Konec junija je postalo jasno, da ima sedem velikih svetovnih proizvajalcev vozil na cesti na milijone avtov s potencialno nevarnimi sovoznikovimi zračnimi blazinami.
Honda, Mazda, Nissan, Toyota, BMW, Chrysler in Ford vsi uporabljajo zračne blazine japonskega proizvajalca Takata, enega od treh največjih svetovnih proizvajalcev mehov.
Vplivna ameriška agencija za prometno varnost IIHS pa je ugotovila vsaj šest primerov, ko je ob aktivaciji sopotnikove blazine eksplodiral tudi eden od kovinskih sestavnih delov, drobci pa so vsaj v enem primeru hudo ranili potnika, saj je izgubil vid.
Kot poroča Wall Street Journal, so Honda (civic, accord, CR-V ...), Mazda (mazda6 prve generacije ...) in Nissan (pathfinder ...) že najavili vpoklic skupno 2,9 milijona vozil po vsem svetu, medtem ko ostali proizvajalci doslej še niso imeli popolnih podatkov o prizadetih modelih.
Prizadeta generacija E46
Potrebno je poudariti, da marsikateri od problematičnih modelov ni na prodaj v Evropi, v primeru BMW-ja pa gre za globalno razširjeno serijo 3. Kot so v sredo najavili Bavarci, bodo po vsem svetu prostovoljno vpoklicali 1,9 milijona svojega najpomembnejšega modela. Gre za letnike narejene med 1999 in avgustom 2006, torej avtomobile dve generaciji nazaj, vsem lastnikom pa bodo zamenjali sopotnikovo zračno blazino.
Koliko avtomobilov bo vpoklicanih v Sloveniji, pri zastopniku znamke še zbirajo podatke, so pojasnili za Žurnal24.