Avto > Testi
2453 ogledov

Alfa romeo junior - nič sivine, samo emocije

predstavitev Alfa Romeo Junior
1/16
Saša Despot
Alfisti imajo praznik: v Slovenijo je prišel model junior, ki spaja preteklost s prihodnostjo. Šlo naj bi za alfo z originalnim športnim DNK, sodobnim pogonom in ceno od 25 tisoč evrov.

Alfa romeo junior že z imenom naslavlja mladi digitalni rod, kateremu želi naprej predati emocije, vrednote in posebnosti te slovite italijanske znamke. Nikoli ne bo šlo v pozabo, da je na neki način odgovorna tudi za rojstvo znamke Ferrari.

Koliko novih modelov je Alfa Romeo predstavila v zadnjih desetih letih, če ne štejemo juniorja? Samo tri. Od tega sta limuzina giulia in suv stelvio že deset oziroma devet let stara avta, križanec tonale se na trgu z rahlo krizo identitete bori od leta 2022. Vmes je znamka ukinila še ostarela modela giulietta in mito.

Z juniorjem se skuša Alfa Romeo v novi stvarnosti in poplavi znamk ter modelov vrniti k nekaterim koreninam, ki so znamko vedno tako ločevale od sivega povprečja. 

Prihod nove alfe je zato na vsak način velikanska novica, še posebej če gre za njihov prvi električni avto in če prinaša tolikšne spremembe. Rojstvo je bilo še posebej vratolomno, saj so morali njeno preveč patriotično ime milano na zahtevo italijanske vlade spremeniti v juniorja. Avto pač izdelujejo Poljaki.

Kakorkoli, povsem jasno je, da je novi alfa romeo junior avto, ki mora uspeti. Od tega bo odvisen nadaljnji položaj znamke v Stellantisovem koncernu.

predstavitev Alfa Romeo Junior | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj smo dobili?

Alfa romeo junior je križanec B segmenta, pri znamki želijo mešati štrene tudi predstavnikom premijskih znamk. Avto močno zamuja glede na enormne prodajne številke, ki si jih je v zadnjih 15 letih že razdelila konkurenca, a po drugi strani morda znamka niti ni imela nikoli na voljo ustrezne tehnološke osnove.

Zdaj jo ima, saj so italijanski inženirji lahko izkoristili že uveljavljeno in splošno razširjeno Stelantisovo platformo STLA. Tisto, ki gosti modele, kot so peugeot 2008, opel mokko, jeep avenger in druge ter hkrati omogoča tako baterijski kot klasični termični pogon. Seveda pa so jo pri Alfi močno prikrojili za lastne potrebe. Prilagodili so podvozje, krmiljenje in zavore, pa tudi odzivnost motorjev. Športnost mora ostati, krona vsega je baterijska različica veloce z 206 kW.

predstavitev Alfa Romeo Junior | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Alfa Romeo Junior | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Junior je avto, ki igra predvsem na emocije in oblika ima tu glavno besedo. Temu primerno so oblikovali 4,17 metra dolgo zunanjost, v kateri prepoznamo številne tipične elemente starejših generacij alf, po drugi strani pa je tudi odločno zakorakala v novo dobo, v kateri veljajo drugačna pravila. Med drugim je to prva alfa po več desetletjih s sredinsko nameščeno prednjo tablico.

Čeprav je suv oziroma križanec, ohranja nizko, zelo kombilimuzinsko zašiljeno postavo, ki jo dodatno poudarjajo nizek nos, kupejevsko nakazana streha, izraziti boki in položno zadnje steklo, ki se zaključi v odsekan zadek. Kontrastna črna streha je serijska ne glede na izbiro ene od šestih barv.

Platišča merijo od 17 do 20 palcev, odvisno od izbire opreme, ki se po zunanjosti loči na osnovno in speciale. Le pri baterijskem juniorju pa je na voljo tudi veloce.

Posebnost so svetila. Spredaj so ohranili zgodovinsko vez z izgledom 3+3 luči in vstopiščem za hlajenje motorja. Značilni trikotnik ima lahko bolj zgodovinski pridih z izpisanom imenom ali sodobnega z emblemom znamke. Glavne luči lahko svetijo v matrični tehnologiji. Tudi zadnja svetila so tridelna. 

V notranjosti poudarjajo voznika. Ta naj bi imel vse glavne informacije in vzvode vedno pri roki. Zato je v avto še vedno veliko fizičnih gumbov. Pod nakazanima krogoma se razpira 10,25-palčni voznikov zaslon, v sredini je le malenkost manjši sredinski, ki ga je mogoče izdatno prilagajati lastnim potrebam. Ideja je znana že iz sorodnih Stelantisovih znamk.

predstavitev Alfa Romeo Junior | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ne manjka niti D.N.A. gumb, s katerim 'pilota' vpliva na odzivnost pogona. Ta lahko izkorišča tudi novost v obliki aplikacije za telefon in storitve connect one/connect plus, prek katerih ima informacije o avtu vedno na dosegu roke, nekatere funkcije pa lahko upravlja na daljavo. 

Opremski paketi notranje opreme so trije: icona, spiga in corsa. Slednji notranje obloge iz ekousnja v veliki meri zamenja za vstavke iz alkantare, doda še veliko drugega športnega pridiha, njej lastni so tudi izrazito športni sedeži. 

Junior je dobro opremljen tudi z asistenčnimi sistemi, ki omogočajo vožnjo polavtonomne vožnje stopnje 2 in posodobitve po zraku. 

Alfa Romeo Junioe | Avtor: Emil Frey Emil Frey

Baterijski veloce in Q4 bencinar

Kot omenjeno je junior prva alfa, ki je lahko izključno baterijsko gnana. Pogon ima 115 kW (156 KM), za različico veloce pa je rezerviranih 206 kW (280 KM).

Z mesta do sto lahko veloce poskoči v manj kot šestih sekundah, njegove ostale posebnosti so še znižano športno vzmetenje, zmogljivejše zavore, dodan mehanska Torsen zapora diferenciala ...

V obeh primerih ima baterija 54 kWh (neto 51 kWh), obljubljeni doseg je do 410 kilometrov. Polnjenje na izmeničnem toku je mogoče z največ 11 kW, na enosmernem pa s 100 kW. 

Pri slovenskem uvozniku opozarjajo na dejstvo, da je klasični električni pogon z upoštevanjem nakupne subvencije zelo primerljiv ceni za bencinskega juniorja. 

Vseeno bo devet od desetih prodanih juniorjev predvidoma bencinsko gnana. Za pogon bo skrbel pri drugih znamkah že preizkušeni 1,2 mehki hibrid s skupaj 100 kW (136 KM), menjalnik je seveda le avtomatski. Še letos naj bi bila na voljo tudi različica s štirikolesnim pogonom Q4. 

Alfa Romeo Junioe | Avtor: Emil Frey Emil Frey

Cena električnega skoraj poravnana s hibridom

Osnovni hibrid stane brez popustov od 27.490 evrov, z vsemi popusti pa se spusti na 24.990 evrov. Oprema speciale je dva tisoč evrov dražja.

Baterijski pogon starta pri 34.490, s popustom 32.490, z upoštevanjem subvencije pa 25.990 evrov. Športni veloce je ocenjen na 45.790 evrov.

Junior naj bi poskrbel za 70 novih alfistov na leto. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 7
  • Toma 17:05 14.januar 2025.

    Sem imel 33 TI, ki je merila 4,025m. Glede na to, da so se avti v teh 40-ih leti občutno povečali, se je ta kar precej skrčila! Nič ne bo!

  • AN27 15:26 14.januar 2025.

    Ob branju tega članka sem se pričel pošteno krohotati. Saj ni res, kam smo prišli v teh nekaj letih.

  • Fredi34 10:08 14.januar 2025.

    Quore sportivo, ali kako je že bil tisti rek. A na žalost noter 1,2 trivalnik od Peugeota. Še ena znamka ki jo bo Stelantis poptopil z svojo zgrešeno agendo "1,2 trivaljnika stiščimo od P208 do rajeke za na Mars".