Pri Volvu so že pred leti napovedali svojo strategijo, nič mrtvih ali težje poškodovanih v svojih vozilih. V skladu z zavezo so se odločili tudi za korak, da bodo omejili največjo hitrost, ki jo bodo lahko dosegla njihova vozila na 180 km/h. Odločitev velja za vse svetovne trge.
To je precej pogumna odločitev, ki pa so jo pri Volvu podkrepili z raziskavo. Hitrost je ključnega pomena, da bodo dosegli začrtano strategijo.
"Moramo spregovoriti o tem problemu," je za Automotive News Europe povedal šef Volva Hakan Samuelsson, ki se je navezal na žrtve prometnih nesreč, tako smrtne primere kot težko poškodovane, invalide, ki jih prometne nesreče zaznamujejo za vse življenje.
Kljub temu da omejitve hitrosti veljajo v vseh državah, izjema so nekateri deli nemške avtoceste, vozniki še vedno zelo prekoračujejo omejitve hitrosti. Pri Volvu zato verjamejo, da je smiselno, da sami poskrbijo za omejitve, pa, če na koncu rešijo zgolj eno življenje.
Samuelsson je prepričan, da bo njihova odločitev pri določenem odstotku voznikov doživela odpor, vendar pa so se pri Volvu z enako skepso kupcev soočili pred 60 leti, ko so voznikom odvzeli svobodo s tem, ko so v vozilo vgradili varnostni pas.
"Če gre kdo kupit v prodajni salon novo vozilo in je na vrhu prioritet varnost, potem mora biti na vrhu nakupnega seznama znamka Volvo," pravi Samuelsson, ki je prepričan, da pristašev Volva ta odločitev ne bo odvrnila od nakupa njihovega vozila. Prepričani so, da so vozniki volvov bolj odgovorni kot vozniki vozil drugih znamk.
Podatki Ameriške nacionalne agencije za varnost razkriva, da je bilo leta 2017 kar 25 odstotkov vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom povezanih s prehitro vožnjo. Volvovi strokovnjaki za varnost so prepričani, da številni vozniki ne prepoznavajo nevarnosti, ki jih prinaša prehitra vožnja. Pri določenih hitrostih tudi varnostne tehnologije in sistemi vgrajeni v vozilo ne morejo preprečiti trčenja in smrti.
"Ljudje nevarnost povezujejo s kačami, pajki in višino. Ne povezujejo pa je s hitrostjo. Vsaj ne tako zelo, kot bi jo morali," pravi eden vodilnih strokovnjakov za varnost pri Volvu Jan Ivarsson. "Ljudje pogosto vozijo prehitro v določenih prometnih razmerah in slabo prilagajajo hitrost vožnje glede na prometne razmere in tudi lastne zmogljivosti. Podpreti moramo boljše vedenje in pomagati ljudem, da se zavedajo in razumejo, da je hitra vožnja nevarna," dodaja.
Pri Volvu so potrdili, da sistema za omejitev hitrosti ne bo mogoče izklopiti.
Pri švedskem proizvajalcu vozil razmišljajo še korak ali dva naprej. In sicer da bi lahko vozilo v bližini šol, vrtec in bolnišnic avtomatsko omejilo hitrost. Cilj je zmanjšati prekoračitev hitrosti.
Pa kaj zdaj neko novo ameriko odkrivajo? Omejitev 180 imajo že dolgo večina večjih vozil: suvi, jeepi itd. Sploh pa taka omejitev ne bo nič pomagala. Pri nas rabimo omejitev na recimo 140 km/h, ne pa 180. In potem se… ...prikaži več pojavi težava prehitevanja nekoga, ki vozi 120 - z omejitvijo se bo prehitevalo pol ure in s tem zablokiralo cel promet. Sploh pa - VSAKA stvar se da izklopit. Pol urce pri pravem mojstru, pa je zadeva rešena.
Podpiram. Nesreče in uničena življenja bi se drastično zmanjšala s pametno postavitvijo hitrostnih omejitev, ter uporabo v vozila vgrajenih sistemov, ki bi voznikom na delih cest, ki podlegajo omejitvam hitrosti, onemogočali hitrejšo vožnjo. Avtomobilska elektronika to že leta podpira...
Jaz ga sprejmem tudi če mu omejijo hitrost na 140 km/h.