Znova se mu je zgodilo, da je veter za sciroccota nehal pihati. Volkswagen scirocco že drugič v zgodovini jemlje slovo brez konkretnega upanja, da bo dobil naslednika. Na nemški ali slovenski spletni strani proizvajalca boste med novimi vozili zaman iskali športnega kupeja. Le na avstrijski sta na razpolago še dve vozili iz zaloge. Volkswagen mora po pisanju portala Motor Talk le še dobaviti peščico naročenih primerkov, nato pa bodo tudi v Wolfsburgu naredili dokončen križ čez avto.
Scirocco tretje generacije je udaril na trg leta 2008 in bil takoj zelo toplo sprejet. Bil je namreč cenejša, a v najmočnejši različici vsaj enako zmogljiva alternativa golfu GTI in še marsikateremu takratnemu športnemu kombilimuzinskemu modelu konkurence. Bil je postavljen na prilagojeno golfovo podvozje, imel je vso njegovo razpoložljivo tehniko, le da je deloval še precej bolj nabrito. Ime je tako kot passat dobil po vetru.
Samo v Nemčiji so jih prvo polno leto prodali kar 16 tisoč, kar je več kot touaregov, beetlov in sharanov skupaj!
V Sloveniji je po uradnih podatkih podjetja Ardi ta hip registriranih 218 sciroccotov tretje generacije, še 13 pa je takšnih, ki spadajo v eno izmed prvih dveh generacij. Scirocco je bil namreč na cestah že med letoma 1974 in 1992. Nasledil ga je corrado, ki pa ni imel večjega uspeha kljub zelo športnim predispozicijam. Ukinili so ga leta 1995.
Lešnik se je z njim proslavil
Tretji scirocco bo v zgodovino zapisan tudi kot tisti model, ki je Slovencu Robertu Lešniku na stežaj odprl vrata v klub najboljših oblikovalcev sveta. Prav Lešnik je namreč zrisal podobo konceptnega avta Iroc, predhodnika serijskega scirocca, čigar elemente so kasneje pri Volkswagnu uporabljali tudi za svoje druge modele, kot sta golf in passat. Lešnik je nato s svojim mentorjem Petrom Schreyerjem leta 2007 odšel h Kii in jo pomagal oblikovalsko prenoviti, nato pa so ga dve leti kasneje povabili k Daimlerju, kjer je navdušil z zunanjo podobo aktualnega mercedes-benz razreda S. Danes je pri znamki vodja zunanjega oblikovanja.
Okoliščine mu niso bile naklonjene
Začetno navdušenje nad sciroccom je hitro splahnelo, avto je vse bolj tonil v prodajno ozadje. Medtem ko so golfa leta 2012 postavili na novo platformo, mu dodali zaporo diferenciala, možnost športnega 4x4 pogona in celo električno verzijo, so sciroccu leta 2014 privoščili le blago prenovo in zmogljivejšo različico R s 195 kW (265 KM). Napovedi, da bodo do leta 2017 predstavili povsem novo generacijo, sta v smeti pospravila tako spremenjen okus kupcev, ki se je zgodil zaradi navala križancev in upada priljubljenosti kupejev, kot tudi afera Dieselgate, ki je finančno izčrpala Volkswagen.
Pri znamki omenjajo neotipljivo napoved, da bo četrta generacija scirocca čez nekaj let obujena kot povsem električni avto. A takrat z golfom ne bo imel več veliko skupnega, saj ima Volkswagen za električne avte namenjeno povsem novo platformo.
dezurni@zurnal24.si
nikoli nisem razumel kako je lahko ta značka VW tako "začarala" milijone voznikov, da so se za vedno zatreskal v neko vozilo, ki ima oznako VW, s krogom ... saj ne rečem hrošč, v tistem času je bil kar dober… ...prikaži več stroj, ampak če gledamo 20-30 let nazaj, pa recimo golfa kot nekaj najboljšega, najlepšega, mislim smešno, kar je pa zadnjih 10 let, je pa absurd, ta famozni VW je na zadnjem mestu po kvaliteti, po tem, da je predrag, da se kvari in na splošno zanič ... ampak magija še deluje - značka
Budale jedne. Najlepši, najboljši majhen avto srednjega razreda na tej celini, ever...