Ko se boste naslednjič z avtom odpravili v Nemčijo, pozor! Tam je začel pravkar veljati spremenjen zakon o prometnih predpisih, ki uvaja nekatera nova pravila, predvsem pa je povzročil veliko razburjenja zaradi - po mnenju Nemcev - precej strožjih kazni za prehitre voznike. Tudi zato so mnenja o zakonu v tamkajšnji strokovni javnosti mešana.
Stavijo na začasni odvzem dovoljenja, ne denar
V naselju je po novem že 21 km/h prek omejitve dovolj, da prehitri voznik avtomatsko ostane en mesec brez vozniškega dovoljenja. Takšna "imobilizacija" kršitelja je po mnenju nemških oblasti precej učinkovitejša sankcija kot pa denarna kazen, ki ostaja v primerjavi s Slovenijo relativno nizka - za prekoračitev med 21 in 25 km/h na uro boste v naselju poleg izgube dodoljenja plačali še 80 evrov, izven naselja pa 70 evrov. Za primerjavo, v Sloveniji mora kršitelj za enako prekoračitev v naselju plačati že 500 evrov (polovička 250 evrov), dobi tudi pet kazenskih točk, v Nemčiji pa eno.
Tudi dirkači izven naselij, pa naj bo to deželna cesta ali avtocesta z omejitvijo, bodo odslej v Nemčiji gotovo previdnejši. En mesec brez avta jim grozi že, če bodo hitrost po varnostnem odbitku prekoračili za 26 km/h.
Za hujše prekoračitve v naselju (50-60 km/h) nemški zakon po novem predvideva dvomesečni odzvem dovoljenja, v tem okviru je zagroženih tudi 280 evrov denarne kazni. V Sloveniji bi pri taki prekoračitvi dobili 1.200 evrov kazni in avtomatičnih 18 točk, kar pomeni odvzem vozniškega dovoljenja vsaj do odločitve sodišča, da ga prekrškarju pogojne vrne.
Nemški zakon tudi v svoji najnaprednejši različici ne ločuje posebej območij, kjer velja cona 30 km/h. V Sloveniji so nasprotno kazni za prekoračitve v takšnem območju še veliko hujše kot na običajni cesti v naselju.
Čeprav se zdi, da je nemški zakon v primerjavi s slovenskim še vedno relativno blag, je glede hitrega odvzema izpita in premajhne sorazmernosti poleg splošne javnosti in politične opozicije kritičen tudi del nemške strokovne javnosti, recimo v avtoklubu Mobil. V slednjem so zakon označili kot "stroj za uničevanje vozniških dovoljenj." Pri največjem avtoklubu ADAC so nekoliko bolj politični v kritikah in voznike predvsem opominjajo, da se morajo zavedati nujnega spoštovanja predpisov.
V Nemčiji sicer spoštovanje hitrosti nadzirajo precej pogosteje kot pri nas, saj so predvsem v naseljih stacionarni radarji ali sekcijske meritve nekaj povsem običajnega.
Druge zanimive spremembe nemškega prometnega zakona se dotikajo predvsem napredka pri spodbujanju kolesarjenja in varovanju šibkejših udeležencev:
- Višja kazen za kršitve reševalnega pasu, za vožnjo za vozilom na nujni vožnji po novem enomesečna prepoved vožnje.
- Precej strožje vzporedno ustavljanje ali celo parkiranje poleg že parkiranega vozila (recimo na ulici).
- Kazen za parkiranje, ki ovira pešce ali kolesarje.
- Poleg znaka z zeleno puščico, ki dovoljuje zavijanje desno pri rdeči luči (v Sloveniji možno, a nikoli uporabljeno) po novem dodaten znak, ko je zavijanje pri rdeči luči dovoljeno le za kolesarje.
- Po vzoru cone za pešce po novem možnost uveljavitve posebne cone za kolesarje, kjer je dovoljen le promet s kolesi, hitrost teh pa omejena na 30 km/h.
- Najmanjša bočna razdalja pri prehitevanju kolesarjev po novem 2 metra izven naselja, 1,5 metra v naselju. V Sloveniji velja priporočilo minimalno enega metra.
- Tovornjaki in avtobusi bodo morali v križiščih, kjer sekajo prehod za pešce ali kolesarje, pri zavijanju desno voziti s hitrosjo pešca (do 11 km/h)
- S 5 na 8 metrov povečana predpisana razdalja še dovoljenega parkiranja pred križiščem med kolesarsko stezo in navadno cesto.
- Nemci dodajajo nov prometni znak, ki voznikom drugih vozil prepoveduje prehitevanje dvokoles, tudi kolesarjev.
- Dokončna prepoved uporabe kakršnihkoli aplikacij ali navigacisjkih naprav, ki opozarjajo na bližino radarja.
Si želiš najti žensko za eno noč? Pojdi –– Bredhot.Com
SPOŠTOVANI G KANGLER VRNITE SE ČIMPREJ IN S SEBOJ PRINESITE NEPLAČENE KAZNI MB PREKRŠKAJEV A TO PA NE, PO MOJE STE MASTNA P A
Pametna poteza. Seveda je reakcija "raje" pričakovana: da je novi zakon "stroj za uničevanje dovoljenj." Sploh ne! Novi zakon je "stroj za umikanje divjakov s cest". Garantirano ta zakon ne bo odvzel niti ENEGA dovoljenja tistemu, ki vozi po predpisih.… ...prikaži več Pustimo to, da so omejitve hitrosti na nekaterih točkah bedasto nizke - omejitve so tam, bedaste ali ne in treba se jih je DRŽATI. Žal. Kdor misli, da je omejitev napačna vedno lahko vloži pritožbo.