Pri Euro NCAP varnost pešcev testirajo na način čelnega trka in prilagoditve prednjega odbijača in motornega pokrova, da bi bilo trčenje čim manj boleče za pešca in bi povzročilo čim manjše poškodbe. Skupina strokovnjakov oceni potencialno nevarnost poškodbe glave, zgornjega dela telesa, medenice in nog pešca. Če ima avtomobil katerokoli vrsto sistema za samodejno zaviranje, mu pri Euro NCAP nemanijo dodatne točke.
To je pet, do pešcev, najbolj prijaznih vozil, ki jih je na testu trčenj preizkusil neodvisni evropski konzorcij Euro NCAP
Zmagovalka je mazda MX-5
Najnovejši japonski roadster, ki je bil okronan za Svetovni avtomobil leta in za najlepši dzajn, se lahko ponaša tudi z naslovom najbolj varnega avtomobila za pešce. Na Euro NCAP testiranjih je v kategoriji varnost pešcev prejel 93 odstotkov točk. Morda bi nekateri lahko mislili, da je največ točk dobil zaradi tega, ker je tako nizek avtomobil, vendar zadeve niso tako enostavne - delo pri oblikovanju avtomobila z mislijo na pešce je veliko bolj zapleteno. Na primer Volkswagen scirocco je še en model, ki bi se utegnil na prvi pogled dobro obneseti na tovrstnem testu, a strokovnjaki pravijo, da si ne želite, da bi trčili z njim.
Pešci najbolj ogroženi, Euro NCAP v akcijo
Pešci so ena najbolj ranljivih skupin v prometu, saj so bili kar v 47 odstotkov vseh smrtnih nesreč v Evropi v letu 2014 prav pešci tisti, ki so jo odnesli najslabše. To je 12.200 smrti!
Euro NCAP kot ena najbolj verodostojnih neodvisnih organizacij na svetu s področju razvoja varnih avtomobilov je sedaj razvila protokol, ki ga bodo v redne varnostne teste asistenčnih sistemov uvedli že z letom 2016.
Test bo za vsak avto s to tehnologijo predvideval tri različne scenarije, ki so najpogostejši na cesti - odrasli, ki stopijo pred vozilo, odrasli, ki stečejo pred vozilo in otroci, ki se pojavijo izza drugega parkiranega vozila. V ta namen boo uporabljali posebej razvite testne lutke.
Dobre ocene si bodo prislužili tisti avtomobili, ki bodo sposobni preprečiti pravočasno prepoznati nevarnosti in zavreti še preden pride do trka. To bodo morali biti sposobni do hitrosti 40 km/g. Pri višjih hitrostih med 40 in 60 km/h pa bo moral sistem bistveno zmanjšati hitrost in s tem ublažiti posledice ob trku. Rezultat bo seveda vplival na končno oceno za asistenčne sisteme, s tem pa tudi na število prisluženih zvezdic.