Pretekli teden smo pisali o velikih novostih, ki jih pripravlja Evropska komisija, kateri sistemi in tehnologije bodo v kratkem postale obvezen del vseh novih avtomobilov. Odbor za notranji trg in varstvo potrošnikov je potrdil pravila, ki zahtevajo, da bo med drugim obvezen del vsakega motorna vozila tudi inteligentni asistent za nadzor hitrosti, ki bi lahko pomenil znižanje hudih prometnih nesreč za 20 odstotkov, pravijo analize, ki so jim sledili pisci nove regulative.
O omejevalnikih hitrosti smo sicer pisali že pred šestimi leti, vendar pa so takrat v evropski komisiji na poročanje evropskih medijev, da razmišljajo o tem, da bi v avtomobile v 28 članicah Evropske unije (EU) vgradili omejevalnik hitrosti, ki bi se aktiviral, ko bi vozilo na avtocesti doseglo določeno hitrost, zanikali govorice. Takrat so omejevalnike hitrosti bolj povezovali s težkimi tovornimi vozili in avtobusi.
Inteligentni omejevalnik hitrosti s pomočjo kamere odčitava prometne znake z omejitvami hitrosti in s prilagoditvijo dušilne lopute pomaga vozniku, da vozi v skladu z omejitvijo, zato se mu ni treba bati radarjev, kazni, točk in odvzema vozniškega dovoljenja, predvsem pa se lahko z varno vožnjo izogne nezgodam.
To se je v vmesnem času spremenilo. Omejevalniki, ki bodo voznikom preprečili prehitro vožnjo naj bi postali obvezni. V Evropskem svetu so prepričani, da bi lahko na ta način preprečili 25 tisoč smrti v prometnih nesrečah v prvih 15 letih po začetku uvedbe obveznih samodejnih omejevalnikov.
Sistem se bo samodejno vklopil, ko bo motor vklopljen. Ko bo hitrost nad omejitvijo, ki bo določena v navigaciji ali prepoznana s kamero na prometnem znaku, bo voznik sicer imel možnost pospešiti, tako da bo močno pritisnil pedal za plin, v nasprotnem pa hitrost ne bo presegla omejitve. Kljub temu da bo voznik, če bo želel, še vedno vozil prehitro na lastno odgovornost, število nesreč upadlo, so prepričani snovalci zakona in raziskovalci.
Hkrati bo v primeru, če bo voznik pospešil nad dovoljeno hitrost, na armaturni plošči dobil svetlobni in zvočni signal, da je v prekršku, dokler ne bo spet vozil pod mejo hitrosti. Zapisi o kršitvah omejitve hitrosti naj bi se hranili v obveznih zapisovalnikih podatkov.
Za mnenje o omejevalnikih hitrosti smo vprašali inštruktorja AMZS Braneta Legana, ki se tudi sam sprašuje, na kakšen način bodo delovali omejevalniki hitrosti.
"Pomembno bi bilo, da ne bodo omejevali prehitevanja vozil. So trenutki v prometu, ko moraš odločno pospešiti. Na primer v primeru nevarnosti naleta od zdaj. Tudi na avtocesti, pri večjih hitrostih, moraš pospešiti, da prehitiš vozilo in se umakneš na počasni pas hitrejšemu vozilu. Ali pa prehitevanje na običajnih cestah, ko je treba prehiteti traktor, avtobus ali tovornjak," našteva Legan, ki pravi, da je bila včasih v zakonu dovoljena krajša prekoračitev hitrosti v fazi prehitevanja, da varno prehitimo počasno vozilo.
Inštruktor se boji, da bi lahko omejevalniki hitrosti v vozilih prinesli tudi to, da bodo vozniki po polžje prehitevali vozila, kar bi znalo privesti do kritične situacije v prometu, ali pa bi prehitevanje počasnih vozil pripeljalo do velikega odpora in se bo pretočnost prometa zmanjšala.
Danes nastavljivi omejevalnik hitrosti omogoča ročno nastavljanje največje hitrosti vozila in prepoznavanje prometnih znakov – ta vozniku prek zaslona med instrumenti posreduje informacije o zadnji zaznani omejitvi, preklicu in prepovedi prehitevanja. V vozilih, ki so opremljena z vgrajenim navigacijskim sistemom, inteligentni omejevalnik hitrosti za večjo natančnost uporablja tudi podatke zemljevidov. Med nadaljnjimi naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku bo sledila tudi video-tehnologija, s katero lahko voznik vidi 'okrog vogala'.
Legan se strinja, da so to vse koraki, s katerimi želi tudi EU spodbuditi čimprejšnji prihod avtonomnih vozil na ceste, trenutno pa bi morali več delati na ozaveščenosti voznikov in prilagajati hitrosti vožnje infrastrukturi.
Omejevalniki hitrosti v avtomobilih pa so že zdaj eden od načinov, da se izognete prehitri vožnji. Sistemi so z leti tehnološko napredovali in postali nezamenljiv del moderne tehnologije, vgrajene v avtomobilih. Nekateri proizvajalci vozil v svojih analizah ugotavljajo, da je tehnologija, ki voznikom pomaga, da se izognejo visokim kaznim zaradi prehitre vožnje, ena najbolj priljubljenih funkcij med kupci vozil v Evropi.
“Vozniki pogosto nehote kršijo hitrostne omejitve in se tega zavejo šele, ko zagledajo bliskavico radarja, prejmejo položnico s kaznijo, ali jih ustavijo policisti,” je povedal Stefan Kappes, nadzornik sistemov za aktivno varnost pri Fordu Evropa, kjer sistem vgrajujejo v številne svoje modele. Vozniki lahko že nekaj časa nastavijo največjo hitrost vozila, omejevalnik hitrosti pa jim omogoča, da se največja hitrost samodejno prilagaja trenutno veljavni omejitvi.
za zacetek naj nehajo alkohol zret ze zjutraj, Slovenci v ogromnem odstotku!!!
Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v == >> www.3xDate.top
Ma nabijem ta EU na k....,a mi bodo še šteli kolk žlic dam v gobec.Idijotizem,110 še laufam hitreje.