K vzdrževanju avtoceste in njenega obrobja sodi tudi skrb za čistočo in odvoz smeti. Pri slovenskem upravitelju omrežja pravijo, da je problematika odpadkov zelo pereča, z njo pa so stalno soočeni. Po lastnih navedbah namreč vsako leto z avtocest spravijo kar za 600 ton različnih komunalnih odpadkov.
"Gre za različne vrste odpadkov glede na nastanek. Tako se srečujemo z vrsto odpadkov po nesrečah (razni odpadni materiali po nesrečah, pogosto prepojeni z nafto, absorberji, pivniki, …), z odpadki iz naslova vzdrževanja avtoceste (odpadne barve, laki, peski iz peskolovov, odpadna olja in odpadne vode pomešane z olji, odpadni filtri, greznične vode, odpadni gradbeni material, odpadne kovine, odpadna električna in elektronska oprema, ….), z odpadki iz naslova nevestnega ravnanja ljudi (črna odlagališča raznih odpadkov na površinah Dars) in z odpadki iz naslova obratovanja avtoceste (tu gre predvsem za enormne količine mešanih komunalnih odpadkov in ločenih frakcij komunalnih odpadkov, ki se odlagajo na površinah ob avtocesti in na počivališčih, ki jih vzdržuje Dars, pa tudi za druge vrste odpadkov, kot so odpadne gume, odpadni les in podobno."
Stroški za odvoz takšnih specifičnih tipov smeti so lahko zelo visoki. Smeti pa lahko predstavljajo tudi varnosti problem, saj niso nemogoči primeri, ko recimo odpadna plastenka ali časopisni papir zaideta na vozišče, tam pa se jim skušajo vozniki izogibati z nevarnimi manevri.
Na Darsu dodajajo, da morajo z odpadki ravnati skladni z zakonodajo, o njih voditi evidenco in vsako leto posredovati ministrstvu za okolje in prostor poročilo. Različni odpadki večinoma nastanejo iz upravičljivih razlogov, precejšnje količine odpadkov pa nastanejo tudi "iz naslova nevestnega ravnanja uporabnikov avtocest."
Veliko smet namreč ne konča v posodah za smeti in kontejnerjih, marveč jih uporabniki odvržejo neposredno na poti.
"Ugotavljamo, da še vedno obstaja neki delež uporabnikov avtoceste, ki resnično nima odgovornega pristopa do odpadkov in te odvrže ali odloži vsevprek, naloga Darsovega delovnega področja rednega vzdrževanja avtocest pa je, da tako odložene odpadke počisti."
Po ugotovitvah vzdrževalcev so z odpadki najbolj obremenjeni primorski krak avtoceste med Ljubljano in Koprom, štajerski del med Ljubljano in Mariborom, ter dalje pomurski krak mimo Murske Sobote do Pinc.
Ponavadi rečemo ,da so v Nemčiji ,Avstriji ,,,Švici ljudje bolj kulturni ? Ni res ! Tam je zakonodaja in nadzor tisti ,ki jih je socializiral . Torej odgovorni naj gre svinjarijo pobirati,če ni v stanju organizirati nadzora in kaznovati kršitelje.