Audi predstavlja peto generacijo modela A4, prva generacija A4 je na ceste zapeljala leta 1991, njegov predhodnik pa je bil model A80, ki so ga v Ingolstadtu premierno predstavili davnega leta 1972. To je eden najbolj prepoznavnih modelov na cesti in glavni prodajni audi znamke s štirimi prepletenimi prstani, ki je ključen za ugled znamke. A4 kljub velikemu povečanju zanimanja za športne terence ostaja ključni prodajni produkt.
Dizajn ne prinaša revolucije, ampak predvsem ostrejše linije, s katerimi so želeli narediti bolj "mišičast" vtis, saj predhodnik deluje "zelo mehko". Izpostavljajo agresivno motorno masko, ki je na željo kupcev na voljo v treh različicah, odvisno od stopnje opreme. Tudi pri A4 so na voljo matrični led žarometi, v osnovi pa so na voljo ksenonski žarometi, halogenske žarnice odhajajo v pozabo. Izpostavljajo aerodinamiko, saj je koeificient zračnega upora pri štirivratni imuzini le 0,23, pri avantu pa 0,26.
Nova generacija v dolžino meri 473 centimetrov, kar je 2,1 centimetra več kot prej, medosna razdalja meri 282 centimetrov, ali 1,2 centimetra več kot pri aktualni generaciji. Novinec v širino meri 184 centimetrov in v višino 143 centimetrov.
120 kilogramov lažji
Oba modela proizvajajo na novi MLB evo platformi, ki je pripomogla, da je novi A4 v primerjavi z zdajšnjim lažji kar za 120 kilogramov (model 1.4 TFSI tehta 1320 kilogramov). Kljub temu, da sta tako karavan kot limuzina daljša, pa je prtljažni del povečan le minimalno - za 15 litrov pri obeh. Predvsem na račun dodatnega prostora za noge in glavo potnikov. Pri karavanu meri 505 litrov, oziroma 1510 litrov pri podrtih sedežih, pri limuzini pa 480 litrov.
Notranjost je po zgledu na večje modele osvežena, v popolnosti je prenovljena armaturna in nadzorna plošča. Tako kot pri TT je opcijsko tudi v A4 na voljo 12,3-palčni virtualni prikazovalnik, ki ga je mogoče individualno prilagoditi željam voznika. Prenovljen je bil tudi krmilni mehanizem, sedeži in osrednji ekran na dotik, kot tudi MMI vmesnik za upravljanje s funkcijami na ekranu. Pri Audiju izpostavljajo še zmogljivo 3D ozvočenje z 19 zvočniki, med opcijami bo tudi apple carplay.
Volan obrača sam
Pozabili niso niti na nove asistenčne tehnologije. Nov samodejni sistem za delovanje v gneči brez pomoči voznika, pri hitrostih hoje pešca, sam usmerja vozilo, pri vožnji v gneči pa sam sledil vozilom spredaj. Izboljšan je tudi radarski tempomat, ki sodeluje v povezavi z navigacijsko napravo ter tako samodejno prilagaja hitrost prometnim omejitvam, kar se pozna pri nižji porabi goriva. Pri Audiju pravijo, da je lahko poraba nižja za desetino.
Več moči, nižja poraba
Nov je 1,4-litrski TFSI bencinski motor z 110 kilovatov moči (150 KM) in izpustom 114 gramov CO2 na kilometer ter zmogljivejši različici 3,0-litrskega TDI V6 agregata z 158 kilovatov moči (215 KM), oziroma 197 kilovatov moči (268 KM).
Kasneje bo na prodaj tudi model g-tron s pogonom na zemeljski plin (CNG).
Menjalniki so ročni šeststopenjski, sedemstopenjski S tronic samodejni menjalnik, ki je standarden z V6 motorji, zmogljiv 3,0-litrski dizelski V6 motor je kombiniran z osemstopenjskim tiptronic menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro.
Prvič do zdaj se je zgodilo, da je Audi karavana in limuzino začel prodajati hkrati. Avant sicer ni na voljo z osnovnim bencinskim, 1,4-litrskim TFSI agregatom in dvolitrskim TFSI agregatom s pogonom spredaj, je pa zato na voljo pri vseh ostalih različicah in pogonih bencinskih in prav pri vseh dizelskih motorjih. Avant je od limuzine dražji za 2.460 evrov.
Osnovni bencinski motor 1,4 TFSI basis stane 31.900 evrov, za osnovni dizelki motor 2,0 TDI basis pa 35.900 evrov.
Zavajajo prav vsi, samo dobili jih še niso. Pač je treba uničiti uspešnega... tudi to je v ozadju. EU je trn v peti ZDA.
Ob takih aferah, ki jih ima VW z motorji TDI, pa mogoče še TSI (ki so tudi v Audijih) dvomim, da bo konkurenco kaj bolela glava. Bolj boli njih, ker jih bo to zelo drago stalo. Pa ne v Evropi,… ...prikaži več kjer so ljudje premalo ozaveščeni, ampak v Ameriki, kjer jih bodo scvrli. Pa še prav je tako, kaj pa goljufajo. Kako lahko kot kupec vem, da tudi v teh novejših motorjih ni "dodatne" programske opreme za manjše izpuhe. Na izjave Audija se ne morem zanesti, če so že prej prikrivali ta programček. Cena avta je pa itak zlatarska (35 kEUR za osnovnega diesla), cena delnice je padla, prodaja VAG grupe v Nemčiji pa tudi pada. Zaenkrat vidim bolj temne oblake.
led luči, par elektronskih pomagal...ostalo pa že 20 let isto :-)