Avto
191 ogledov

Zna tudi slovensko

BMW 520d xDrive
1/20
Gregor Prebil
Serija 5 je po prenovi tehnološko naprednejša z opremo luxury še bližje večji limuzini serije 7, tudi cenovno. Z dvolitrskim dizelskim agregatom je vožnja zabavna in varčna, kar pa ne pomeni, da se nismo mogli znebiti misli na močnejši model.

Na prvi pogled večina po prenovi sprememb niti ne bo opazila. A te so, in ni jih malo. Z obilico kroma, oblikovalskimi prijemi, zaradi katerih zrak med vožnjo reže še bolj učinkovito, prvič so na voljo prilagodljiva LED-svetila in LED-meglenke, odlični ksenonski žarometi, ki jih lahko prilagodimo celo za vožnjo po levem pasu, je dovolj, da bo voznik nove petice zadovoljen vizualno in z udobjem med vožnjo. Hkrati pa lastnik petice pred prenovo zaradi sprememb, ki oči ne bolijo, tudi ne bo pretirano prizadet.

Še več udobja

Nekoliko drugače je znotraj, kjer je pridih luksuza še občutnejši kot prej. Morda si zaradi tehnoloških novosti petico zdaj zaželi celo kdo, ki je prej vozil sedmico.

Začne se s pogledom in sedenjem na foteljskih sedežih, v katere bi človek  lahko sedel tudi na počitek po obilnem kosilu. Za električno nastavljive sedeže v vse smeri, ki so nadgrajeni s spominsko funkcijo, tako da bodo vedno nastavljeni po željah vseh voznikov, je treba odšteti natančno 2.461 evrov, kar je v primerjavi z vsemi dodatki, ki se jih je v testni petici nabralo za 17 tisočakov, sicer majhen znesek.

BMW 520d xDrive | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Zna tudi slovensko

Čeprav ni nov izum, pa je za direktorski avtomobil skoraj nujen soft-close sistem mehkega zapiranja vrat, ki stane 697 evrov, a zaradi njih sredi noči žene ne boste predramili iz spanca. Od novosti nam je bilo najbolj všeč, da zna avtomobil komunicirati v slovenskem jeziku. Čeprav je slovenski trg v primerjavi z drugimi miniaturen, so se Bavarci potrudili in vse menije prevedli v slovenski jezik. Pohvalno, tudi tako se v nasprotju z drugimi pridobivajo novi kupci, ki se jim ob uporabi navigacije, podatkov v meniju o avtomobilu ali pa ob iskanju najrazličnejših podatkov pri povezavi na splet (to storimo prek v vozilu integrirane kartice ali prek pametnega telefona uporabnika) ni treba zapletati z znanjem tujih jezikov in v slovarju iskati zapletenih avtomobilističnih izrazov.

Nov je krmilnik z na dotik občutljivo površino, ki omogoča vnos črk pri določanju cilja in pri drugih funkcijah sistema upravljanja iDrive. Na oko je večji gumb lepši in ekskluzivnejši, v praksi pa bolj neroden kot prej.

Zadaj le za dva

Poleg visoke cene, to velja tudi za vse dodatke, je slabost petice velikost. Čeprav je s centimetri velik, je zaradi usnjenih foteljev na zadnji klopi prostor le za dva odrasla. Če zadaj fiksirate dva otroška sedeža, na sredini prostora za tretjega potnika praktično ni več. Tega pogosto ne doživimo niti v vozilih s krajšo medosno razdaljo. Tudi prtljažnik, ki je sicer globok in se odpira s pritiskom na gumb, zaradi limuzinske oblike ni pisan na kožo družinam. Večji otroški voziček je treba razstaviti, kar pa v slabem vremenu ni najbolj prijetno opravilo, in če bi to morali storiti vsak dan večkrat, bi ga hitro zamenjali za karavana.

BMW 520d xDrive | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ni slab, a želeli bi si zmogljivejšega

Testni model je imel oznako 520d xDrive, kar pomeni, da je bil opremljen s pogonom na vsa štiri kolesa, na katera se je 135 kilovatov moči prenašalo z večkrat hvaljenim samodejnim osemstopenjskim menjalnikom. Ta je tudi v kombinaciji s štirivaljnikom prava poezija, z natančnim in hitrim pretikanjem pa dobro prikrije pomanjkanje konjenice pod motornim pokrovom.

Za dizelski štirivaljnik sicer ne moremo zapisati, da je slab, prav nasprotno – je dober. Dobrih osem sekund do stotice je dober dosežek, a smo pogrešali silo pospeška med prehitevanjem pri srednjih vrtljajih. Pozna se, da pri BMW že 30 let pilijo dizelske agregate, a je za tako velik in masiven avto za voznike, vajene dinamične vožnje v beemwejih, ki za vozilo odštejejo 68 tisočakov (kolikor stane testnik), konjenice pač nekoliko premalo. Še posebej v povezavi s štirikolesnim pogonom xDrive, ki skupni teži doda še nekaj deset kilogramov. Tu ne gre spregledati, da je BMW v ponudbo dodal še šibkejši model 518d z le 105 kilovati moči. Glede na to, da ga še nismo preizkusili, ga ne moremo oceniti, a na prvo žogo v BMW-jevo petico spada vsaj štiri in pol tisočake dražji 525d s 160 kilovati moči. Šestvaljni z dodatnimi desetimi tisočaki navzgor že konkretno izstopa.

BMW 520d xDrive | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Model 520d bo všeč tistim, ki prisegajo na bolj umirjeno, a še vedno zabavno vožnjo med ovinki, kar omogoča tudi nastavitev podvozja in volana. Všeč jim bo tudi to, da njihov avtomobil ob povsem normalni vožnji kljub kombinaciji štirikolesnega pogona ne bo porabil bistveno več kot šest litrov dizla na sto prevoženih kilometrov.

Podatki o vozilu: BMW 520 xDrive limuzina (Luxury Line)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.995 cm³
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt./min.
Največji navor: 380 Nm pri 1.750 vrt./min.
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 129 g CO2/km
Zmogljivosti: 228 km/h, 8,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (d x š x v) (v mm): 4.899 x 1.860 x 1.464, medosna razdalja 2.968
Prtljažnik: 520 litrov
Cena: 51.150/68.192 evrov (testnik osnovni/z dodatno opremo)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.