Fiat je z novim sistemom za nadzor prenosa moči opremil pando, 500 L in tudi quba, kjer je sistem traction+ na voljo le pri obeh različicah 1,3-litrskega dizelskega agregata, ne pa tudi pri bencinskem 1,4-litrskem atmosferskem motorju, ki se je na našem nedavnem testu izkazal za lenega in bi zaradi skromne konjenice potreboval pomoč v obliki razporejanja navora na kolo z oprijemom, še posebej pri speljevanju ali vožnji v spolzki klanec.
Trekking je za 20 milimetrov višje oddaljen od tal, robustnejša karoserija je dodatno zaščitena. O uporabnosti kockastega vozila si lahko več preberete na našem nedavno objavljenem testu klasičnega quba z bencinskim agregatom, tokrat pa malo več o plusih in minusih „terenskega programa.
Večina ne potrebuje 4x4 pogona
Nov sistem Traction+ za nadzor prenosa pogonske moči na kolesa je dobrodošel vozni in varnosti pripomoček za vse letne čase, ne le zimo. Tehnologija omogoča večji oprijem tako jeseni, ko so ceste mastne, na njih je veliko odpadlega listja, kot spomladi in poleti v dežju in tudi pozimi, ko so deli cest zaledeneli in spolzki, ali pa zasneženi.
Prednost pred pogonom na vsa štiri kolesa je, da je ta rešitev bolj ekonomična, saj pri običajni vsakodnevni uporabi avto v zrak izpusti manj škodljivega CO2 in v povprečju na račun nižje mase porabi od pol do litra manj goriva kot, če bi imel pogon na vsa štiri kolesa. Je pa res, da bi s 4x4 vozilom v primeru višje debeline snežne odeje za razliko od preizkušenega sistema na prednji pogon bredli tudi po sveže zapadlem snegu.
Traction+ deluje v kombinaciji s sistemom za elektronski nadzor stabilnosti vozila (ESC). Kadar je pri enem izmed koles oprijem slab ali pa ga sploh ni elektronska centrala sistema zazna, da prihaja do vrtenja kolesa v prazno in preko hidravličnega krogotoka sproži zaviranje kolesa, pri katerem je trenje najmanjše, posledično pa prenese navor na kolo, pri katerem je oprijem boljši. Na ta način omogoči vozilu, da spelje in ohranja smerno stabilnost in vodljivost ter zagotavlja največjo možno pogonsko moč tudi, če gre za neravno podlago s slabim oprijemom. A to še ne pomeni, da boste z njim na vrh klanca „pririnili“ tudi, ko cesta ni splužena. Takrat je boljša rešitev 4x4 pogon, a se je treba vprašati, kolikokrat ga boste v resnici res potrebovali. Tudi če stanujete v krajih z višjo nadmorsko višino, kjer sneži prej in se snežna odeja obdrži dalj časa, se nakup 4x4 pogona izplača le, če v vaših krajih ne plužijo cest. Drugače je sistem traction+ povsem koristen dodatek.
Punto udobnejši in agilnejši
Vozniških presežkov qubo ne ponuja, ročni menjalnik ima tudi le pet prestav, bo pa zadovoljil potrebe po nizkih stroških, tako nakupnih, kot pri gorivu. Cena z dodatki, kot je tempomat (140 evrov), tipala za pomoč pri parkiranju zadaj (210 evrov) in sistem start/stop (290 evrov) je z vključenim rednim popustom 13.170 evrov. Če k temu dodamo še porabo, ki je bila na testnem krogu 5,6 litra, ob uporabnosti kombija in velikim prtljažnikom v katerega brez naprezanja spravite tudi največje otroške vozičke (zmoti le dolžina, v višino je prostora na pretek), dobite veliko bolj uporaben družinski avtomobil, kot je manjši fiat punto, ki pa ga krepko prekaša v udobju in modernosti.
Podatki o vozilu: (Fiat qubo trekking 1,3 16V multijet)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.248 cm³
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 4.000 vrt./min.
Največji navor: 190 Nm pri 1.500 vrt./min.
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), izpust 113 g CO2/km
Zmogljivosti: 170 km/h, 15,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (d x š x v) (v mm): 3.970 x 1.716 x 1.803, medosna razdalja 2.513
Prtljažnik: 400/1000 litrov
Cena osnovne različice 1.4 8v: 12.190/8.790 evrov (osnovni/s popustom)
Cena testne različice z dodatno opremo: 16.570/13.170 evrov (cenik/s popustom)