Konec aprila je Ford Motor Company predstavil načrt prestrukturiranja, ob uresničitvi katerega želijo znižati stroške in povečati dobičkonosnost. To med drugim pomeni, da ne bodo pa več investirali v razvoj naslednjih generacij večjih limuzin, kot sta fusion in taurus. Prav na modelu fusion pa temelji prihodnost mondea, ki so ga mnogi pokopali. Upravičeno? Pri Fordu so spregovorili.
Do leta 2022 naj bi pri Ford Motor Company zmanjšali odhodke kar za 21 milijard evrov, čeprav so še lansko jesen v takratnem načrtu predvidevali za polovico manj ambiciozen načrt. Del novega načrta, za katerim stoji še sveži generalni direktor Jim Hackett, je tudi odločitev, da bodo v Severni Ameriki praktično prenehali prodajati svoje limuzinske modele, čeprav je bila ravno ta kategorija vozil skozi desetletja ena najbolj značilnih za znamko.
Mnenja so namreč, da so ameriški kupci v zadnjih letih spremenili navade in jih danes zanimajo predvsem športni terenci in poltovornjaki, s katerimi Ford kuje največje dobičke. Zato bo poleg teh dveh kategorij vozil Ford odslej v ZDA in Kanadi prodajal le še dva modela - športnega kupeja mustanga in križanca focus active, nekoliko nabuhlo različico focusa. Ne bodo pa več investirali v razvoj naslednjih generacij večjih limuzin, kot je fusion. Odtegnitev sredstev za fusiona, tako so sklepali mnogi tuji mediji, zelo verjetno pomeni, da je hkrati zapečatena usoda nam znanega mondea. V svoji zadnji 5. generaciji je bil mondeo namreč le še nekoliko preoblikovan ameriški fusion.
Srednje velike limuzine in karavani na stari celini ostajajo v senci vozil SUV. Lani je bilo po podatkih LMC Automotive sicer prvič registriranih 540 tisoč tovrstnih vozil. Za letos analitiki za razred srednje velikih limuzin in karavanov napovedujejo desetodstoten padec prodaje. Analitiki napovedujejo, da bo njihova letna prodaja do leta 2021 padla pod 400 tisoč vozil na leto. Vodilni v Evropi je VW z modelom passat, sledijo škoda superb, opel insignia in ford mondeo. Dobro gre arteonu, ki je z obliko bolj kupe kot limuzina, podoben recept pa so ubrali tudi pri Peugeotu, ki bo kmalu k nam pripeljal novo generacijo modela 508.
Pri Fordu so se po več mesecih molka sporočili, da stojijo za mondeom. Zanikali so pisanje The Sunday Timesa, da bodo zaustavili proizvodnjo in pojasnili, da bodo avto posodobili, ne ubili.
Mondeo ostaja del naše osrednje strategije v Evropi. Konec leta bomo predstavili posodobljenega, so v ponedeljek zapisali iz podjetja. A to je bilo znano že ob najavi, da ukinjajo fusiona. "Mondeo bo dobil nove motorje, spremembe bodo tudi na zunanjosti in v notranjosti, pričakujete lahko tudi posodobitve na liniji hibridne izvedenke," so zapisali v izjavi za javnost.
Pri Fordu niso niti z besedo omenili naslednje generacije mondea. Automotive News Europe je pred kratkim pisal, da bo naslednja Fordova limuzina velikosti mondea električni avtomobil, ki ga bodo proizvajali na Kitajskem.
Statistika podjetja Ardi navaja, da je mondeo 3. najbolj pogost Fordov model v Sloveniji, tretnuno jih je regisriranih krepko več kot 5.000.
V zadnjih mesecih se veliko ugiba o spremembah pri Fordu v Evropi, da je tu potrebna znatna preobrazba za doseganje ciljev, ki so osredotočeni na zmanjšanje stroškov in izboljšanje učinkovitosti. Sindikat, ki zastopa Fordove delavce v tovarni motorjev v Bridgendu in Dagenhamu v Veliki Britaniji pritiska na Ford po dodatnih naložbah, ki bi zagotovile njihovo delovanje tudi v prihodnje. Pri podjetju so prav tako zavrgli trditve The Sunday Timesa, da razmišljajo o ukinitvi enoprostorcev galaxyja in S-maxa, ki jih proizvajajo v španski tovarni v Valencii skupaj z modeloma kuga in connect. V tovarni je zaposlenih 3.480 ljudi.