Čeprav priljubljenost Toyotinih hibridov strmo raste – lani je bila rast 43-odstotna –, so dizli v Evropi še vedno trend.
Kupci C-razreda enoprostorcev v Evropi v večini prisegajo na dizelske agregate prostornine od 1,5 do 1,8 litra. Toyota je pri versu do zdaj stavila na dvolitrski dizelski agregat s 124 konjskimi močmi, zdaj pa je družinski enoprostorec na voljo tudi z 1,6-litrskim motorjem, ki je prvi produkt sodelovanja med BMW in Toyoto. Manjši dizel je 20 kilogramov lažji, porabi osem odstotkov manj goriva in v zrak izpusti deset gramov manj škodljivega ogljikovega dioksida.
Prvi kilometri z novim dizelskim agregatom so potrdili, da bo prva izbira med kupci versa. Poraba je bila med petimi litri ob umirjeni vožnji ter šest in pol litri ob bolj dinamični vožnji. Tudi ko je avto polno naložen, omogoča solidne pospeške.
Šeststopenjski ročni menjalnik je Toyotin. Druga in tretja prestava sta prilagojeni odzivnosti motorja v nižjih vrtljajih in pospeškom. 120 km/h se lahko vozimo tudi v tretji. Višje prestave so v prid lepši in tišji vožnji pri višjih hitrostih na avtocesti podaljšali.
1,6-litrski turbodizel z oznako D-4D ima 82 kilovatov moči (112 KM), dosegljivih pri 4.000 vrtljajih in 270 Nm navora, dostopnega med 1.750 in 2.250 vrt./min. Emisije CO2 so 119 gramov, Toyota pa je za agregat razvila sistem start-stop.
Novinec je od dvolitrskega dizla cenejši za 900 evrov. Z vstopno opremo in 2.000 evri popusta stane 18.900 evrov. 1.700 evrov dražji paket style prinaša zaslon na dotik in kamero za parkiranje, tretji luna pa tempomat in dvopodročno samodejno klimo.
Ostrejša slika na zaslonu
Novosti pri versu, ki so ga lani temeljito prenovili, so še nove barve zunanjosti, dizajn platišč, nove tkanine sedežev in posodobljen multimedijski sistem. Voznik pridobiva podatke o tlaku v pnevmatikah, slika na ekranu na dotik je ostrejša, možno je zumiranje s prsti. S pomočjo tehnologije Google Street View je načrtovanje dopusta lažje, navigacija podpira 3D-tehnologijo.
Kratek intervju: Gerald Killman, podpredsednik Toyotinega evropskega razvojnega centra
Zakaj je v versu BMW-jev agregat in ne Toyotin?
Toyota dizle večinoma prodja v Evropi, ti pa zahtevajo veliko razvojnega dela. Iskali smo tehnično usmerjenega partnerja, ki bo ponudil majhen, a učinkovit motor z dovolj navora in moči, ki bo združljiv z našim avtomobilom. BMW Group je bil naš idealen partner.
Kakšne prilagoditve zahteva vgradnja novega agregata?
Prilagoditi in razviti smo morali ogromno sistemov. Da smo znižali vibracije, smo morali vgraditi nove nosilce motorja, verso je dobil sistem stop-start, ujemati se mora elektronika. Ni dovolj, da samo vstaviš motor, ki bo poganjal tako velik avtomobil.
V katere druge svoje modele bo Toyota vgrajevala novi agregat?
Mesto bo dobil v številnih modelih; v katerih, še ne morem povedati.
Ali lahko v kratkem pričakujemo tudi hibridnega versa?
O tem trenutno ni govora.
Kaj bo BMW dobil v zameno za njihove agregate?
Sodelovanje BMW in Toyote zajema tudi razvoje skupne platforme za športne avtomobile, baterij in sistema gorivnih celic.