Avto
1374 ogledov

V boju za dim iz cevi Italija prepričala že 8 osem držav

Matteo Salvini Profimedia
Italijanski prometni minister Salvini je dejal, da ima država podporo še osmih članic, kar je dovolj, da ustavijo začetek veljavnosti okolijskega standarda Euro 7.

Nekdanji kontroverzni notranji minister in po novem prometni minister v aktualni italijanski vladi Matteo Salvini se je na srečanju z italijanskimi avtomobilskimi gospodarstveniki v Veroni dejal, da bo lahko njegova država skupaj s somišljenicami med članicami blokirala uvedbo okolijskega standarda Euro 7. Ta naj bi že z letom 2025 močno zaostril dovoljeno onesnaževanja motorjev na fosilna goriva. Ključna novost je precej nižja meja glede izpustov z za zdravje škodljivimi dušikovimi oksidi in ogljikovim monoksidom. Novi standard naj bi stopil v veljavo že julija 2025, še dve leti kasneje pa bi začel veljati tudi za tovornjake in avtobuse.

Salvini je dejal, da je Euro 7 v zdajšnji predlagani obliki "očitno napačen" in niti ne pomaga pri ohranjanju okolja. 

Članice EU morajo končno različico standarda šele izpogajati, a očitno se bo po robu ostrim standardom postavila koalicija pod vodstvom Italije. "Italija skupaj s Francijo, Češko, Romunijo, Portugalsko, Slovaško, Bolgarijo, Poljsko in Madžarsko imajo zadostno število, da blokirajo ta skok v neznano," je povedal Salvini.

"Trenutno smo še manjšina, a postati želimo večina," je dodal po poročanju Reutersa. 

Izpusti, emisije, izpuh, izpušna cev, poraba, gorivo, promet | Avtor: Profimedia Profimedia

Večina proizvajalcev vozil, mnogi s tovarnami prav v omenjeni deveterici, se zelo glasno bori proti predlaganim omejitvam in opozarjajo, da so preveč drage, prehitre in nepotrebne. Proizvajalci po poročanju Automobilwoche zahtevajo vsaj odlog uveljavitve, saj se po njihovem preprosto ne izplača vlagati v drag razvoj čistejših motorjev glede na to, da naj bi bili motorji z notranjim zgorevanjem tako ali tako v novih avtih prepovedani z letom 2035. Če bo Euro 7 stopil v veljavo v zdaj predlagani obliki, bodo s cenikov izginilo ogromno danes dostopnih modelov, še dodajajo proizvajalci.

Na drugi strani Evropska komisija vztraja, da so omejitve nujno potrebne, če želimo zmanjšati škodljive izpuste in preprečiti takšen škandal, kot je bil leta 2015 Dieselgate.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • leonardo 16:17 17.maj 2023.

    Torej bodo tudi prepovedali vsakršno letenje privat avijonov za vsako spakovanje posameznikov. Malo naj izračunajo koliko izpustov je v teh primerih.