Španija je uresničila napovedi. Od 11. maja naprej je največja dovoljena hitrost po španskih mestih 30 km/h. Dovoljene so izjeme, a takšna omejitev bo po ocenah španskih oblasti obveljala na 60 do 70 odstotkih cest, ki vodijo skozi tamkajšnja naselja.
Omejitev 30 km/h velja povsod, kje skozi naselje v isto smer vodi le en pas. Tam, kjer v isto smer vodita dva ali več pasov, je omejitev sicer lahko 50 km/h. Če je pločnik za pešce na istem nivoju s cesto, potem je omejitev le 20 km/h, poroča El Pais.
Gre za enega najbolj rigoroznih ukrepov na državni ravni v Evropi, saj so se doslej za podobne omejitve drugje odločali le na ravni posameznih mest, kot na primer v belgijskem Bruslju. V Španiji so prepričani, da bodo z dodatno omejitvijo hitrosti zagotovili precej večjo varnost za ranljive skupine udeležencev - pešcev, kolesarjev in drugih uporabnikov cestnih površin. Navajajo podatek, da so lani štiri od petih smrtnih žrtev v mestnem prometu iz ranljive kategorije, v zadnjih letih pa se število hudih nesreč z ranljivimi udeleženci še povečuje. Predvsem so nevarni trki z vozili.
Pri hitrostih, ko vozilo vozi s 50 km/h in več, se devet od desetih trkov z ranljivim udeležencem konča s smrtjo, kažejo izkušnje. Pri hitrosti 30 km/h pa se s smrtjo konča "le" ena od desetih nesreč!
Zavorna pot je pri hitrosti 30 km/h za polovico krajša kot pa pri hitrosti 50 km/h.
Ljudje so spremenili navade
Z novimi omejitvami se seveda ne strinja mnogo Špancev. A po drugi strani se je v zadnjih letih v državi zgodil precejšen preobrat pri navadah, saj veliko več ljudi kolesari ali hodi, namesto da bi uporabljala avto ali motor.
Španija je znana tudi kot država z zelo gosto posejanimi in raznovrstnimi avtomatiziranimi sistemi za nadzor hitrosti. Zagrožene kazni so vse prej kot nizke.
Španski primer je le prvi, zniževanje največje dovoljene hitrosti v naselju bo namreč eden od ključnih ukrepov na ravni EU, ki želi v naslednjem desetletnem obdobju bistveno zmanjšati število smrti in hudih poškodb med ranljivimi udeleženci. Tudi v Sloveniji se bodo o tem prej ali slej odprle debate.
Ob čedalje več asistenčnih sistemih, so potrebne čedalje hujše omejitve ... Logika, ki gre bolj težko skupaj.
Dajmo zastrupljat prebivalce mest,kdo pa bo nam povrnil leto ali dve življenja
Najlažje nabiti prometne znake z omejitvijo hitrosti , da bi pa kaj postorili glede varnosti ranljivih skupin pa ne. ( kolesarske steze in pločniki fizično ločeni od vozišča, nadhodi in podhodi) Garantiram, da nebi bilo več nobenega mrtvega zaradi trka z vozilom...