Audi Q3 je torej očistil orožje in pripravil sveže naboje, s katerimi se bo lahko meril s prihajajočem BMW X1, potem ko je ta opustil neuspešne recepte prve generacije in se povsem odkrito prelevil v pravega kompaktnega suva.
Saj kaj dosti pri Q3 ni bilo za izboljševati, vseeno pa lahko pohvalim subtilne spremembe, denimo da za ksenonske žaromete ni več potrebno doplačevati, hkrati pa Q3 povsem očitno maha v slovo meglenkam in jih nadomešča z bolj uporabnimi lučmi za slabo vreme. Dodatna sijalka je integrirana kar v glavni žaromet, njena bolj razpršena svetloba pa je uporabna tudi v dežju.
Nova svojstvena grafika prednjih in zadnjih luči je ponoči na daleč opazna, z njo avto izžareva modernost in suverenost kljub temu, da gre za najmanjšega Q-ja v garaži. Po pričakovanjih je avto že serijsko opremljen s sistemom za prepoznavo nevarnosti in samodejno zaviranje.
A ostanimo pri testniku, ki je z opremskim paketom S-line zelo atraktivnega videza spričo oblike platišč in enotne obarvanosti vseh zunanjih sestavnih delov. Serijskemu paketu je vedno mogoče še kaj dodati, tako kot denimo 19-palčna platišča. Na sedežih se sedi tako, kot se pričakuje v premium avtomobilu, torej z izdatno podporo telesu in udobno v vseh režimih vožnje. Doplačljivo alkantara usnje doda nov val premium občutkov, potniška kabina je natančno obdelana, v njej ni prostora za kakšne plastične ponaredke aluminija.
Kaj je narobe s klasičnimi tipkami 1, 2, 3 ...?
Nisem pa se mogel spoprijateljiti z MMI vmesnikom. Upravljanje tako enostavnih funkcij, kot so radijske, je po nepotrebnem zakomplicirano za najmanj dodatni korak, hkrati ni mogoče enostavnega priklica shranjenih postaj. BMW kot začetnik sodobnih vmesnikov za nadzor infotainmenta je že pred desetletjem vedel, zakaj nekaterih stvari pač ne gre spreminjati. Zato se tudi ni odpovedal klasičnim tipkam za izbiro postaj. Ker so uporabne!
Pri motorju je mogoče varčevati
2.0 TDI motor s 110 kW (150 KM) iz sredine ponudbe je najbolj smiselna izbira. Motor je za desetero konjskih glav močnejši kot v predhodniku in izpolnjuje euro6 standard, do katerega mu pomaga uporaba sečnine.
Agregat je dovolj močan za takšen tip avtomobila in čeprav se je potrebno odreči kakšni sekundi boljšemu pospešku, je več kot pet tisočakov prihranka napram najmočnejšemu 140-kilovatnemu motorju v ponudbi precej racionalnejša izbira. Veliko raje bi teh pet tisočakov (in še malo poleg) vložil v avtomatski dvosklopčni menjalnik, ki je izrazito manjkal v testnem avtomobilu takšnega cenovnega ranga. Saj šeststopenjski ročni tudi lepo teče, pa vendar …
Q3 zna varčevati tudi z gorivom, suva je mogoče v kombinirani vožnji voziti pod sedmimi litri goriva na 100 kilometrov.
Motor:dizel, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM), 340 Nm pri 1.750 vrt../min
Poraba na testu:6,8 l/100 km, 127 g CO2
Zmogljivosti:204 km/h, 9,3 s 0-100 km/h
Cena:36.760 € (testnik 52.264 €)
AvtoTest
Videz, motor, premium izdelava.
Cena "normalno" opremljenega
Kolikor denarja, toliko bo udobja. V osnovno ceno so zajete le najbolj osnovne stvari, vse ostalo se doplača, tudi denimo tempomat. Zmoti občutno zasoljena cena teh dodatkov, denimo parkirne asistence s kamero (1.640 evrov!). Novost sta sistema za držanje smeri, ki pri višjih hitrostih tudi nekoliko korigira volan, in opozorilo pred vozili v mrtvem kotu.
Opazno pa je avto še pridobil dinamiki na asfaltu, saj vektorsko prenašanje navora na gnana kolesa občutno pomaga pri speljevanju ovinkov, neposredni volan je samo še pika na i v prid sproščanja športnih vzgibov. V zameno se je potrebno delno odreči mehki vožnji. Quattro pogon je s prenovo dodelan, zaradi česar se hitreje in bolje odziva na zaostrene cestne razmere, tudi kakšnega bolj zahtevnega terena se avto ne bi smel ustrašiti, čeprav ni prave zaščite proti praskam.
Bera v razredu kompaktnih premium suvov je že kar bogata. Najbolj očitna bo nemška konkurenca. Novi BMW X1 je prostornejši in z enako primerljivim motorjem cenovno skoraj poravnan, tudi v športnejši izvedbi, a s cenejšim avtomatikom za doplačilo. Mercedes-benz ponuja v tem razredu model GLA, ki v različici CDI 220 (125 kW) za 38.200 evrov poleg 4x4 pogona že ima tudi standardno avtomatiko. Za športnejši izgled pa je potrebno še doplačati.
Audi Q3 2.0 TDI quattro sport z nekaterimi nujnimi dodatki hitro dviguje ceno. Testnik je tako iz osnovnih 36.760 evrov poskočil kar na 52.264 evrov, pa niti avtomatik ni bil! Seveda se da marsikateri nenujni “šari” odpovedati, kot je električno odpiranje vrat, panoramski strehi in še čim, a takrat upade tudi raven prestižnosti.