Karavani. Čeprav se octavia combi z videzom nikoli ni potegoval za lepotne naslove, je v preteklosti prepričal slovenske voznike. Tudi pri novincu so čustva pustili ob strani, potnikom pa ponudili več udobja – in končno tudi golfovo tehnologijo. A zdaj bogato opremljen karavan seže že do 34 tisoč evrov.
Več prostora in udobja zadaj
V primerjavi s predhodnikom je medosna razdalja podaljšana za deset centimetrov. To občutijo potniki na udobnih zadnjih sedežih, ki si lahko na daljših vožnjah že skoraj pretegnejo noge. Testnik je imel spredaj udobna in ogrevana električno nastavljiva fotelja v kombinaciji usnja in alkantare, kar bodo cenili tisti, ki bodo avto uporabljali za službene namene.
Tem priporočamo bogato opremljenega testnika, s katerim ne bodo izstopali, a bodo v mestih in na dolgih poteh izkoriščali skoraj vso golfovo tehnologijo. Ogromen 15-palčni več-funkcijski zaslon na dotik deluje po vzoru pametnih telefonov, saj omogoča listanje s potegom prsta in prepoznava dvoprstne geste za povečevanje slike. Nova sta sistema za zaznavanje utrujenosti voznika in za preprečevanje nenamerne zapustitve voznega pasu (339 evrov). Radarski tempomat, ki ga testnik ni imel in bi ga zaradi lagodne vožnje na avtocesti, ko sistem sam vzdržuje razdaljo pred spredaj vozečimi, prav gotovo izbrali s seznama dodatkov, stane 618 evrov.
Bistvo v zadku
Prtljažnik velikosti 610 litrov se lahko s podrtjem zadnje klopi – s potegom za ročici v zadku – poveča na 1.740 litrov. Brez doplačila 142 evrov za dvojno dno uporabnost ob podrtju klopi zmanjšuje stopnica, rolo pa prostor v zadku. Nakladanje večjih predmetov, kot so otroški vozički je zaradi široke in visoke nakladalne odprtine lahkotno. Še posebej zadovolji široko dno prtljažnika, kamor lahko enega ob drugem položimo okostje in košaro večjih otroških vozičkov, ki nam jih zato ni treba razstavljati na kose. Za nameček so nakladalni rob zelo približali k tlom, zato mamice ob dvigovanju in nakladanju otroških vozičkov ne bo bolel hrbet. V prtljažniku so uporabne kljukice za obešanje mokrih oblačil ali vrečk, priporočamo izbiro dvostranske preproge iz tkanine na eni in gume na drugi strani, ko po dežnem sprehodu v zadek nalagamo umazan
otroški voziček.
Octavia tako založena s triki in opremo ni bila nikoli, zato tudi nikoli ni bila tako draga. Če je vstopni model s ceno pod 16 tisočaki dostopen širšim množicam je testnik s končno ceno 34.044 tudi Škodino lestvico postavil zelo visoko, a še vedno nižje kot poslovni bolj vpadljivi karavanski passati.
Motor:1.968 ccm, 110 kW (150 KM)
Poraba na testu:7,0 litra/100 km, 153 g CO2/km
Zmogljivosti:213 km/h, pospešek 0-100 8,7 sek
Cena:15.952 (osnovna), 34.044 (testni model)
AvtoTest
Uporaben prtljažnik, kombinacija motorja in menjalnika
Majhna posoda za gorivo (50 L),v povprečju omogoča 700 kilometrov vožnje.
Čeprav DSG stane dodatnih 2.00 evrov, se nakup dolgoročno izplača, je pa res, da za voznika udobna šeststopenjska avtomatika na avtocestah zahteva davek pri porabi, saj je zadnja prestava prekratka.
Ob zagonu glasen, a s pospeški zmogljiv dvolitrski turbodizel stane najmanj 23.300 evrov, z nenapornim samodejnim menjalnikom DSG (testnik) s šestimi stopnjami prenosa je 2.100 evrov dražji.
Glavna sta VW golf variant in auris TS, ki ponuja tudi hibrid. S prihodom karavanskega civic tourerja s 624-litrskim prtljažnikom bo izgubila naslov po litrih najprostornejšega prtljažnika v razredu.
Za družinsko-poslovne potrebe je alternativa agregatu 2.0 TDI 1.500 evrov cenejši 1,6-litrski turbodizel, ki je s 77 kilovati moči in sedemstopenjskim DSG menjalnikom zmogljiv tudi na avtocesti, privarčujete pa pri zavarovanju in gorivu.