenih v podjetju Takata, ki je izdelovalec blazin, te dni povedal, da so se vodilni že leta 2004 zavedali potencialne nevarnosti blazin, potem ko so raziskali nenavadno proženje v nekem honda accordu, letnika 2002. Takrat so prvič ugotovili, da ob sproženju lahko potnika zadane tudi veliko kovinskih delcev iz ohišja, ki ob tem delujejo podobno kot šrapnel in so seveda zelo nevarni. Ko so brskali po razbitinah na odpadih, so našli še okoli 50 zračnih blazin, ki so se sprožile napačno. 

Štiri leta trdili, da nič ne vedo

A New York Times piše, da so vodilni v Takati ignorirali priporočila inženirjev o spremembah v konstrukciji, še več, odredili so, naj interno preiskavo nemudoma končajo in ugotovitve pospravijo v predale. "Vse testiranje je bila ena velika skrivnost. Nato pa so nekega dne ukazali 'Takoj vse končajte in pospravite!' To je bilo proti vsem standardnim usmeritvam," je povedal vir.

Vseeno pa so vodilni v Takati v javnosti vse do 2008 zatrjevali, da se težave niso zavedali, dokončno so bili razkrinkani šele pred meseci. Napaka pri zračnih blazinah naj bi izvirala iz nepravilne obdelave sestavnih delov na proizvodnji liniji. Prav tako se pojavljajo podatki, da Takata sredi prejšnjega desetletja ni mogla dohajati naročil, zato bi takratna ustavitev in preurejanje proizvodnje verjetno imela precejšnje finančne posledice.

Današnje posledice so še veliko hujše, proizvajalci vozil množično vabijo lastnike, naj se zglasijo na servisih, da jim zamenjajo potencialno nevarne dele. Med njimi je rekorder Honda s kar 5,05 milijona vpoklicanih vozil, Toyota jih je morala vpoklicati 877 tisoč, Nissan slabih 700 tisoč, BMW 627 tisoč ... Lastnike so znamke obveščale tudi v Sloveniji.

Komentarjev 3
  • Mr.Bean 10:50 24.november 2014.

    Od kadar Japonci ne prakticirajo več karakiri so se malo poslabšali ....

  • Janez_53 12:23 16.november 2014.

    Oh, prosim te lepo!!! Očitno nimaš pojma o avtomobilih, ampak le nakladaš! Tudi evropski proizvajalci imajo ogromno vpoklicev vozil zaradi serijskih napak!

  • mihatirs 10:53 16.november 2014.

    japonska jajca, kaj pa druzga